Ačkoliv automobilka Ferrari vyrobila celkem 121 vozů 365 GTS/4 Daytona Spider, tento je skutečně výjimečný. Celých dvacet let ho totiž nikdo neviděl ani o něm neslyšel. Jeho osud tak vyplouvá napovrch až nyní, kdy se chystá jeho aukční prodej prostřednictvím RM Auctions.
Pokud si koupíte nablýskané rudé Ferrari, je vcelku logické, že se s ním budete chtít alespoň čas od času pochlubit a vyrazíte si užít jízdu v tomto technickém skvostu. Majitel tohoto konkrétního vozu měl však úplně jiné plány. Nádherné Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider vyrobené v roce 1972 totiž ukryl na do garáže a zamkl dveře.
Pojďme se však podívat zpátky na začátek příběhu. Tento vůz byl importován do USA ještě v roce své výroby, tedy 1972. Pak změnil několik majitelů, než se v roce 1983 dostal do své poslední rodiny. Tou dobou měl na tachometru 35,000 mil, což je v přepočtu zhruba 56,327 kilometrů. Nyní, o 34 let později, je na tachometru pouhých 36,513 mil, tedy cca 58,762 kilometrů.
Nejedná se o žádný stočený tachometr, jak by se dalo očekávat u nás. Automobil byl zkrátka po celou dobu zavřen v garáži, tedy s jedinou výjimkou. V roce 1997 se objevil na Rodeo Drive Concours d’Elegance a poté na dvacet let opět zmizel do zamčené garáže aby se nyní objevil na aukčním webu RM Auctions Sotheby.
Díky svému uskladnění po většinu čase se tak v dochoval v naprosto perfektním stavu aniž by musel být rozebírán či restaurován. Více péče se dostalo pouze laku v odstínu Rossa Chiaro, který byl restaurován. Interiér ve světle hnědé kůži také není originální, ovšem pochází z roku 1977 a na své stáří je také perfektně zachovalý.
Co se týče mechaniky, prošel vůz údržbou palivového systému, byly zrenovovány karburátory a a proběhla údržba elektroinstalace (pro Italský automobil typické). Všechno ostatní je ve skvělém stavu a funguje bez problému i bez potřeby jakéhokoliv technického zásahu.
Ačkoliv se na stránkách RM Auctions cenu nedozvíme, už teď je jasné, že to nebude levná záležitost. Hodnota naposledy draženého Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider byla takřka 1 milion dolarů (cca 22,8 milionu korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?