Tohle Porsche dává slovu Safari zcela nový význam

Porsche 911 Safari | foto: jamesedition.com

Pokud hledáte ideální automobil pro dovádění na okreskách či okruzích, pravděpodobně skončíte u modelu 911. Pokud budete hledat vozy pro dobrodružství, pravděpodobně sáhnete po modelu Cayenne. Byly ale časy, kdy si s terénem hravě poradily modely 911 Safari

Většina z nás má vozy Porsche 911 spojeny nanejvýš s okruhovým závoděním, ovšem verze Safari dokázala překvapit soupeře v i v těch nejnáročnějších závodech, včetně rally Dakar.

Označení Safari dostávaly vozy, které byly většinou ještě výrobcem upraveny pro rally závody. O úspěšnosti těchto úprav a schopnosti vozu pak svědčí zejména vítězství na rally Paříž Dakar v roce 1984 a vítězství na rally Monte Carlo v letech 1968, 69, 70 a 78. Porsche zkrátka na nezpevněných tratích válelo.

Tento kousek, na jehož fotografie se díváte, je Carrera SC z roku 1978 upravená pro závody Rally, za jejímž volantem usedá milovník a sběratel vozů Porsche, Dr. Erik Brandenburg. Ten s tímto vozem dokonce v roce 2007 absolvoval Transsibiřskou Rally, kterou nakonec vyhrálo Porsche, ale bohužel model Cayenne.

Pod kapotou tohoto Safari se ukrývá 3.2 litrový vzduchem chlazený plochý šestiválec o výkonu cca 250 koní, které přenáší upravená manuální převodovka na zadní nápravu. Nečekejte zde žádné sekvenční řazení nebo pádla pod volantem, vše je řešeno hezky po staru.

Velký podíl na úspěších vozu mimo silnice mají zejména pneumatiky a přepracovaný podvozek. 16" palcová klasická kola Fuchs jsou obuta do obrovských terénních pneumatik Hankook určených pro lehké nákladní či terénní vozy. Aby se však do podběhů vešly, musely být upraveny tlumiče, pružiny, zavěšení i samotné podběhy.

/pravou prošla celá karoserie, která byla různě vyvařena a vyztužena.její tuhost je nakonec taková, že ani nepotřebuje ochranný rám uvnitř. Celý vůz byl nakonec nalakován do monochromatické barvy legendárního polepu Martini Racing, se kterým Brandenburg závodil napříč Sibiří.

Uvnitř vozu příliš luxusu nečekejte. Nanejvýš střešní okno, které je jakousi náhradou klimatizace. Jinak ovšem zůstal interiér poměrně zachovalý. Horší je to s podvozkem a bodykitem. Podvozek je kompletně celý zakrytý plechovými pláty, které mají vůz chránit. Nárazníky pak byly značně upraveny, přičemž ten přední zřejmě ukrývá naviják.

Jak už je na první pohled vidět, s vozem se stále jezdí. Možná i proto ukazuje jeho tachometr nájezd 88000 mil, tedy cca 129 000 kilometrů. Každý z nich ale musel být skutečně zábavným a plným napětí či dobrodružství.

Nyní je však vůz na prodej v belgickém autosalonu Iconiccars a k vidění je i na webu JamesEdition, kde je nabízen za cenu 129 900 euro, tedy cca 3,4 milionu korun. Za to už si sice můžete koupit i nové Porsche, ale ruku na srdce,s ním si tolik zábavy jistě neužijete.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy