Sen každého diktátora? Extravagantní Mercedes míří do aukce, cena bude vysoká

Mercedes-Maybach G650 Landaulet
Mercedes-Maybach G650 Landaulet, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. září 2017 15:00
Sdílej:

Mercedes-Maybach G650 Landaulet je bezpochyby jednou z nejkontroverznějších úprav Mercedesu třídy G, s jakou jsme se kdy setkali. Vysoko posazené terénní monstrum si sice stále zachovává své ryze funkční tvary, ovšem jeho interiér nabízí ten nejvyšší luxus, o kterém bezpochyby sní každý šejk či diktátor.

Tento speciální vůz se poprvé představil v březnu tohoto roku na autosalonu v Ženevě, kde vzbudil patřičný rozruch. Tento působivý hybrid mezi nadaným off-roadem a luxusní limuzínou v hodnotě 630.000 Euro (16,5 milionu Kč) vznikl pouze v 99 provedeních, přičemž již během pořádání autosalonu jich bylo 98 prodaných,

Poslední vůz si však automobilka nechala pro sebe s jasným úmyslem vůz ve správný čas vydražit - a ten čas nastane 6. října tohoto roku pod taktovkou aukční společnosti Bonhams. Vzhledem k poměrně vysoké pořizovací ceně prvních 98 kusů se počítá, že cena tohoto kousku vystřelí pořádně vysoko. Dokonce tak vysoko, že by se mohlo jednat o nejdražší prodaný Mercedes-Benz třídy G. Pozitivní na tom všem je ale skutečnost, že všechny finanční prostředky aukcí získané poputují na charitativní účely.

Co se specifického vzhledu vozu týče, G650 si vypůjčila portálové nápravy z modelu G500 4x4² a jeho rozvor se protáhl o úctyhodných 58 centimetrů. Uvnitř vozu bychom nalezli speciální kožená sedadla z Mercedesu třídy S a kožené čalounění kam jen oko dohlédne - dokonce i na sklopných stolcích. Posádce vzadu je k dispozici elektrická stahovací střecha, dvojice tabletů, vyhřívané / chlazené držáky nápojů nebo elektricky ovládaná "skleněná" stěna, která odděluje prostor předních a zadních sedadel - pro větší soukromí.

Pod kapotou tohoto křižníku jakýchkoliv cest nalezneme 6.0 litrový motor BiTurbo V12 o výkonu 630 koní, který produkuje točivý moment rovných 1,000 Nm. O přenos výkonu na cestu se starají 22" palcová hliníková kola v pořádně vystouplých blatnících, které jsou vyrobeny z karbonových vláken. Díky úctyhodné světlé výšce takřka půl metru si vůz hravě poradí s jakýmkoliv terénem, ovšem pro pohodlné nastupování musel být instalován elektricky ovládaný výklopný "schůdek".

I přes ohromný výkon ale s G650 Landauletem nový rekord na Nürburgringu nezajedete, při stažené střeše je totiž jeho maximální rychlost omezena na pouhých 96 km/h - zřejmě aby se posádce vzadu nerozevlál účes, při natažené pak na 180 km/h.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.