Celosvětový prodej hybridů Toyoty se v první polovině roku 2017 meziročně zvýšil o 8,4 procenta na 768 tisíc automobilů. Tento mezivýsledek prodeje hybridů Toyoty, a zároveň všech japonských hybridních a elektrických vozů, směřuje k dalšímu rekordu. Na druhém místě za Toyotou je Honda, která dodala zákazníkům během prvních šesti měsíců 125 132 hybridů, meziročně o 18 procent více.
V první polovině roku 2017 byla nejoblíbenějším hybridním automobilem na světě znovu Toyota Prius s výsledkem 116 695 kusů. Hned za ní byl nový crossover Toyota C-HR Hybrid. Nejžádanějším hybridním modelem značky Lexus byl NX 300h.
V první polovině roku bylo na celém světě zakoupeno 40 299 plug-in hybridů japonských značek nabíjených ze zásuvky, vyrobených především Toyotou a Mitsubishi. Na vrcholu žebříčku byl Prius Plug-in Hybrid známý též jako Prius Prime s výsledkem 27 106 vozidel, který předstihl Mitsubishi Outlander PHEV s 13 193 vozy.
Pokud jde o elektromobily, nejlepší výsledek mezi japonskými výrobci zaznamenal Nissan s výsledkem 35 tisíc aut, včetně 7 170 vozů v Japonsku. Většinou se jednalo o vozy Nissan Leaf. Mitsubishi prodalo 568 městských vozů i-MiEV. Celkový prodej elektromobilů japonských značek se zastavil na čísle 35 500 vozů.
Vodíková Toyota Mirai, sedan s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, dosáhla celosvětového prodeje 1 157 vozů. Tento vůz měl svůj debut v Japonsku v prosinci 2014 a od roku 2015 je postupně uváděn na další trhy v Evropě a v USA.
Podíl hybridů a elektromobilů na trhu v ČR stále stoupá
Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů. Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota.
Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Dosavadní letošní výsledky míří již ke 2 000 prodaným hybridní vozům od začátku roku. Celkem Toyota v ČR prodala už přes 4 000 hybridních aut.
Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a celkové provozní náklady, příznivá pořizovací cena a vysoká zůstatková hodnota a v neposlední řadě i vysoký jízdní komfort. Hybridy mají méně standardních dílů, které se tím pádem nemohou porouchat. Hybrid je rovněž šetrnější k životnímu prostředí.