Ještě dlouhé roky před zakotvením v koncernovém přístavu VW se Seat věnoval výrobě různorodých automobilů - včetně licenční kopie italského Fiatu 600, který kreativně pojmenoval Seat 600. Ovšem aby té kreativity nebylo příliš, dostávaly Seaty ostrou úpravu od italského Abarthu.
K nedávnému 60. výročí zahájení výroby Seatu 600 dokonce španělská automobilka vzala jeden ze starších kousků a kompletně ho zrenovovala do podoby nového Seatu 600 Kabrio, ovšem to je poněkud jiný příběh. Tento konkrétní kousek je totiž mnohem živější, dravější a nejspíš i zábavnější.
Do originálu má ale poměrně daleko, neboť v roce 2003 prošel kompletní přestavbou na ostrou verzi Abarth. Jeho konverze navíc byla dost poctivá, neboť jeho majitel používal pouze originální díly Abarth. Kromě těch ale došlo i na drobné úpravy exteriéru, výfukového systému a také karburátorů.
Výkon motoru dosahuje až 69 koní, což je o 11 víc, než měl standardní Fiat 600 Abarth. Necelých 70 koní se sice nemusí zdát jako příliš vysoká hodnota, ovšem již standardní Seat 600 vážil pouze 585 kg. Tento má navíc značně očesaný interiér, ve kterém zůstala jen dvojice závodních sedaček a ochranný rám - podobně jako tomu bylo v závodních vozech účastnících se šampionátu cestovních vozů TCR. Zda se ale i tento upravený model účastnil nějakých závodů bohužel netušíme.
Jeho " možná závodní dny" už ale minuly, přičemž vůz najel od kompletní rekonstrukce sotva 7.740 kilometrů a je v naprosto perfektní kondici. Další dobrou zprávou je skutečnost, že tento vůz může být váš. Inzeruje ho totiž společnost VOS, která si za něj žádá 17,900 Euro, v přepočtu tedy cca 466.000 korun. To sice není málo, ovšem kolik podobných automobilů už jste na silnicích viděli?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.