Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy Kč) z loňských 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Tržby za leden až červen zůstaly téměř beze změny, činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč). Škoda Auto dodala zákazníkům 360.600 vozů, což je o 30 procent méně než před rokem.
"Ačkoli bylo z důvodu nedostatečných dodávek dílů zákazníkům dodáno mnohem méně vozů a růst cen energií a surovin výrazně zvýšil náklady, podařilo se nám ve druhém čtvrtletí udržet silnou rentabilitu tržeb ve výši 6,6 procenta," řekl člen představenstva Škody Auto Christian Schenk. Škoda podle něj bude nadále pokračovat ve snižování nákladů a zvyšování efektivity.
Podle předsedy představenstva Škody Auto Klause Zellmera koncem srpna Škoda představí novou identitu značky, která bude formovat pozici značky během desetiletí transformace. Na výroční tiskové konferenci v březnu Škoda informovala, že představí ve druhé polovině letošního roku nový design. Změní charakteristické rysy vozů. Automobilka se novým designovým jazykem podle svého prohlášení ještě více zaměří na jednotlivé oblasti života, jako jsou například rodina nebo outdoorové aktivity, a vyhoví tak rychle se měnícím nárokům a potřebám svých zákazníků. Nový designový jazyk ponese jméno Modern solid.
"Máme za sebou extrémně náročné první pololetí. Vedle nedostatku polovodičů a pandemie koronaviru nás silně zasáhla také válka na Ukrajině. Na našem druhém nejdůležitějším světovém trhu v Rusku jsme až do odvolání přerušili výrobu vozů v závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastavili také veškerý export do této země. Navíc jsme v důsledku požáru u jednoho z našich dodavatelů museli v uplynulých měsících na čas omezit výrobu našeho bestselleru, modelu Octavia. Výroba se mezitím opět obnovila na plný výkon," řekl člen představenstva Martin Jahn.