Automobilka Suzuki má s výrobou kompaktních teréňáků bohaté zkušenosti, které ji dokonce dostaly i ke stavbě měsíčního vozítka Hakuto. Stranou ale nezůstává ani vývoj vozidel pro pohyb po zemském povrchu, což dokazuje i zcela nový koncept elektrického teréňáku budoucnosti "Suzuki e-Survivor"
Kdyby nám někdo řekl, že e-Survivor je novým konceptem Jeepu, dost možná bychom tomu věřili. Tenhle futuristický koncept totiž vypadá na skutečného tvrďáka, který si opět bere inspiraci z různých dřívějších modelů Suzuki, mezi které patří například Jimny/Samurai, Vitara nebo sportovně laděný teréňák Suzuki X90.
Tento koncept si však na nic nehraje, pod jeho stylovou karoserií bychom totiž našli klasický žebříkový rám, čímž se e-Survivor odlišuje od 95% dnešních "terénních" automobilů. Vzhledem k tomu o jak futuristický koncept se jedná zřejmě nikoho nepřekvapí, že palivem je elektrika, která proudí ke čtyř motorům - každý v jednom kole. To dává tomuhle prckovi naprosto ideální předpoklady pro jízdu i ve velice tvrdém terénu.
Ty umocňuje i působivá světlá výška a takřka nulové převisy u přední i zadní nápravy. Nájezdové úhly by tak mohly dosahovat až závratných hodnot.
Více informací se nám o konceptu prozatím zjistit nepovedlo, ovšem jak je z fotek patrné, interiér nabízí místo pro dvě osoby, o jejichž bezpečí se stará integrovaný rám ve tvaru hlavových opěrek. Zajímavě působí i prosklené dveře, o jejichž systému otevírání ale nic netušíme, neb na obrázku chybí jakékoliv kliky. Kdyby zde ale byla možnost dveře odstranit, e-Survivor by zřejmě vypadal ještě trochu zajímavěji.
Víc informací bohužel nemáme, takže nezbývá než počkat do 27. října, kdy se e-Survivor ukáže v plné parádě na autosalonu v Tokiu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?