Na světě není mnoho sportovních vozidel, jejichž nájezd by překonal hranici jednoho milionu kilometrů. Pokud už se ale takové najde, většinou už stojí někde v klidné části muzea a padá na něj prach. To ovšem není případ tohoto nádherného Porsche 911 Turbo z roku 1975, s nímž jeho kanadský majitel najel již více než 1,165,937 kilometrů a další přibývají
S nárůstem hmotnosti, elektroniky a všech bezpečnostních výmyslů se sportovní automobily z posledních let staly poněkud nezáživnými. Pokud si tedy chcete vychutnávat maximální řidičský zážitek za volantem, pak nejspíš budete muset sáhnout po starším kousku, případně svůj starší kousek nikdy neprodat, stejně jako Bill MacEachern, který od roku 1975 řídí své Porsche 911 Turbo.
Ten vlastnil své první Porsche s atmosferickým motorem již v sedmdesátých letech, ovšem v roce 1975 si objednal model 930 Turbo. Jak sám řekl pro magazín Cristophorus , který vydává Porsche, Poprvé uviděl přeplňované Porsche 917/10 v roce 1972 na závodech Can-Am. Přeplňování motorů turbodmychadly bylo tou dobou něco nového, co tehdy působilo takřka jako raketová věda a každý po něm toužil.
Z dnešního pohledu se nemusí zdát 260 koní jako nic extra, ovšem pod zadní kapotou Porsche vytvářejí skvělý zážitek z jízdy, který v člověku dokáže vyvolat stejné pocity, jako kdyby řídil dvakrát výkonnější závodní vůz.
To ostatně vysvětluje i neuvěřitelný nájezd 1,165,937 kilometrů, které Bill se svým vozem za uplynulých 42 let dokázal zdolat. Nebylo to ale vždy úplně snadné, během té doby si vůz samozřejmě vyžádal několik výrazných servisních zásahů, mnohokrát se podíval na závodní trať a nevyhnuly se mu ani kolize, přičemž při té nejhorší šlo o střetnutí s SUV.
Díky úspěšné rodinné firmě na čištění koberců, kterou Bill založil, se mu však vždy dařilo udržovat vůz ve skvělé kondici a užívat si s ním projížďky i několikrát týdně, což ostatně dělá doteď.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.