Když automobilka Porsche vyrobila v květnu již miliontý model 911, dosáhla význameného milníku ve výrobě tohoto skvostného sportovního vozu. Mnoho lidí však zajímalo, kdo za jeho volant usedne. Pokud byste ale očekávali vysoce postavené manažery z automobilky, milionáře či celebrity, zatraceně byste se mýlili.
Šanci projet se v tomto výjimečném voze totiž dostalo jedenáct zcela obyčejných a náhodně vybraných obyvatel Stuttgartu. Automobilka tak chtěla vzdát hold obyvatelům města ve kterém továrna sídlí a kde v roce 1963 vznikl právě první vůz 911.
Právě na tento historický kousek miliontá 911 odkazuje svým vzhledem i doplňky. Například kožená sedadla jsou šitá stejným stehem, jaký se používal v 60. letech. Ve voze samozřejmě nechybí dřevěný volant a stříbrná palubní deska obklopující přístrojový panel také odkazuje na první 911.
Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec z modelu Carrera S spojený se sedmistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost vozu se tak zastaví až na hranici 310 km/h.
Žádný z oněch jedenácti šťastných, kteří dostali možnost se vozem svézt, už do něj ale nejspíše znovu nenasedne. Milionté Porsche se totiž nikdy nedostane do prodeje, místo toho ho nyní čeká cesta kolem světa, během které se podívá do USA, Číny, Skotska na Nurburgring a nakonec zakotví v Muzeum Porsche v domovském Stuttgartu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.