Po ostrých vozech z kategorie hot-hatch začínají silnice pomalu ale jistě ovládat ostrá SUV, která se snaží kombinovat výkon, prostornost i lehkou terénní prostupnost. A dalším z řady těchto univerzálů se má zřejmě již brzy stát Tiguan R, který automobilka Volkswagen momentálně zkouší na Nürburgringu.
Ačkoliv Volkswagen o detailech zarytě mlčí, jeho šéf Herbert Diess již před časem během rozhovoru pro web AutoCar připustil, že v segmentu R je místo pro nové modely a jedním z prvních by mohlo být právě SUV. Zároveň ale Diess odmítl, že by Tiguan či jiní SUV mohlo dostat znak GTI, neboť sekce těchto vozidel byla uzavřena posledním přírůstkem v podobě Up GTI.
Nový Tiguan R by se svým výkonem měl dostat nad současný vrchol nabídky, který představuje dieslový 2.0 BiTDi model o výkonu 240 koní, schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Nový Tiguan R by stejný sprint měl zvládnout za cca 5 sekund.
Vzhled ani cena vozu nejsou jisté, ovšem podle odhadů webu Autocar by se vzhled neměl příliš lišit od současné "R-Line" edice. Novinkou by ale mohla být výrazná dvojice koncovek výfuku, přičemž dříve se spekulovalo dokonce o čtyřech koncovkách, po vzoru Golfu R. Co se ceny týče, ta je prozatím dohadována na cca 1,3 milionu korun.
Jak už jsme dříve psali, pod kapotou by se měl objevit 2.5 litrový pětiválec, který známe například z Audi RS3 nebo Audi TTRS, ovšem v případě Tiguanu by zřejmě došlo k omezení jeho výkonu na cca 300 koní - ovšem i to je dost.
První představení modelu Tiguan R se odhaduje až na příští ročník autosalonu v Ženevě, neboť na nejbližším autosalonu ve Frankfurtu by mělo dojít k představení SUV T-Roc.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?