Ačkoliv automobilka Ferrari vyrobila celkem 121 vozů 365 GTS/4 Daytona Spider, tento je skutečně výjimečný. Celých dvacet let ho totiž nikdo neviděl ani o něm neslyšel. Jeho osud tak vyplouvá napovrch až nyní, kdy se chystá jeho aukční prodej prostřednictvím RM Auctions.
Pokud si koupíte nablýskané rudé Ferrari, je vcelku logické, že se s ním budete chtít alespoň čas od času pochlubit a vyrazíte si užít jízdu v tomto technickém skvostu. Majitel tohoto konkrétního vozu měl však úplně jiné plány. Nádherné Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider vyrobené v roce 1972 totiž ukryl na do garáže a zamkl dveře.
Pojďme se však podívat zpátky na začátek příběhu. Tento vůz byl importován do USA ještě v roce své výroby, tedy 1972. Pak změnil několik majitelů, než se v roce 1983 dostal do své poslední rodiny. Tou dobou měl na tachometru 35,000 mil, což je v přepočtu zhruba 56,327 kilometrů. Nyní, o 34 let později, je na tachometru pouhých 36,513 mil, tedy cca 58,762 kilometrů.
Nejedná se o žádný stočený tachometr, jak by se dalo očekávat u nás. Automobil byl zkrátka po celou dobu zavřen v garáži, tedy s jedinou výjimkou. V roce 1997 se objevil na Rodeo Drive Concours d’Elegance a poté na dvacet let opět zmizel do zamčené garáže aby se nyní objevil na aukčním webu RM Auctions Sotheby.
Díky svému uskladnění po většinu čase se tak v dochoval v naprosto perfektním stavu aniž by musel být rozebírán či restaurován. Více péče se dostalo pouze laku v odstínu Rossa Chiaro, který byl restaurován. Interiér ve světle hnědé kůži také není originální, ovšem pochází z roku 1977 a na své stáří je také perfektně zachovalý.
Co se týče mechaniky, prošel vůz údržbou palivového systému, byly zrenovovány karburátory a a proběhla údržba elektroinstalace (pro Italský automobil typické). Všechno ostatní je ve skvělém stavu a funguje bez problému i bez potřeby jakéhokoliv technického zásahu.
Ačkoliv se na stránkách RM Auctions cenu nedozvíme, už teď je jasné, že to nebude levná záležitost. Hodnota naposledy draženého Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider byla takřka 1 milion dolarů (cca 22,8 milionu korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.