Zašlé, špinavé a orezlé Ferrari stálo 40 let v kůlně. Díky atraktivní historii a jedinečnosti je pokladem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. srpna 2017, 12:29 Google+

Pokud po 40 letech najdete ve své kůlně raritní Ferrari, jediné svého druhu, je úplně jedno v jakém bude stavu - jeho cena bude zkrátka astronomická. Přesně jako v případě tohoto Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta z roku 1969, za jehož hliníkovou karoserií stojí Scaglietti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti

1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Mezi lety 1969 až 1963 bylo vyrobeno více než 1,200 verzí výkonného Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’, pouze pět z nich neslo lehkou hliníkovou karoserii a byly určeny čistě pro závodní účely a jen jedna jediná Daytona se dočkala hliníkové karoserie a zároveň prošla schválením pro provoz na silnicích. A právě tento vůz se nyní našel po dlouhých letech, kdy o něm nikdo nevěděl.

Unikátní vůz byl vyroben v červnu roku 1969 a dostal ručně vyráběnou hliníkovou karoserii Scaglietti číslo 32, kryty světel z plexiskla, elektricky ovládaná okna a také nádhernou rudou barvu Rosso Chiaro a černý kožený interiér.

Vůz byl poté dopraven do dealerství Ferrari v Bologně, kde si ho ještě ten samý měsíc pořídil Luciano Conti, blízký přítel Enza Ferrari a zakladatel / vydavatel motoristického magazínu "Autosprint". Ten však svůj vůz po roce prodal a v roce 1971 odcestovala Daytona do Japonska.

Zde vůz několikrát změnil majitele a objevil se i v několika motoristických časopisech, než ho v roce 1980 koupil jistý Mako Takai, který automobil ukryl na následujících takřka 40 let do stodoly. S postupem času se tak na vůz takřka zapomnělo a v jeho existenci věřilo jen pár skalních fanoušků automobilky, přičemž několik z nich se ho i pokoušelo koupit - ovšem neúspěšně. Nyní je tak vůz na prodej poprvé po takřka 40 letech.

Vůz je sice v opravdu "nálezovém" stavu, ovšem jeho autentičnost již potvrdil Marcel Massini, který je odborníkem na vozy Ferrari. Zkontroloval čísla motoru, šasi karoserie i převodovky a vše odpovídá záznamům, které má Ferrari k dispozici. Dokonce sedí i čísla na jednotlivých částech karoserie.

Japonští majitelé vozu na něm sice provedli pár modifikací, ovšem podle Massiniho je například interiér až v překvapivě dobrém stavu, což se týká například palubní desky, dveřních panelů, stropnice, koberců nebo koženého čalounění sedadel. Obnova původního stavu těchto dílů tak bude poměrně snadná.

Horší už to ale bude s exteriérem a mechanickými částmi. Vůz by sice stále měl být pojízdný, ovšem při pohledu na fotografie je snad každému jasné, že bude potřebovat důkladné restaurátorské a renovační práce, jejichž cena se možná vyšplhá na šesticifernou sumu.

Pro potencionální zájemce však může být motivací to, že žádný jiný takový vůz už na světě neexistuje. Navíc byl prvním majitelem člověk, který byl osobním přítelem Enza Ferrari. Zkrátka pod nánosem špíny a povrchové koroze se jedná o skutečný skvost.

A toho si je aukční síň RM Sothebys, která má prodej na starosti, dobře vědoma. Na aukci, která se bude konat v sobotu 9. září, se očekává, že vůz bude vydražen za částku v rozmezí 1.4 až 1.7 milionu euro, tedy cca 36,5 až 44,3 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Zašlé, špinavé a orezlé Ferrari stálo 40 let v kůlně. Díky atraktivní historii a jedinečnosti je pokladem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari LaFerrari

Ferrari postaví další LaFerrari Aperta, důvod nejspíš překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud