Automobilka Suzuki má s výrobou kompaktních teréňáků bohaté zkušenosti, které ji dokonce dostaly i ke stavbě měsíčního vozítka Hakuto. Stranou ale nezůstává ani vývoj vozidel pro pohyb po zemském povrchu, což dokazuje i zcela nový koncept elektrického teréňáku budoucnosti "Suzuki e-Survivor"
Kdyby nám někdo řekl, že e-Survivor je novým konceptem Jeepu, dost možná bychom tomu věřili. Tenhle futuristický koncept totiž vypadá na skutečného tvrďáka, který si opět bere inspiraci z různých dřívějších modelů Suzuki, mezi které patří například Jimny/Samurai, Vitara nebo sportovně laděný teréňák Suzuki X90.
Tento koncept si však na nic nehraje, pod jeho stylovou karoserií bychom totiž našli klasický žebříkový rám, čímž se e-Survivor odlišuje od 95% dnešních "terénních" automobilů. Vzhledem k tomu o jak futuristický koncept se jedná zřejmě nikoho nepřekvapí, že palivem je elektrika, která proudí ke čtyř motorům - každý v jednom kole. To dává tomuhle prckovi naprosto ideální předpoklady pro jízdu i ve velice tvrdém terénu.
Ty umocňuje i působivá světlá výška a takřka nulové převisy u přední i zadní nápravy. Nájezdové úhly by tak mohly dosahovat až závratných hodnot.
Více informací se nám o konceptu prozatím zjistit nepovedlo, ovšem jak je z fotek patrné, interiér nabízí místo pro dvě osoby, o jejichž bezpečí se stará integrovaný rám ve tvaru hlavových opěrek. Zajímavě působí i prosklené dveře, o jejichž systému otevírání ale nic netušíme, neb na obrázku chybí jakékoliv kliky. Kdyby zde ale byla možnost dveře odstranit, e-Survivor by zřejmě vypadal ještě trochu zajímavěji.
Víc informací bohužel nemáme, takže nezbývá než počkat do 27. října, kdy se e-Survivor ukáže v plné parádě na autosalonu v Tokiu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.