Peugeot 9X8 získal na 37. ročníku Mezinárodního automobilového festivalu Grand Prix za nejkrásnější Hypercar roku.
Hypercar Peugeot 9X8, který byl představen v červenci 2021, si získal pozornost členů poroty Mezinárodního automobilového festivalu i milovníků automobilového designu. „Jsem velmi hrdý na tuto cenu. Oceňuje práci designérů a týmu Peugeot Sport, kteří na tomto projektu spolupracovali,“ uvedl Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot. „Kvalita diskusí s týmem Peugeot Sport byla výjimečná, a to jak na technické, tak lidské úrovni.“
Peugeot 9X8, závodní speciál zcela nové generace, bude mít premiéru na mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA (WEC) v roce 2022. Shromažďuje v sobě všechny současné estetické principy, které jsou pro značku Peugeot specifické: postoj šelmy, plynulé linie umocněné znaky sportovního stylu, elegantní a strukturované boky a také charakteristický světelný podpis se třemi drápy. Štíhlý a elegantní Peugeot 9X8 vzbuzuje emoce a ztělesňuje rychlost. Peugeot 9X8 je již dnes kultovním vozem představujícím estetickou a technickou revoluci a vrcholné designové dobrodružství.
Interiér vozu Peugeot 9X8 je výrazným symbolem designérských zkušeností značky Peugeot. Zahrnuje kabinu, která vychází z charakteristického konceptu i-Cockpit značky. Stejně jako u projektu sériového modelu byla designu interiéru věnována stejná péče jako designu exteriéru. Kokpit vozu Peugeot 9X8 byl celý vytvořen tak, aby řidiči nabídl větší ergonomii a intuitivnost.
Na Mezinárodním automobilovém festivalu se každoročně udělují ceny Grand Prix za nejvýraznější počiny v automobilové oblasti. Porotě složené z odborníků ze světa automobilů, módy, kultury, designu a médií předsedá architekt Jean-Michel Wilmotte.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.