Zákazníci na českém trhu již mohou objednávat novou generaci oblíbeného malého vozu. Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd. Ceny nového modelu Polo v České republice začínají již od 292 900 Kč s motorem 1,0 litru o výkonu 55 kW (75 k).
Nový Volkswagen Polo patří mezi nejmodernější malé vozy na světě. Vnější design nyní výhradně pětidveřového hatchbacku má nyní ještě sportovnější charakter. Nové Polo s vnější délkou 4053 mm je v porovnání s předchůdcem větší, takže v interiéru nabízí více místa jak pro cestující, tak i pro zavazadla. Zavazadlový prostor má nyní objem 351 litrů místo dosavadních 280 litrů. O 94 mm delší rozvor přispívá rovněž k vynikajícímu jízdnímu komfortu. Svojí přepravní kapacitou se nové Polo vyrovnalo modelu Golf 4. generace, takže je naprosto plnohodnotným rodinným vozem.
Nová generace modelové řady Polo je nabízena ve třech klasických výbavových verzích Trendline (již od 292 900 Kč), Comfortline (již od 320 900 Kč), Highline (již od 376 900 Kč),speciální verze Polo Beats (vychází z výbavy Comfortline, navíc kůží obšitý multifunkční volant, 16“ kola z lehké slitiny, audiosystém beats o výkonu 300 W, čalounění v designu beats; cena již od 335 900 Kč), sportovní vrcholný model Polo GTI (s výkonem 147 kW/200 k; cena již od 529 900 Kč), varianta s motorem na zemní plyn (TGI o výkonu 66 kW/90 k) a do konce roku bude ještě následovat sportovně laděný R-Line.
Již vstupní verze Polo Trendline sériově disponuje světlomety LED pro denní svícení s funkcemi Coming Home a Leaving Home, systémem sledování překážek před vozem Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, čelními a bočními airbagy vpředu, hlavovými airbagy vpředu i vzadu, audiosystémem Composition Colour, manuálně ovládanou klimatizací, elektrickým ovládáním oken vpředu, palubním počítačem Basic, 14“ ocelovými koly a mnoha dalšími prvky.
O stupeň výš stojí výbavová linie Comfortline, která zahrnuje nad rámec verze Trendline 15“ ocelová kola, palubní počítač Medium, 6 reproduktorů, multifunkční volant a mlhové světlomety. Ještě vyšší úroveň komfortu nabízí Highline s 15“ koly z lehké slitiny, automatickou klimatizací Climatronic, kůží obšitým multifunkčním volantem, audiosystémem Composition Media, tempomatem a dekoračním osvětlením.
Díky modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč je pro nové Polo na přání k dispozici velký počet asistenčních systémů. Mezi ně patří adaptivní tempomat ACC (nyní funkční až do rychlosti jízdy 210 km/h), asistent pro sledování slepého úhlu s asistentem pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání z parkovacího místa a částečně automatizovaný parkovací asistent s funkcí brzdění při manévrování, která chrání vozidlo před poškozením v důsledku kontaktu s překážkou během parkování.
Pro nové Polo je navíc k dispozici nejnovější generace informačních a zábavních systémů s displeji o úhlopříčce 6,5 až 8,0 palce. Jejich skleněný povrch má ušlechtilý vzhled luxusního chytrého telefonu a v interiéru vytváří atmosféru technicky vyspělého vozu. Volkswagen kromě toho nabízí pro nové Polo jako světovou novinku druhou generaci digitálního panelu přístrojů Active Info Display, která se vyznačuje vynikající grafikou s intenzivními barvami a vysokým kontrastem zobrazení. Digitální panel přístrojů přináší do segmentu malých vozů novou úroveň funkčnosti a ovladatelnosti.
Pestřejší nabídku umocňuje široká paleta nových barev se 14 odstíny laku karoserie ve spojení s 13 variantami ozdobného obložení interiéru, které lze individuálně kombinovat. Další možnosti pro individualizaci otvírá široký sortiment prvků výbavy na přání. Mezi ně patří mimo jiné přední i zadní světlomety LED a velké panoramatické střešní okno.
Od srpnového zahájení předprodeje mohou zákazníci objednávat nové Polo s dvěma motory. Kromě atmosféricky plněného zážehového motoru se zdvihovým objemem 1,0 litru a výkonem 55 kW (75 k) je nabízena také přeplňovaná jednotka 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 k). Postupně bude paleta motorů rozšiřována o jednotky 1.0 TSI (85 kW/115 k), 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k), 2.0 TSI (147 kW/200 k), 1.0 TGI (66 kW/90 k) a 1.6 TDI (70 kW/95 k). Všechny agregáty jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace. Od výkonu 70 kW je alternativně nabízena dvouspojková převodovka DSG. Nový Volkswagen Polo bude oficiálně uveden na český trh začátkem listopadu 2017.
Zákazníci, kteří si objednají nové Polo do konce září 2017, mohou využít akci Výkup na protiúčet s bonusem 25 000 Kč (Trendline, Comfortline, Beats), resp. 30 000 Kč (Highline, GTI) a prodlouženou zárukou na 4 roky/80 000 km v hodnotě 3100 Kč. Celkové zvýhodnění pro zákazníka tak činí 28 100 Kč, resp. 33 100 Kč.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?