Dlouho se zdálo, že model Sciorcco zmizí z nabídky Volkswagenu. Britskému webu se však podařilo zjistit, že Scirocco by se mohlo znovu dostat do nabídky Volkswagenu v podobě elektrického sportovního kupé, jehož výkon by mohl dosahovat až 300 koní.
Informace o plánech s modelem Scirocco poskytl britskému motoristickému webu AutoExpress Dr. Frank Welsch, ředitel výzkumného a vývojového centra automobilky Volkswagen. Podle jeho slov se Scirocco může objevit v nabídce pouze jako sportovní dvoudveřové kupé.
Scirocco by se tak se svými výraznými dynamickými tvary, které si má zachovat, mohlo stát v éře elektromobilů Volkswagen I.D. jedním z tzv. "emocionálních aut", které by oslovilo zájemce o pocit z řízení výjimečného / sportovního vozu.
Předpokládá se, že vůz vznikne na koncernové elektrické platformě MEB, dostane dvoudveřovou karoserii a jeho dojezd by se mohl pohybovat v rozmezí 320 až 600 kilometrů. Díky flexibilitě platformy pak zřejmě bude možné vybrat si z nabídky různých elektromotorů, přičemž základem by se měl stát motor o výkonu 170 koní pohánějící přední nápravu. K dispozici by však měla být i ostrá verze, která má disponovat až 300 koňovým agregátem a pohonem všech kol.
Co se designu týče, vůz by si měl zachovat charakteristické rysy modelu Scirocco, ovšem dočká se i některých vylepšení a designových prvků z řady elektromobilů I.D. O co konkrétně půjde jsme se ale nedozvěděli.
Stále se však bavíme o pouhé teorii, o jejíž realizaci se bude ve Volkswagenu teprve rozhodovat. Do karet novému Sciroccu ale hraje fakt, že Volkswagenu by se do nabídky malé sportovní auto zkrátka hodilo a Scirocco už má mezi lidmi výbornou pověst. Navíc se jedná přesně o ten druh automobilu s "emocemi", jaký automobilka v době elektromobilů nechce postrádat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.