O exkluzivní sportovní vozy není u automobilky Ferrari nouze, ovšem tento konkrétní model vznikl pouze v šesti kusech. Nelze se proto divit, že když se jeden z nich objevil na prodej, jeho cena povyskočila během pouhých dvou let o celé dva miliony dolarů.
Ferrari Sergio, jak se tento skvost jmenuje, se poprvé představilo v roce 2013 na autosalonu v Ženevě. Koncept vzniklý spoluprací Ferrari a Pininfarina měl být jakousi poctou životu i dílu Sergia Pininfariny - po něm dostal i své jméno. Dva roky poté veřejnost překvapila produkční verze vozu, která byla vystavena na autosalonu ve Švýcarsku. Produkce však byla omezena na pouhých 6 kusů s cenou 3 miliony dolarů za kus (66,5 milionu korun).
Každé Sergio začínalo jako Ferrari 458 Spider, ovšem poté prošlo kompletní úpravou v dílnách Pininfarina, kde mu měla být vtisknuta podoba připomínající modely Ferrari z let 1960 a 1970.
První vyrobený model byl doručen do SBH Royal Auto Gallery ve Spojených arabských emirátech, tři vozy byly přepraveny do USA, jeden zakoupil zákazník z Japonska a poslední zůstal v Evropě, konkrétně ve Švýcarsku.
Právě poslední jmenovaný je nyní na prodej. Žlutý vůz s černými doplňky je vybaven černým interiérem se žlutým prošíváním, kterému dominuje kůže a Alcantara. Pod kapotou se ukrývá standardní atmosferický motor V8 z Ferrari 458 Speciale o výkonu 445 kW (605 koní) a točivém momentu 540 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychlí tento krasavec za 3 sekundy. Na tachometru přitom svítí pouhých 118 kilometrů.
Pokud byste o Sergio měli zájem, můžete se za ním vydat do Nizozemí, jak uvádí web James Edition, kde je vůz vystaven. Připravte se však na to, že Sergio vás vyjde na více než 5 milionů dolarů (cca 112,3 milionu korun), tedy o 2 miliony dolarů více, než za kolik se jako nové v roce 2015 prodávalo.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?