Peugeot 9X8 získal na 37. ročníku Mezinárodního automobilového festivalu Grand Prix za nejkrásnější Hypercar roku.
Hypercar Peugeot 9X8, který byl představen v červenci 2021, si získal pozornost členů poroty Mezinárodního automobilového festivalu i milovníků automobilového designu. „Jsem velmi hrdý na tuto cenu. Oceňuje práci designérů a týmu Peugeot Sport, kteří na tomto projektu spolupracovali,“ uvedl Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot. „Kvalita diskusí s týmem Peugeot Sport byla výjimečná, a to jak na technické, tak lidské úrovni.“
Peugeot 9X8, závodní speciál zcela nové generace, bude mít premiéru na mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA (WEC) v roce 2022. Shromažďuje v sobě všechny současné estetické principy, které jsou pro značku Peugeot specifické: postoj šelmy, plynulé linie umocněné znaky sportovního stylu, elegantní a strukturované boky a také charakteristický světelný podpis se třemi drápy. Štíhlý a elegantní Peugeot 9X8 vzbuzuje emoce a ztělesňuje rychlost. Peugeot 9X8 je již dnes kultovním vozem představujícím estetickou a technickou revoluci a vrcholné designové dobrodružství.
Interiér vozu Peugeot 9X8 je výrazným symbolem designérských zkušeností značky Peugeot. Zahrnuje kabinu, která vychází z charakteristického konceptu i-Cockpit značky. Stejně jako u projektu sériového modelu byla designu interiéru věnována stejná péče jako designu exteriéru. Kokpit vozu Peugeot 9X8 byl celý vytvořen tak, aby řidiči nabídl větší ergonomii a intuitivnost.
Na Mezinárodním automobilovém festivalu se každoročně udělují ceny Grand Prix za nejvýraznější počiny v automobilové oblasti. Porotě složené z odborníků ze světa automobilů, módy, kultury, designu a médií předsedá architekt Jean-Michel Wilmotte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?