Volkswagen představil nové SUV T-Roc. Pod jeho drsnou slupkou se ukrývá známá technika

Volkswagen T-Roc | foto: Volkswagen

Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o kompaktní crossover T-Roc v rámci největší modelové ofenzivy ve své historii. Nový crossover značky Volkswagen přináší svěží vítr do třídy kompaktních SUV. Nový T-Roc lze totiž v maximálním rozsahu individualizovat a nabízí inovace na základě digitalizace, dokonalé síťové propojení, nejmodernější asistenční systémy, dynamické jízdní výkony a především moderní, expresivní design. T-Roc je automobilem, který se cítí jako ryba ve vodě jak v městském prostředí, tak i v neschůdném terénu.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, u příležitosti světové premiéry v Itálii uvedl: „T-Roc stanovuje nová měřítka v rychle rostoucím segmentu SUV. T-Roc ztělesňuje svou funkčností, jízdní dynamikou a vyspělou technikou všechny dobré kvality vozů Volkswagen. Je milníkem v naší ofenzivě v segmentu SUV.“

Prodeje vozů SUV dynamicky rostou především v kompaktním segmentu. Odborníci odhadují, že se objem prodeje v tomto segmentu během nadcházejících deseti let téměř zdvojnásobí. Volkswagen proto uvádí s modelem T-Roc do segmentu kompaktních SUV další atraktivní vůz, situovaný pod modelem Tiguan. T-Roc stanovuje uspořádáním svého interiéru měřítka a je atraktivní pro zákazníky všech věkových kategorií, od mladých lidí, žijících bez partnera, až po starší páry, jejichž děti se již osamostatnily. Svým sportovně moderním designem reprezentuje nový emocionální designérský styl značky Volkswagen, a zaujímá tak výjimečné postavení v rámci produktové řady.

Nový T-Roc se prezentuje kompaktními rozměry s atraktivními, sportovními proporcemi a vysoce funkčním interiérem. Všestranný automobil, dodávaný s pohonem předních nebo všech kol, kombinuje suverénní charakter SUV s agilitou sportovního kompaktního vozu. Přitom skutečně otřásá základy svého segmentu rozsáhlou výbavou a především nabízenými barevnými kombinacemi. T-Roc je prvním SUV značky Volkswagen, které si budou moci zákazníci objednat s dvoubarevným lakováním, u něhož je vizuálně odlišena střešní partie (včetně střešních sloupků A a krytů vnějších zpětných zrcátek).

Vzhled nového pětidveřového vozu zásadním způsobem definuje hned několik stylistických prvků. Na přídi mezi ně patří široký celek masky chladiče s integrovanými dvojitými světlomety a oddělenými zdroji světla, které tvoří tzv. „světelný podpis“, díky němuž je T-Roc nezaměnitelný i za tmy. Design prodloužené siluety je naproti tomu charakterizován mimořádně markantním chromovaným prvkem, který se táhne od střešních sloupků A přes celou boční linii střechy až ke střešním sloupkům C. T-Roc tak formálně připomíná kupé. Vzhled terénního vozu umocňují tmavé plastové díly po celém obvodu karoserie, které chrání podběhy kol, boční prahy, příď a záď.

Interiér s moderními povrchovými úpravami byl přizpůsoben vnějšímu designu a působí robustním dojmem vozů SUV. Kombinací panelu přístrojů Active Info Display a příslušného informačního a zábavního systému vzniká nové, digitální uživatelské prostředí s velkým důrazem na interakci. Prostřednictvím chytrého telefonu a systému Volkswagen Car-Net lze využívat širokou nabídku internetových služeb a aplikací, resp. integrovat telefon a mediatéku. Volkswagen navíc nabízí i pro nový T-Roc balíček služeb „Security & Service“ (mj. „služba nouzového volání“, „automatické nahlášení nehody“ a „přivolání pomoci při poruše“).

Volkswagen T-Roc | foto: Volkswagen

Nový T-Roc zaujímá v segmentu postavení pod modelem Tiguan a jeho základem je, stejně jako u modelů Tiguan a Atlas/Teramont, modulární platforma MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Při obsazení všech pěti sedadel je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 445 litrů, pokud se využije výška až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 60:40 a jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1290 litrů. Podobně velkorysé uspořádání interiéru nenabízí v této třídě prakticky žádné SUV.

Již základní verze je vybavena technicky vyspělými systémy, mezi něž patří systém „Front Assist“ pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, multikolizní brzda a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Součástí sériové výbavy jsou rovněž další prvky, jako je klimatizace, informační a zábavní systém „Composition Colour“, zadní světlomety LED, stylový spodní ochranný panel (černý) a světlomety LED pro denní svícení v nárazníku.

Volkswagen T-Roc | foto: Volkswagen

T-Roc hraje vlastní ligu v rámci svého segmentu díky asistenčním systémům. Všechny verze modelu T-Roc jsou sériově vybaveny multikolizní brzdou, aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a systémem Front Assist pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi rozpoznávání chodců a nouzového brzdění City. Na přání si mohou zákazníci nakonfigurovat své SUV s dalšími deseti asistenčními systémy.

Mezi ně patří mj. adaptivní tempomat ACC, zadní kamera Rear View, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro bezpečné couvání z parkovacího místa Rear Traffic Alert, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, parkovací asistent Park Assist včetně funkce brzdění při manévrování, asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro stav nouze (Emergency Assist).

Zákazníci si mohou navíc přizpůsobit model T-Roc individuálním požadavkům velkým výběrem komfortních systémů, který je v této třídě neobvyklý. Kromě adaptivní regulace podvozku DCC a progresivního řízení patří mezi tyto prvky výbavy mj. také elektrické ovládání zadního výklopného víka a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se spouštěním motoru tlačítkem.

Stejně jako větší Tiguan bude i nový T-Roc nabízen s úspornými přeplňovanými motory, třemi zážehovými (TSI) a třemi vznětovými (TDI). V závislosti na zvoleném motoru budou mít zákazníci na výběr kombinaci pohonu předních nebo všech kol 4Motion (sériově včetně voliče jízdních režimů 4Motion Active Control) a mechanické převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Uvedení na trh v ČR bude zahájeno na samém začátku roku 2018.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy