Když automobilka Porsche stvořila miliontý model Porsche 911, bylo kolem toho mnoho povyku a slávy. Model se sériovým číslem 999,999, kterému chybělo k dokonalosti jen jedno číslo, však zůstal odsouzen k ježdění a zřejmě i zapomnění v rukou neznámého majitele.
Tohle červené Porsche 911, které na výrobním pásu provázelo milionté zelené Porsche 911, však zapomenuto rozhodně nezůstane. Dostalo se totiž do rukou šťastného zájemce z Kanady, pro kterého je "speciální".
Tento jedinečný kousek byl majiteli doručen ve verzi 911 Targa 4 GTS v laku "Guards Red". Ačkoliv tento vůz není tak hodnotný jako milionté Porsche, Rob Tenuta, jeho nový majitel, ho považuje za speciální a hodlá si ho ponechat co nejdéle.
Tenuta navíc není ve světě automobilů Porsche žádný nováček. První stroj si pořídil v roce 2006 a jednalo se o model Cayman. V roce 2011 ho však vyměnil za model 911 Turbo a nyní si pořídil 911 Targa 4 GTS. Ani ve snu by ho však nenapadlo, že se mu do rukou dostane vůz s takto výjimečným číslem. Přitom se jedná o první vůz, který je specifikován přesně podle jeho přání a potřeb.
Porsche představilo Faceliftovaný model Targa 4 GTS na začátku tohoto roku a podobně jako ostatní GTS varianty ukrývá pod kapotou přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec disponující výkonem 450 koní a 550 Nm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.