Dino rozděluje vedení Ferrari. Proč se ho část managementu bojí?

Ferrari Dino | foto: Rm Auctions

Management společnosti Ferrari v poslední době rozděluje otázka, zda se má automobilka pustit do výroby následovníka legendárního modelu Dino, který vznikl již v šedesátých letech. Zatímco jedni v něm vidí možnost oslovit mladší zákazníky, druzí se bojí nižší exkluzivity celé značky.

O debatách ohledně reinkarnace modelu Dino již mluvil i Sergio Marchione, CEO Ferrari, podle kterého se názory vcelku výrazně štěpí, neboť každý není přesvědčen o jeho příznivém přínosu značce jako takové. Dino totiž vždy platilo za nejlevnější model, což by podle některých mohlo ohrožovat reputaci Ferrari, jak informoval web AutoNews.

Sám Marchionne si však nemyslí, že by Ferrari touto dobou nutně potřebovalo levný model, který by oslovil mladé zákazníky. Automobilka totiž v posledních letech poměrně výrazně boduje u mladých zákazníků na Asijském trhu, kde se jí velice dobře daří, což potvrzuje mnoho analýz.

Místo  levnějšího základního modelu v podobně Ferrari Dino by tak Marchionne spíše preferoval možnost více  upoutat pozornost zákazníků klasickými hodnotami značky, mezi které patří styl, výkon nebo zvuk motoru. Těmito názory ale překvapil mnoho expertů na značku, neboť ho dlouho pokládali za člověka, který myšlenku na vznik Dina obhajoval.

Marchionne však prozatím zaujímá stejné stanovisko jako Luca di Montezemolo, bývalý ředitel automobilky. Ten vzniku Dina bránil dlouhé roky.

Ferrari Dino | foto: Rm Auctions

Osud modelu Dino je tak stále ve hvězdách, ovšem konečné rozhodnutí automobilky bychom se měli dozvědět začátkém příštího roku, kdy Ferrari oznámí své plány na následujících pět let. Součástí těchto plánů pak bude i osud modelu Dino.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy