V roce 2016 prodala Toyota celkem 1,4 milionů hybridů a letos to bude pravděpodobně ještě o 100 tisíc kusů více. Japonští výrobci, zejména právě Toyota a Honda, dodají v tomto roce zákazníkům celkem 1,8 milionů hybridů, což je nárůst oproti loňskému roku o 200 tisíc.
Celosvětový prodej hybridů Toyoty se v první polovině roku 2017 meziročně zvýšil o 8,4 procenta na 768 tisíc automobilů. Tento mezivýsledek prodeje hybridů Toyoty, a zároveň všech japonských hybridních a elektrických vozů, směřuje k dalšímu rekordu. Na druhém místě za Toyotou je Honda, která dodala zákazníkům během prvních šesti měsíců 125 132 hybridů, meziročně o 18 procent více.
V první polovině roku 2017 byla nejoblíbenějším hybridním automobilem na světě znovu Toyota Prius s výsledkem 116 695 kusů. Hned za ní byl nový crossover Toyota C-HR Hybrid. Nejžádanějším hybridním modelem značky Lexus byl NX 300h.
V první polovině roku bylo na celém světě zakoupeno 40 299 plug-in hybridů japonských značek nabíjených ze zásuvky, vyrobených především Toyotou a Mitsubishi. Na vrcholu žebříčku byl Prius Plug-in Hybrid známý též jako Prius Prime s výsledkem 27 106 vozidel, který předstihl Mitsubishi Outlander PHEV s 13 193 vozy.
Pokud jde o elektromobily, nejlepší výsledek mezi japonskými výrobci zaznamenal Nissan s výsledkem 35 tisíc aut, včetně 7 170 vozů v Japonsku. Většinou se jednalo o vozy Nissan Leaf. Mitsubishi prodalo 568 městských vozů i-MiEV. Celkový prodej elektromobilů japonských značek se zastavil na čísle 35 500 vozů.
Vodíková Toyota Mirai, sedan s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, dosáhla celosvětového prodeje 1 157 vozů. Tento vůz měl svůj debut v Japonsku v prosinci 2014 a od roku 2015 je postupně uváděn na další trhy v Evropě a v USA.
Podíl hybridů a elektromobilů na trhu v ČR stále stoupá
Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů. Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota.
Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Dosavadní letošní výsledky míří již ke 2 000 prodaným hybridní vozům od začátku roku. Celkem Toyota v ČR prodala už přes 4 000 hybridních aut.
Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a celkové provozní náklady, příznivá pořizovací cena a vysoká zůstatková hodnota a v neposlední řadě i vysoký jízdní komfort. Hybridy mají méně standardních dílů, které se tím pádem nemohou porouchat. Hybrid je rovněž šetrnější k životnímu prostředí.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?