Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby jednou z nejkontroverznějších úprav Mercedesu třídy G, s jakou jsme se kdy setkali. Vysoko posazené terénní monstrum si sice stále zachovává své ryze funkční tvary, ovšem jeho interiér nabízí ten nejvyšší luxus, o kterém bezpochyby sní každý šejk či diktátor.
Tento speciální vůz se poprvé představil v březnu tohoto roku na autosalonu v Ženevě, kde vzbudil patřičný rozruch. Tento působivý hybrid mezi nadaným off-roadem a luxusní limuzínou v hodnotě 630.000 Euro (16,5 milionu Kč) vznikl pouze v 99 provedeních, přičemž již během pořádání autosalonu jich bylo 98 prodaných,
Poslední vůz si však automobilka nechala pro sebe s jasným úmyslem vůz ve správný čas vydražit - a ten čas nastane 6. října tohoto roku pod taktovkou aukční společnosti Bonhams. Vzhledem k poměrně vysoké pořizovací ceně prvních 98 kusů se počítá, že cena tohoto kousku vystřelí pořádně vysoko. Dokonce tak vysoko, že by se mohlo jednat o nejdražší prodaný Mercedes-Benz třídy G. Pozitivní na tom všem je ale skutečnost, že všechny finanční prostředky aukcí získané poputují na charitativní účely.
Co se specifického vzhledu vozu týče, G650 si vypůjčila portálové nápravy z modelu G500 4x4² a jeho rozvor se protáhl o úctyhodných 58 centimetrů. Uvnitř vozu bychom nalezli speciální kožená sedadla z Mercedesu třídy S a kožené čalounění kam jen oko dohlédne - dokonce i na sklopných stolcích. Posádce vzadu je k dispozici elektrická stahovací střecha, dvojice tabletů, vyhřívané / chlazené držáky nápojů nebo elektricky ovládaná "skleněná" stěna, která odděluje prostor předních a zadních sedadel - pro větší soukromí.
Pod kapotou tohoto křižníku jakýchkoliv cest nalezneme 6.0 litrový motor BiTurbo V12 o výkonu 630 koní, který produkuje točivý moment rovných 1,000 Nm. O přenos výkonu na cestu se starají 22" palcová hliníková kola v pořádně vystouplých blatnících, které jsou vyrobeny z karbonových vláken. Díky úctyhodné světlé výšce takřka půl metru si vůz hravě poradí s jakýmkoliv terénem, ovšem pro pohodlné nastupování musel být instalován elektricky ovládaný výklopný "schůdek".
I přes ohromný výkon ale s G650 Landauletem nový rekord na Nürburgringu nezajedete, při stažené střeše je totiž jeho maximální rychlost omezena na pouhých 96 km/h - zřejmě aby se posádce vzadu nerozevlál účes, při natažené pak na 180 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?