Automobilka Suzuki má s výrobou kompaktních teréňáků bohaté zkušenosti, které ji dokonce dostaly i ke stavbě měsíčního vozítka Hakuto. Stranou ale nezůstává ani vývoj vozidel pro pohyb po zemském povrchu, což dokazuje i zcela nový koncept elektrického teréňáku budoucnosti "Suzuki e-Survivor"
Kdyby nám někdo řekl, že e-Survivor je novým konceptem Jeepu, dost možná bychom tomu věřili. Tenhle futuristický koncept totiž vypadá na skutečného tvrďáka, který si opět bere inspiraci z různých dřívějších modelů Suzuki, mezi které patří například Jimny/Samurai, Vitara nebo sportovně laděný teréňák Suzuki X90.
Tento koncept si však na nic nehraje, pod jeho stylovou karoserií bychom totiž našli klasický žebříkový rám, čímž se e-Survivor odlišuje od 95% dnešních "terénních" automobilů. Vzhledem k tomu o jak futuristický koncept se jedná zřejmě nikoho nepřekvapí, že palivem je elektrika, která proudí ke čtyř motorům - každý v jednom kole. To dává tomuhle prckovi naprosto ideální předpoklady pro jízdu i ve velice tvrdém terénu.
Ty umocňuje i působivá světlá výška a takřka nulové převisy u přední i zadní nápravy. Nájezdové úhly by tak mohly dosahovat až závratných hodnot.
Více informací se nám o konceptu prozatím zjistit nepovedlo, ovšem jak je z fotek patrné, interiér nabízí místo pro dvě osoby, o jejichž bezpečí se stará integrovaný rám ve tvaru hlavových opěrek. Zajímavě působí i prosklené dveře, o jejichž systému otevírání ale nic netušíme, neb na obrázku chybí jakékoliv kliky. Kdyby zde ale byla možnost dveře odstranit, e-Survivor by zřejmě vypadal ještě trochu zajímavěji.
Víc informací bohužel nemáme, takže nezbývá než počkat do 27. října, kdy se e-Survivor ukáže v plné parádě na autosalonu v Tokiu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.