Ačkoliv má automobilka Porsche plné ruce práce s přípravou nové generace modelu 911, nezapomíná ani na současnou generaci. Ta by se podle všeho mohla dočkat speciální edice Speedster, která by se mohla představit v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Informaci o příchodu nové varianty stárnoucí 911 přinesl web Car Magazine, podle kterého by Porsche mohlo využít autosalonu ve Frankfurtu právě k představení nové varianty modelu 911 Speedster. O voze se toho příliš neví, ovšem pravdivosti této informace nahrává i fakt, že modely Speedster bývají představovány až ke konci výroby jednotlivých generací modelu 911.
Poslední 911 Speedster byl představen v roce 2010 a vyznačoval se zcela novou přední maskou, kratším čelním sklem a rozšířenými zadními blatníky. Největší novinkou se však stal nezvyklý kryt střechy s dvojicí vypouklých oblouků za sedadly.
Pod kapotou se ukrýval 3.8 litrový šestiválec z modelu Carrera GTS o výkonu 300 kW (408 k) a točivém momentu 420 Nm, díky němuž vůz dosahoval zrychlení z 0-100 km/h za 4.6 sekundy.
Pokud by se Porsche drželo tradic a nový Speedster opět dostal motor ze současné generace GTS, pak bychom pod jeho kapotou nalezli dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec o výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 550 Nm, se kterým dokáže kupé GTS akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.