Když automobilka Porsche vyrobila v květnu již miliontý model 911, dosáhla význameného milníku ve výrobě tohoto skvostného sportovního vozu. Mnoho lidí však zajímalo, kdo za jeho volant usedne. Pokud byste ale očekávali vysoce postavené manažery z automobilky, milionáře či celebrity, zatraceně byste se mýlili.
Šanci projet se v tomto výjimečném voze totiž dostalo jedenáct zcela obyčejných a náhodně vybraných obyvatel Stuttgartu. Automobilka tak chtěla vzdát hold obyvatelům města ve kterém továrna sídlí a kde v roce 1963 vznikl právě první vůz 911.
Právě na tento historický kousek miliontá 911 odkazuje svým vzhledem i doplňky. Například kožená sedadla jsou šitá stejným stehem, jaký se používal v 60. letech. Ve voze samozřejmě nechybí dřevěný volant a stříbrná palubní deska obklopující přístrojový panel také odkazuje na první 911.
Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec z modelu Carrera S spojený se sedmistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost vozu se tak zastaví až na hranici 310 km/h.
Žádný z oněch jedenácti šťastných, kteří dostali možnost se vozem svézt, už do něj ale nejspíše znovu nenasedne. Milionté Porsche se totiž nikdy nedostane do prodeje, místo toho ho nyní čeká cesta kolem světa, během které se podívá do USA, Číny, Skotska na Nurburgring a nakonec zakotví v Muzeum Porsche v domovském Stuttgartu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?