Na světě není mnoho sportovních vozidel, jejichž nájezd by překonal hranici jednoho milionu kilometrů. Pokud už se ale takové najde, většinou už stojí někde v klidné části muzea a padá na něj prach. To ovšem není případ tohoto nádherného Porsche 911 Turbo z roku 1975, s nímž jeho kanadský majitel najel již více než 1,165,937 kilometrů a další přibývají
S nárůstem hmotnosti, elektroniky a všech bezpečnostních výmyslů se sportovní automobily z posledních let staly poněkud nezáživnými. Pokud si tedy chcete vychutnávat maximální řidičský zážitek za volantem, pak nejspíš budete muset sáhnout po starším kousku, případně svůj starší kousek nikdy neprodat, stejně jako Bill MacEachern, který od roku 1975 řídí své Porsche 911 Turbo.
Ten vlastnil své první Porsche s atmosferickým motorem již v sedmdesátých letech, ovšem v roce 1975 si objednal model 930 Turbo. Jak sám řekl pro magazín Cristophorus , který vydává Porsche, Poprvé uviděl přeplňované Porsche 917/10 v roce 1972 na závodech Can-Am. Přeplňování motorů turbodmychadly bylo tou dobou něco nového, co tehdy působilo takřka jako raketová věda a každý po něm toužil.
Z dnešního pohledu se nemusí zdát 260 koní jako nic extra, ovšem pod zadní kapotou Porsche vytvářejí skvělý zážitek z jízdy, který v člověku dokáže vyvolat stejné pocity, jako kdyby řídil dvakrát výkonnější závodní vůz.
To ostatně vysvětluje i neuvěřitelný nájezd 1,165,937 kilometrů, které Bill se svým vozem za uplynulých 42 let dokázal zdolat. Nebylo to ale vždy úplně snadné, během té doby si vůz samozřejmě vyžádal několik výrazných servisních zásahů, mnohokrát se podíval na závodní trať a nevyhnuly se mu ani kolize, přičemž při té nejhorší šlo o střetnutí s SUV.
Díky úspěšné rodinné firmě na čištění koberců, kterou Bill založil, se mu však vždy dařilo udržovat vůz ve skvělé kondici a užívat si s ním projížďky i několikrát týdně, což ostatně dělá doteď.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?