Motoristé, kteří touží po Golfu, ale požadují vyšší polohu sedadel, variabilitu a ještě více prostoru, se od poloviny roku 2014 rozhodují pro Golf Sportsvan. Volkswagen poprvé představí toto kompaktní MPV v modernizované podobě na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (12. až 24. září 2017). Po technické stránce se nový Golf Sportsvan vyznačuje mimo jiné třemi novými zážehovými jednotkami TSI, rozšířenou nabídkou asistenčních systémů, novou generací informačních a zábavních systémů (vrcholná verze s ovládáním gesty) a ještě širší sériovou výbavou. Vizuálně Golf Sportsvan okamžitě zaujme precizním designem s ještě ostřejšími rysy.
Po modelové řadě Golf modernizuje Volkswagen také model Golf Sportsvan. Ještě preciznější design nového modelu Golf Sportsvan působí nyní ještě silnějším dojmem. Mezi stylistické změny patří nově navržený nárazník, nové halogenové světlomety s diodami LED pro denní svícení, světlomety LED místo xenonových světlometů a pro všechny verze sériově dodávané zadní světlomety LED.
Modernizaci exteriéru završuje pět nových typů kol z lehké slitiny (průměr ráfku 16, 17 a 18 palců) a barvy karoserie, jako je nový odstín červená Cranberry. Interiér zušlechťují nová ozdobná obložení, tkaniny a čalounění sedadel kůží.
Modernizovaný Golf Sportsvan se může pochlubit především technickými inovacemi. V tomto ohledu stojí za mimořádnou pozornost pro model Golf Sportsvan nově dodávaný informační, zábavní a navigační systém „Discover Pro“ s 9,2“ displejem, který lze ovládat také prostřednictvím gest. „Discover Pro“ již nemá obvyklá tlačítka a ovládací prvky. Dotykové ovládání probíhá prostřednictvím displeje a pěti kapacitních polí na levém okraji nového informačního a zábavního systému.
Volkswagen navíc nabízí v aplikaci „Media Control“ rozhraní pro připojení tabletů (a chytrých telefonů) k informačnímu a zábavnímu systému. Pomocí aplikace lze mnoho funkcí informačního a zábavního systému komfortně ovládat na tabletu – bez ohledu na místo uvnitř vozidla, kde cestující sedí. Tablet se připojí k informačnímu a zábavnímu systému „Discover Media“ nebo „Discover Pro“ jednoduše prostřednictvím hotspotu WLAN.
Volkswagen připravil pro Golf Sportsvan také balíček služeb „Security & Service“. Řidič si tak může vyžádat pomoc v nejrůznějších situacích. Mezi nejzajímavější patří služby „Automatické oznámení o nehodě“, „Nouzové volání v případě poruchy“ nebo „Plánování termínu servisní prohlídky“ (sjednání termínu pro pravidelnou údržbu v servisu).
Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu poskytují cestujícím v modelu Golf Sportsvan nové asistenční systémy, jako jsou funkce rozpoznávání chodců (součást systému Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City), asistent pro jízdu v popojíždějící koloně (částečně automatizovaná jízda v dopravní zácpě rychlostí až 60 km/h), asistent pro stav nouze, nejnovější generace parkovacího asistenta a systému pro preventivní ochranu cestujících, jakož i Trailer Assist (včetně parkovacího asistenta), který usnadňuje couvání s přívěsem.
Optimální nabídku motorů tvoří tři technicky vyspělé zážehové motory TSI a dva úsporné vznětové motory TDI. Dvě výkonnější jednotky TSI jsou navíc vybaveny aktivním systémem deaktivace válců, který za definovaných provozních podmínek deaktivuje dva ze čtyř válců, čímž snižuje spotřebu paliva a emise.
Předprodej modernizovaného modelu Golf Sportsvan bude v Německu zahájen letos na podzim, v ostatních zemích včetně České republiky bude následovat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.