Když automobilka Porsche vyrobila v květnu již miliontý model 911, dosáhla význameného milníku ve výrobě tohoto skvostného sportovního vozu. Mnoho lidí však zajímalo, kdo za jeho volant usedne. Pokud byste ale očekávali vysoce postavené manažery z automobilky, milionáře či celebrity, zatraceně byste se mýlili.
Šanci projet se v tomto výjimečném voze totiž dostalo jedenáct zcela obyčejných a náhodně vybraných obyvatel Stuttgartu. Automobilka tak chtěla vzdát hold obyvatelům města ve kterém továrna sídlí a kde v roce 1963 vznikl právě první vůz 911.
Právě na tento historický kousek miliontá 911 odkazuje svým vzhledem i doplňky. Například kožená sedadla jsou šitá stejným stehem, jaký se používal v 60. letech. Ve voze samozřejmě nechybí dřevěný volant a stříbrná palubní deska obklopující přístrojový panel také odkazuje na první 911.
Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec z modelu Carrera S spojený se sedmistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost vozu se tak zastaví až na hranici 310 km/h.
Žádný z oněch jedenácti šťastných, kteří dostali možnost se vozem svézt, už do něj ale nejspíše znovu nenasedne. Milionté Porsche se totiž nikdy nedostane do prodeje, místo toho ho nyní čeká cesta kolem světa, během které se podívá do USA, Číny, Skotska na Nurburgring a nakonec zakotví v Muzeum Porsche v domovském Stuttgartu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?