Možnost objednat si hybridní BMW 530e iPerformance s bezdrátovou dobíjecí "podložkou" se kvapem blíží, a tak automobilka připravila krátké instruktážní video, kde se zákazníci dozví jak celé toto "kouzlo" funguje a jak snadné je jeho použití.
Psali jsme
A celý proces je skutečně triviální, už když se blížíte k nabíječce, parkovací systém vám prostřednictvím obrazovky infotainmentu ukáže naváděcí čáry, díky kterým zajedete přesně středem automobilu nad dobíjecí plochu. Nad kapotou se navíc objeví jakési "kolečko" prostřednictvím kterého vám systém ukazuje, zda už stojíte přímo nad podložkou. Nabíjení se poté během chvíle spustí automaticky.
Baterie pod kapotou BMW 530e iPerformance sice nepatří k těm největším, při plném nabití vás dovezou na vzdálenost cca 16 kilometrů, ovšem i tak dobití na jejich plnou kapacitu 9.4 kWh vyžaduje připojení k bezdrátové nabíječce po dobu cca 3,5 hodiny.
Výkon bezdrátové nabíječky by se měl pohybovat okolo 3.2 kW, zatímco nabíječka vestavěná ve voze disponuje nabíjecí kapacitou 3.7 kW, rozdíl v praktickém použití by však měl být jen nepatrný. Jak se ale bude vyvíjet cena bezdrátové nabíječky bohužel zatím netušíme.