Francouzské ministerstvo vnitra převzalo po vozech Peugeot 5008, kterými jsou policejní a četnické složky vybaveny od loňského roku, prvních 395 kusů modelu Peugeot 3008 Hybrid pro národní četnictvo. Plug-in hybridní verze se budou používat zejména jako zásahová vozidla.
Tato rozsáhlá fleetová zakázka dokazuje, že model 3008 Hybrid splňuje specifikace organizace, která má náročné požadavky, pokud jde o spolehlivost a výkon, stejně jako o příznivou zůstatkovou hodnotu.
K uzavření dohody mezi značkou Peugeot a Ministerstvem vnitra Francie přispěl i dlouhodobý plán ministerstva na elektrifikaci vozového parku a snahou vybavit jej vozy vyrobenými ve Francii a nabízejícími nejlepší úroveň výkonu.
Tato objednávka je také v souladu s dlouhodobým plánem ministerstva na elektrifikaci vozového parku. Vozy Peugeot 3008 Hybrid s kumulativním výkonem 225 k a točivým momentem 360 Nm jsou z hlediska potřeby rychlého přesunu policejních vozů vhodnou volbou. Možnost jízdy čistě na elektřinu umožňuje zásahovým jednotkám přiblížit se zcela nehlučně k místu zásahu, což je pro ně důležitou výhodou.
395 objednaných vozidel má následující charakteristiky:
-Peugeot 3008 Hybrid 225 EAT8, úroveň výbavy Allure
- Plug-in hybridní motor: 225 k
- Elektrický dojezd podle WLTP: až 56 km
- Výkon baterie: 90 kW
- Kapacita baterie: 13.2 kWh
- Maximální kombinovaná spotřeba paliva WLTP: 1,4 l/100 km
- Maximální kombinované emise CO2 WLTP: 32 g/km
- Specifický odstín Modrá Célèbes
- Sítotiskový nápis „GENDARMERIE NATIONALE“ (Národní četnictvo)
Provozně specifická výbava
Vozidla jsou vyráběna pro ministerstvo vnitra v továrně Stellantis v Sochaux, přestavba probíhá v závodě EGP v Hordain, který je referenčním výrobcem karoserií pro vozidla se sítotiskem.
Další dodávky pro francouzské četnictvo a policii jsou plánovány na první čtvrtletí roku 2022.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.