Ještě dlouhé roky před zakotvením v koncernovém přístavu VW se Seat věnoval výrobě různorodých automobilů - včetně licenční kopie italského Fiatu 600, který kreativně pojmenoval Seat 600. Ovšem aby té kreativity nebylo příliš, dostávaly Seaty ostrou úpravu od italského Abarthu.
K nedávnému 60. výročí zahájení výroby Seatu 600 dokonce španělská automobilka vzala jeden ze starších kousků a kompletně ho zrenovovala do podoby nového Seatu 600 Kabrio, ovšem to je poněkud jiný příběh. Tento konkrétní kousek je totiž mnohem živější, dravější a nejspíš i zábavnější.
Do originálu má ale poměrně daleko, neboť v roce 2003 prošel kompletní přestavbou na ostrou verzi Abarth. Jeho konverze navíc byla dost poctivá, neboť jeho majitel používal pouze originální díly Abarth. Kromě těch ale došlo i na drobné úpravy exteriéru, výfukového systému a také karburátorů.
Výkon motoru dosahuje až 69 koní, což je o 11 víc, než měl standardní Fiat 600 Abarth. Necelých 70 koní se sice nemusí zdát jako příliš vysoká hodnota, ovšem již standardní Seat 600 vážil pouze 585 kg. Tento má navíc značně očesaný interiér, ve kterém zůstala jen dvojice závodních sedaček a ochranný rám - podobně jako tomu bylo v závodních vozech účastnících se šampionátu cestovních vozů TCR. Zda se ale i tento upravený model účastnil nějakých závodů bohužel netušíme.
Jeho " možná závodní dny" už ale minuly, přičemž vůz najel od kompletní rekonstrukce sotva 7.740 kilometrů a je v naprosto perfektní kondici. Další dobrou zprávou je skutečnost, že tento vůz může být váš. Inzeruje ho totiž společnost VOS, která si za něj žádá 17,900 Euro, v přepočtu tedy cca 466.000 korun. To sice není málo, ovšem kolik podobných automobilů už jste na silnicích viděli?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!