Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby jednou z nejkontroverznějších úprav Mercedesu třídy G, s jakou jsme se kdy setkali. Vysoko posazené terénní monstrum si sice stále zachovává své ryze funkční tvary, ovšem jeho interiér nabízí ten nejvyšší luxus, o kterém bezpochyby sní každý šejk či diktátor.
Tento speciální vůz se poprvé představil v březnu tohoto roku na autosalonu v Ženevě, kde vzbudil patřičný rozruch. Tento působivý hybrid mezi nadaným off-roadem a luxusní limuzínou v hodnotě 630.000 Euro (16,5 milionu Kč) vznikl pouze v 99 provedeních, přičemž již během pořádání autosalonu jich bylo 98 prodaných,
Poslední vůz si však automobilka nechala pro sebe s jasným úmyslem vůz ve správný čas vydražit - a ten čas nastane 6. října tohoto roku pod taktovkou aukční společnosti Bonhams. Vzhledem k poměrně vysoké pořizovací ceně prvních 98 kusů se počítá, že cena tohoto kousku vystřelí pořádně vysoko. Dokonce tak vysoko, že by se mohlo jednat o nejdražší prodaný Mercedes-Benz třídy G. Pozitivní na tom všem je ale skutečnost, že všechny finanční prostředky aukcí získané poputují na charitativní účely.
Co se specifického vzhledu vozu týče, G650 si vypůjčila portálové nápravy z modelu G500 4x4² a jeho rozvor se protáhl o úctyhodných 58 centimetrů. Uvnitř vozu bychom nalezli speciální kožená sedadla z Mercedesu třídy S a kožené čalounění kam jen oko dohlédne - dokonce i na sklopných stolcích. Posádce vzadu je k dispozici elektrická stahovací střecha, dvojice tabletů, vyhřívané / chlazené držáky nápojů nebo elektricky ovládaná "skleněná" stěna, která odděluje prostor předních a zadních sedadel - pro větší soukromí.
Pod kapotou tohoto křižníku jakýchkoliv cest nalezneme 6.0 litrový motor BiTurbo V12 o výkonu 630 koní, který produkuje točivý moment rovných 1,000 Nm. O přenos výkonu na cestu se starají 22" palcová hliníková kola v pořádně vystouplých blatnících, které jsou vyrobeny z karbonových vláken. Díky úctyhodné světlé výšce takřka půl metru si vůz hravě poradí s jakýmkoliv terénem, ovšem pro pohodlné nastupování musel být instalován elektricky ovládaný výklopný "schůdek".
I přes ohromný výkon ale s G650 Landauletem nový rekord na Nürburgringu nezajedete, při stažené střeše je totiž jeho maximální rychlost omezena na pouhých 96 km/h - zřejmě aby se posádce vzadu nerozevlál účes, při natažené pak na 180 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?