O exkluzivní sportovní vozy není u automobilky Ferrari nouze, ovšem tento konkrétní model vznikl pouze v šesti kusech. Nelze se proto divit, že když se jeden z nich objevil na prodej, jeho cena povyskočila během pouhých dvou let o celé dva miliony dolarů.
Ferrari Sergio, jak se tento skvost jmenuje, se poprvé představilo v roce 2013 na autosalonu v Ženevě. Koncept vzniklý spoluprací Ferrari a Pininfarina měl být jakousi poctou životu i dílu Sergia Pininfariny - po něm dostal i své jméno. Dva roky poté veřejnost překvapila produkční verze vozu, která byla vystavena na autosalonu ve Švýcarsku. Produkce však byla omezena na pouhých 6 kusů s cenou 3 miliony dolarů za kus (66,5 milionu korun).
Každé Sergio začínalo jako Ferrari 458 Spider, ovšem poté prošlo kompletní úpravou v dílnách Pininfarina, kde mu měla být vtisknuta podoba připomínající modely Ferrari z let 1960 a 1970.
První vyrobený model byl doručen do SBH Royal Auto Gallery ve Spojených arabských emirátech, tři vozy byly přepraveny do USA, jeden zakoupil zákazník z Japonska a poslední zůstal v Evropě, konkrétně ve Švýcarsku.
Právě poslední jmenovaný je nyní na prodej. Žlutý vůz s černými doplňky je vybaven černým interiérem se žlutým prošíváním, kterému dominuje kůže a Alcantara. Pod kapotou se ukrývá standardní atmosferický motor V8 z Ferrari 458 Speciale o výkonu 445 kW (605 koní) a točivém momentu 540 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychlí tento krasavec za 3 sekundy. Na tachometru přitom svítí pouhých 118 kilometrů.
Pokud byste o Sergio měli zájem, můžete se za ním vydat do Nizozemí, jak uvádí web James Edition, kde je vůz vystaven. Připravte se však na to, že Sergio vás vyjde na více než 5 milionů dolarů (cca 112,3 milionu korun), tedy o 2 miliony dolarů více, než za kolik se jako nové v roce 2015 prodávalo.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!