Francouzské ministerstvo vnitra převzalo po vozech Peugeot 5008, kterými jsou policejní a četnické složky vybaveny od loňského roku, prvních 395 kusů modelu Peugeot 3008 Hybrid pro národní četnictvo. Plug-in hybridní verze se budou používat zejména jako zásahová vozidla.
Tato rozsáhlá fleetová zakázka dokazuje, že model 3008 Hybrid splňuje specifikace organizace, která má náročné požadavky, pokud jde o spolehlivost a výkon, stejně jako o příznivou zůstatkovou hodnotu.
K uzavření dohody mezi značkou Peugeot a Ministerstvem vnitra Francie přispěl i dlouhodobý plán ministerstva na elektrifikaci vozového parku a snahou vybavit jej vozy vyrobenými ve Francii a nabízejícími nejlepší úroveň výkonu.
Tato objednávka je také v souladu s dlouhodobým plánem ministerstva na elektrifikaci vozového parku. Vozy Peugeot 3008 Hybrid s kumulativním výkonem 225 k a točivým momentem 360 Nm jsou z hlediska potřeby rychlého přesunu policejních vozů vhodnou volbou. Možnost jízdy čistě na elektřinu umožňuje zásahovým jednotkám přiblížit se zcela nehlučně k místu zásahu, což je pro ně důležitou výhodou.
395 objednaných vozidel má následující charakteristiky:
-Peugeot 3008 Hybrid 225 EAT8, úroveň výbavy Allure
- Plug-in hybridní motor: 225 k
- Elektrický dojezd podle WLTP: až 56 km
- Výkon baterie: 90 kW
- Kapacita baterie: 13.2 kWh
- Maximální kombinovaná spotřeba paliva WLTP: 1,4 l/100 km
- Maximální kombinované emise CO2 WLTP: 32 g/km
- Specifický odstín Modrá Célèbes
- Sítotiskový nápis „GENDARMERIE NATIONALE“ (Národní četnictvo)
Provozně specifická výbava
Vozidla jsou vyráběna pro ministerstvo vnitra v továrně Stellantis v Sochaux, přestavba probíhá v závodě EGP v Hordain, který je referenčním výrobcem karoserií pro vozidla se sítotiskem.
Další dodávky pro francouzské četnictvo a policii jsou plánovány na první čtvrtletí roku 2022.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?