Automobilka Suzuki má s výrobou kompaktních teréňáků bohaté zkušenosti, které ji dokonce dostaly i ke stavbě měsíčního vozítka Hakuto. Stranou ale nezůstává ani vývoj vozidel pro pohyb po zemském povrchu, což dokazuje i zcela nový koncept elektrického teréňáku budoucnosti "Suzuki e-Survivor"
Kdyby nám někdo řekl, že e-Survivor je novým konceptem Jeepu, dost možná bychom tomu věřili. Tenhle futuristický koncept totiž vypadá na skutečného tvrďáka, který si opět bere inspiraci z různých dřívějších modelů Suzuki, mezi které patří například Jimny/Samurai, Vitara nebo sportovně laděný teréňák Suzuki X90.
Tento koncept si však na nic nehraje, pod jeho stylovou karoserií bychom totiž našli klasický žebříkový rám, čímž se e-Survivor odlišuje od 95% dnešních "terénních" automobilů. Vzhledem k tomu o jak futuristický koncept se jedná zřejmě nikoho nepřekvapí, že palivem je elektrika, která proudí ke čtyř motorům - každý v jednom kole. To dává tomuhle prckovi naprosto ideální předpoklady pro jízdu i ve velice tvrdém terénu.
Ty umocňuje i působivá světlá výška a takřka nulové převisy u přední i zadní nápravy. Nájezdové úhly by tak mohly dosahovat až závratných hodnot.
Více informací se nám o konceptu prozatím zjistit nepovedlo, ovšem jak je z fotek patrné, interiér nabízí místo pro dvě osoby, o jejichž bezpečí se stará integrovaný rám ve tvaru hlavových opěrek. Zajímavě působí i prosklené dveře, o jejichž systému otevírání ale nic netušíme, neb na obrázku chybí jakékoliv kliky. Kdyby zde ale byla možnost dveře odstranit, e-Survivor by zřejmě vypadal ještě trochu zajímavěji.
Víc informací bohužel nemáme, takže nezbývá než počkat do 27. října, kdy se e-Survivor ukáže v plné parádě na autosalonu v Tokiu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?