Zatímco některé exkluzivní sportovní automobily sotva opustí garáž, jiné dostávají od svých majitelů pěkně za uši. To je příklad i tohoto žlutého Ferrari LaFerrari Aperta, se kterým se jeho řidič proháněl po nepříliš kvalitní cestě a pak s ním ještě posekal a provzdušnil trávník.
Na videu z akce Heveningham Concours d'Elegance, která se konala minulý měsíc, můžeme vidět nádherné žluté Ferrari LaFerrari Aperta, se kterým se jeho řidič příliš nemazlil.
Už v čase 0:15 můžeme slyšet, jak po vcelku necitlivém přejezdu z trávníku na silnici zavadí nízké Ferrari předním nárazník o hrubý povrch vozovky, která se na nárazníku bezpochyby podepsala pár nehezkými škrábanci.
To je však jen začátek. Na dalších záběrech už se Aperta prohání po trávníku a předvádí pár prudkých akcelerací a několik koleček, během kterých vyorává drny a nízkým nárazníkem seká přerostlá stébla trávy. Názor si na to nejspíš udělá každý sám, nicméně v našich očích by si Aperta zasloužila spíše kvalitní povrch některého ze slavných závodních okruhů, kde by mohla naplno ukázat schopnosti své techniky.
Pod kapotou tohoto nádherného stroje se přitom ukrývá 6.3 litrový motor V12 který spolupracuje s elektromotorem, díky čemuž produkuje Aperta výkon 963 koní a akceleraci z 0 na 100 zvládá pod 3 sekundy, rychlosti 200 km/h pak dosáhne za 7.1 sekundy a akcelerace se zastaví až v 350 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?