Pokud po 40 letech najdete ve své kůlně raritní Ferrari, jediné svého druhu, je úplně jedno v jakém bude stavu - jeho cena bude zkrátka astronomická. Přesně jako v případě tohoto Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta z roku 1969, za jehož hliníkovou karoserií stojí Scaglietti.
Mezi lety 1969 až 1963 bylo vyrobeno více než 1,200 verzí výkonného Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’, pouze pět z nich neslo lehkou hliníkovou karoserii a byly určeny čistě pro závodní účely a jen jedna jediná Daytona se dočkala hliníkové karoserie a zároveň prošla schválením pro provoz na silnicích. A právě tento vůz se nyní našel po dlouhých letech, kdy o něm nikdo nevěděl.
Unikátní vůz byl vyroben v červnu roku 1969 a dostal ručně vyráběnou hliníkovou karoserii Scaglietti číslo 32, kryty světel z plexiskla, elektricky ovládaná okna a také nádhernou rudou barvu Rosso Chiaro a černý kožený interiér.
Vůz byl poté dopraven do dealerství Ferrari v Bologně, kde si ho ještě ten samý měsíc pořídil Luciano Conti, blízký přítel Enza Ferrari a zakladatel / vydavatel motoristického magazínu "Autosprint". Ten však svůj vůz po roce prodal a v roce 1971 odcestovala Daytona do Japonska.
Zde vůz několikrát změnil majitele a objevil se i v několika motoristických časopisech, než ho v roce 1980 koupil jistý Mako Takai, který automobil ukryl na následujících takřka 40 let do stodoly. S postupem času se tak na vůz takřka zapomnělo a v jeho existenci věřilo jen pár skalních fanoušků automobilky, přičemž několik z nich se ho i pokoušelo koupit - ovšem neúspěšně. Nyní je tak vůz na prodej poprvé po takřka 40 letech.
Vůz je sice v opravdu "nálezovém" stavu, ovšem jeho autentičnost již potvrdil Marcel Massini, který je odborníkem na vozy Ferrari. Zkontroloval čísla motoru, šasi karoserie i převodovky a vše odpovídá záznamům, které má Ferrari k dispozici. Dokonce sedí i čísla na jednotlivých částech karoserie.
Japonští majitelé vozu na něm sice provedli pár modifikací, ovšem podle Massiniho je například interiér až v překvapivě dobrém stavu, což se týká například palubní desky, dveřních panelů, stropnice, koberců nebo koženého čalounění sedadel. Obnova původního stavu těchto dílů tak bude poměrně snadná.
Horší už to ale bude s exteriérem a mechanickými částmi. Vůz by sice stále měl být pojízdný, ovšem při pohledu na fotografie je snad každému jasné, že bude potřebovat důkladné restaurátorské a renovační práce, jejichž cena se možná vyšplhá na šesticifernou sumu.
Pro potencionální zájemce však může být motivací to, že žádný jiný takový vůz už na světě neexistuje. Navíc byl prvním majitelem člověk, který byl osobním přítelem Enza Ferrari. Zkrátka pod nánosem špíny a povrchové koroze se jedná o skutečný skvost.
A toho si je aukční síň RM Sothebys, která má prodej na starosti, dobře vědoma. Na aukci, která se bude konat v sobotu 9. září, se očekává, že vůz bude vydražen za částku v rozmezí 1.4 až 1.7 milionu euro, tedy cca 36,5 až 44,3 milionu korun.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.