Ačkoliv má automobilka Porsche plné ruce práce s přípravou nové generace modelu 911, nezapomíná ani na současnou generaci. Ta by se podle všeho mohla dočkat speciální edice Speedster, která by se mohla představit v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Informaci o příchodu nové varianty stárnoucí 911 přinesl web Car Magazine, podle kterého by Porsche mohlo využít autosalonu ve Frankfurtu právě k představení nové varianty modelu 911 Speedster. O voze se toho příliš neví, ovšem pravdivosti této informace nahrává i fakt, že modely Speedster bývají představovány až ke konci výroby jednotlivých generací modelu 911.
Poslední 911 Speedster byl představen v roce 2010 a vyznačoval se zcela novou přední maskou, kratším čelním sklem a rozšířenými zadními blatníky. Největší novinkou se však stal nezvyklý kryt střechy s dvojicí vypouklých oblouků za sedadly.
Pod kapotou se ukrýval 3.8 litrový šestiválec z modelu Carrera GTS o výkonu 300 kW (408 k) a točivém momentu 420 Nm, díky němuž vůz dosahoval zrychlení z 0-100 km/h za 4.6 sekundy.
Pokud by se Porsche drželo tradic a nový Speedster opět dostal motor ze současné generace GTS, pak bychom pod jeho kapotou nalezli dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec o výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 550 Nm, se kterým dokáže kupé GTS akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?