V roce 2016 prodala Toyota celkem 1,4 milionů hybridů a letos to bude pravděpodobně ještě o 100 tisíc kusů více. Japonští výrobci, zejména právě Toyota a Honda, dodají v tomto roce zákazníkům celkem 1,8 milionů hybridů, což je nárůst oproti loňskému roku o 200 tisíc.
Celosvětový prodej hybridů Toyoty se v první polovině roku 2017 meziročně zvýšil o 8,4 procenta na 768 tisíc automobilů. Tento mezivýsledek prodeje hybridů Toyoty, a zároveň všech japonských hybridních a elektrických vozů, směřuje k dalšímu rekordu. Na druhém místě za Toyotou je Honda, která dodala zákazníkům během prvních šesti měsíců 125 132 hybridů, meziročně o 18 procent více.
V první polovině roku 2017 byla nejoblíbenějším hybridním automobilem na světě znovu Toyota Prius s výsledkem 116 695 kusů. Hned za ní byl nový crossover Toyota C-HR Hybrid. Nejžádanějším hybridním modelem značky Lexus byl NX 300h.
V první polovině roku bylo na celém světě zakoupeno 40 299 plug-in hybridů japonských značek nabíjených ze zásuvky, vyrobených především Toyotou a Mitsubishi. Na vrcholu žebříčku byl Prius Plug-in Hybrid známý též jako Prius Prime s výsledkem 27 106 vozidel, který předstihl Mitsubishi Outlander PHEV s 13 193 vozy.
Pokud jde o elektromobily, nejlepší výsledek mezi japonskými výrobci zaznamenal Nissan s výsledkem 35 tisíc aut, včetně 7 170 vozů v Japonsku. Většinou se jednalo o vozy Nissan Leaf. Mitsubishi prodalo 568 městských vozů i-MiEV. Celkový prodej elektromobilů japonských značek se zastavil na čísle 35 500 vozů.
Vodíková Toyota Mirai, sedan s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, dosáhla celosvětového prodeje 1 157 vozů. Tento vůz měl svůj debut v Japonsku v prosinci 2014 a od roku 2015 je postupně uváděn na další trhy v Evropě a v USA.
Podíl hybridů a elektromobilů na trhu v ČR stále stoupá
Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů. Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota.
Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Dosavadní letošní výsledky míří již ke 2 000 prodaným hybridní vozům od začátku roku. Celkem Toyota v ČR prodala už přes 4 000 hybridních aut.
Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a celkové provozní náklady, příznivá pořizovací cena a vysoká zůstatková hodnota a v neposlední řadě i vysoký jízdní komfort. Hybridy mají méně standardních dílů, které se tím pádem nemohou porouchat. Hybrid je rovněž šetrnější k životnímu prostředí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.