Krásné auto
Peugeot 508 mám obecně moc rád, a proto naší redakční a s tím společně i mýma rukama pár těchto vozů střední třídy prošlo. Zopakujeme si tedy, jaká 508 je.
Peugeot 508 SW je dle mého názoru asi nejhezčí a vzhledově nejzajímavější kombi střední třídy. Zepředu zaujmou lví tesáky, které slouží jako denní svícení a blinkry. Na ně navazují přimhouřené Full LED hlavní světlomety. Znak je umístěn uprostřed masky, která je ve verzi GT tvořena chromovanými křidélky.
508 SW z boku působí spíše jako sportovní GT, než usedlý rodinný stěhovák. Nízká zatmavená okna vůz opticky snižují a spolu s vystouplými blatníky propůjčují Peugeotu dynamický vzhled. Kombinace černé a červené vypadá většinou sakra dobře a zde tomu není jinak. Černé auto má černé do boků zasahující světlomety, a to jak ty přední tak i zadní. Černá jsou i vnější zpětná zrcátka a zadní difuzor, který je doplněný dvojicí koncovek výfuku.
Tradiční Peugeotí i-Cockpit
Interiér vozu se nese v duchu Peugeot i-Cockpit, který v sobě zahrnuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální přístrojový panel. Většinu ovládacích prvků má na starost centrálně umístěný displej infotainmentu, pod nímž se nachází tlačítka pro nejčastěji používané funkce jako například rádio, klimatizace a navigace. Lakovaný interiér v havraní černi a tlačítka připomínají klavírní klávesy, společně s použitím kvalitních materiálů, dělají interiéru punc luxusu a výjimečnosti. Dobře tvarovaná přední sedadla mají masážní funkci.
Já se svým průměrným vzrůstem nemá v interiéru žádný problém s jeho velikostí. Ano, jsou v tomto segmentu i prostornější vozy a slyšel jsem i výtky na moc široký středový tunel, ale já se uvnitř cítil dobře. Zavazadlový prostor má objem 530 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1780 litrů.
Pod kapotou poklad
K pohonu námi testovaného Peugeotu 508 SW slouží přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 PureTech. Ve vrcholné verzi určené pro 508 je jeho výkon naladěn na 165 kW (225 koní) při 5500 ot./min a točivý moment má vrchol 300 N.m. již od 1900 ot./min. Motor je spárovaný s dobře odladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Poháněná jsou přední kola. Ač Peugeot 508 SW s tímto pohonem nemusí na "papíře" vypadat nikterak senzačně, spojení vozu, motorky a převodovky je úžasně harmonické a vůz funguje dokonale.
Stále jezdí skvěle
S láskou vzpomínám na svůj úplně první test vozu. Jako novopečený automobilový novinář jsme doufal, že mi bude do testu svěřena třeba bazarová Fabie druhé generace. Namísto toho jsem jako první vyzkoušel Peugeot 508 1.6 PT 180 a je z toho láska na celý život. Auto s tímto motorem fungovalo úžasně. Bylo rychlé, hbité a přitom komfortní a úsporné, prostě láska na první pohled. Od té doby jsem vyzkoušel velké množství skvělých aut a výrazně se mi zvýšili nároky na výkon, komfort, ovladatelnost, použité materiály a podobně. Vyzkoušel jsem i další Peugeoty 508 v jiných motorizacích, než 1.6 PureTech. Vždy byli dobré, ale už to zkrátka nebylo ono. Začínal jsme zpochybňovat, zda má první 508 byla opravdu tak dobrá a nebo jsem zkrátka měl úplně jiná měřítka.
Teď už mám jasno, byla skvělá. Jelikož tentokrát testována 508 s 225 koňovou "jedna šestkou" je také skvělá. Dokonce ještě lepší! Motor spolu s osmistupňovou automatickou převodovkou spolu skvělé spolupracují. Při klidné jízdě nemá šofér šanci poznat, kdy převodovka přeřadila, snad jen podle otáčkoměru. Ale při sešlápnutí plynu si umí okamžitě podřadit i o více stupňů a červený kombík nadšeně letí kupředu. Díky relativně malému motoru je "čumák" lehký a tak vůz velmi ochotně mění směr bez sebemenšího náznaku nedotáčivosti. Jezdit po opuštěných klikatých okreskách je s tímto Peugeotem čistá radost.
Skvěle ovladatelné auto je navíc i přes hendikep velkých 19" kol s malým profilem nad očekávání komfortní a zvládá dobře žehlit i nekvalitní povrch na oněch opuštěných okreskách. K tomu není ani nikterak žíznivý. S lehkou nohou není problém jezdit okolo 7 litrů a při využívání potenciálu motoru spotřeba málokdy přesáhne destilitrovou hranici. Obecně lze říci, že s tímto vozem se dám jezdit v průměru okolo osmi litrů benzínu na 100 km.
Už jen skladovky
Na kompresní ceníky se můžete podívat zde. Jak vidno, velký diesel a neelektrifikované benzíny nahradili hybridní verze, avšak popisovaný vůz se dá stále sehnat mezi skladovými vozy, a to v cenách mezi 1 až 1,2 miliony Kč.
Není čas ztrácet čas
Pokud máte zájem o dobře vypadající pohodlné auto, je Peugeot 508 SW dobou volbou. Ale pokud jste k tomu navíc nadšený rodič, který touží po nadprůměrně dobře jezdícím voze, pak okamžitě sedněte k internetu a začněte hledat verzi 1,6 PureTech. Není čas ztrácet čas, stále jsou k dispozici, ale jejich počet postupně klesá a kdo zaváhá, může přijít o opravdu skvělé auto.
Líbí
- vzhled
- motor
- jízdní vlastnosti
Nelíbí
- tato verze vypadla z oficiální nabídky
- ve své třídě spíš lehce podprůměrný vnitřní prostor
-
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
1598 ccm
Výkon:
165 kW (225 k)
Točivý moment:
300 N.m-
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
přední
Délka:
4778 mm
Šířka:
1907 mm
Výška:
1420 mm
Rozvor:
2793 mm
Zavazadlový prostor:
530 / 1780 litrů
Provozní hmotnost:
1505 kg
V-max:
250 km/h
0-100 km/h:
7,3 s
Spotřeba
6,9 / 4,6 / 5,4 l / 100 km