Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby jednou z nejkontroverznějších úprav Mercedesu třídy G, s jakou jsme se kdy setkali. Vysoko posazené terénní monstrum si sice stále zachovává své ryze funkční tvary, ovšem jeho interiér nabízí ten nejvyšší luxus, o kterém bezpochyby sní každý šejk či diktátor.
Tento speciální vůz se poprvé představil v březnu tohoto roku na autosalonu v Ženevě, kde vzbudil patřičný rozruch. Tento působivý hybrid mezi nadaným off-roadem a luxusní limuzínou v hodnotě 630.000 Euro (16,5 milionu Kč) vznikl pouze v 99 provedeních, přičemž již během pořádání autosalonu jich bylo 98 prodaných,
Poslední vůz si však automobilka nechala pro sebe s jasným úmyslem vůz ve správný čas vydražit - a ten čas nastane 6. října tohoto roku pod taktovkou aukční společnosti Bonhams. Vzhledem k poměrně vysoké pořizovací ceně prvních 98 kusů se počítá, že cena tohoto kousku vystřelí pořádně vysoko. Dokonce tak vysoko, že by se mohlo jednat o nejdražší prodaný Mercedes-Benz třídy G. Pozitivní na tom všem je ale skutečnost, že všechny finanční prostředky aukcí získané poputují na charitativní účely.
Co se specifického vzhledu vozu týče, G650 si vypůjčila portálové nápravy z modelu G500 4x4² a jeho rozvor se protáhl o úctyhodných 58 centimetrů. Uvnitř vozu bychom nalezli speciální kožená sedadla z Mercedesu třídy S a kožené čalounění kam jen oko dohlédne - dokonce i na sklopných stolcích. Posádce vzadu je k dispozici elektrická stahovací střecha, dvojice tabletů, vyhřívané / chlazené držáky nápojů nebo elektricky ovládaná "skleněná" stěna, která odděluje prostor předních a zadních sedadel - pro větší soukromí.
Pod kapotou tohoto křižníku jakýchkoliv cest nalezneme 6.0 litrový motor BiTurbo V12 o výkonu 630 koní, který produkuje točivý moment rovných 1,000 Nm. O přenos výkonu na cestu se starají 22" palcová hliníková kola v pořádně vystouplých blatnících, které jsou vyrobeny z karbonových vláken. Díky úctyhodné světlé výšce takřka půl metru si vůz hravě poradí s jakýmkoliv terénem, ovšem pro pohodlné nastupování musel být instalován elektricky ovládaný výklopný "schůdek".
I přes ohromný výkon ale s G650 Landauletem nový rekord na Nürburgringu nezajedete, při stažené střeše je totiž jeho maximální rychlost omezena na pouhých 96 km/h - zřejmě aby se posádce vzadu nerozevlál účes, při natažené pak na 180 km/h.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.