Ještě dlouhé roky před zakotvením v koncernovém přístavu VW se Seat věnoval výrobě různorodých automobilů - včetně licenční kopie italského Fiatu 600, který kreativně pojmenoval Seat 600. Ovšem aby té kreativity nebylo příliš, dostávaly Seaty ostrou úpravu od italského Abarthu.
K nedávnému 60. výročí zahájení výroby Seatu 600 dokonce španělská automobilka vzala jeden ze starších kousků a kompletně ho zrenovovala do podoby nového Seatu 600 Kabrio, ovšem to je poněkud jiný příběh. Tento konkrétní kousek je totiž mnohem živější, dravější a nejspíš i zábavnější.
Do originálu má ale poměrně daleko, neboť v roce 2003 prošel kompletní přestavbou na ostrou verzi Abarth. Jeho konverze navíc byla dost poctivá, neboť jeho majitel používal pouze originální díly Abarth. Kromě těch ale došlo i na drobné úpravy exteriéru, výfukového systému a také karburátorů.
Výkon motoru dosahuje až 69 koní, což je o 11 víc, než měl standardní Fiat 600 Abarth. Necelých 70 koní se sice nemusí zdát jako příliš vysoká hodnota, ovšem již standardní Seat 600 vážil pouze 585 kg. Tento má navíc značně očesaný interiér, ve kterém zůstala jen dvojice závodních sedaček a ochranný rám - podobně jako tomu bylo v závodních vozech účastnících se šampionátu cestovních vozů TCR. Zda se ale i tento upravený model účastnil nějakých závodů bohužel netušíme.
Jeho " možná závodní dny" už ale minuly, přičemž vůz najel od kompletní rekonstrukce sotva 7.740 kilometrů a je v naprosto perfektní kondici. Další dobrou zprávou je skutečnost, že tento vůz může být váš. Inzeruje ho totiž společnost VOS, která si za něj žádá 17,900 Euro, v přepočtu tedy cca 466.000 korun. To sice není málo, ovšem kolik podobných automobilů už jste na silnicích viděli?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.