Ačkoliv má automobilka Porsche plné ruce práce s přípravou nové generace modelu 911, nezapomíná ani na současnou generaci. Ta by se podle všeho mohla dočkat speciální edice Speedster, která by se mohla představit v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Informaci o příchodu nové varianty stárnoucí 911 přinesl web Car Magazine, podle kterého by Porsche mohlo využít autosalonu ve Frankfurtu právě k představení nové varianty modelu 911 Speedster. O voze se toho příliš neví, ovšem pravdivosti této informace nahrává i fakt, že modely Speedster bývají představovány až ke konci výroby jednotlivých generací modelu 911.
Poslední 911 Speedster byl představen v roce 2010 a vyznačoval se zcela novou přední maskou, kratším čelním sklem a rozšířenými zadními blatníky. Největší novinkou se však stal nezvyklý kryt střechy s dvojicí vypouklých oblouků za sedadly.
Pod kapotou se ukrýval 3.8 litrový šestiválec z modelu Carrera GTS o výkonu 300 kW (408 k) a točivém momentu 420 Nm, díky němuž vůz dosahoval zrychlení z 0-100 km/h za 4.6 sekundy.
Pokud by se Porsche drželo tradic a nový Speedster opět dostal motor ze současné generace GTS, pak bychom pod jeho kapotou nalezli dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec o výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 550 Nm, se kterým dokáže kupé GTS akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?