Ačkoliv automobilka Ferrari vyrobila celkem 121 vozů 365 GTS/4 Daytona Spider, tento je skutečně výjimečný. Celých dvacet let ho totiž nikdo neviděl ani o něm neslyšel. Jeho osud tak vyplouvá napovrch až nyní, kdy se chystá jeho aukční prodej prostřednictvím RM Auctions.
Pokud si koupíte nablýskané rudé Ferrari, je vcelku logické, že se s ním budete chtít alespoň čas od času pochlubit a vyrazíte si užít jízdu v tomto technickém skvostu. Majitel tohoto konkrétního vozu měl však úplně jiné plány. Nádherné Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider vyrobené v roce 1972 totiž ukryl na do garáže a zamkl dveře.
Pojďme se však podívat zpátky na začátek příběhu. Tento vůz byl importován do USA ještě v roce své výroby, tedy 1972. Pak změnil několik majitelů, než se v roce 1983 dostal do své poslední rodiny. Tou dobou měl na tachometru 35,000 mil, což je v přepočtu zhruba 56,327 kilometrů. Nyní, o 34 let později, je na tachometru pouhých 36,513 mil, tedy cca 58,762 kilometrů.
Nejedná se o žádný stočený tachometr, jak by se dalo očekávat u nás. Automobil byl zkrátka po celou dobu zavřen v garáži, tedy s jedinou výjimkou. V roce 1997 se objevil na Rodeo Drive Concours d’Elegance a poté na dvacet let opět zmizel do zamčené garáže aby se nyní objevil na aukčním webu RM Auctions Sotheby.
Díky svému uskladnění po většinu čase se tak v dochoval v naprosto perfektním stavu aniž by musel být rozebírán či restaurován. Více péče se dostalo pouze laku v odstínu Rossa Chiaro, který byl restaurován. Interiér ve světle hnědé kůži také není originální, ovšem pochází z roku 1977 a na své stáří je také perfektně zachovalý.
Co se týče mechaniky, prošel vůz údržbou palivového systému, byly zrenovovány karburátory a a proběhla údržba elektroinstalace (pro Italský automobil typické). Všechno ostatní je ve skvělém stavu a funguje bez problému i bez potřeby jakéhokoliv technického zásahu.
Ačkoliv se na stránkách RM Auctions cenu nedozvíme, už teď je jasné, že to nebude levná záležitost. Hodnota naposledy draženého Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider byla takřka 1 milion dolarů (cca 22,8 milionu korun).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.