Ačkoliv Volkswagen o detailech zarytě mlčí, jeho šéf Herbert Diess již před časem během rozhovoru pro web AutoCar připustil, že v segmentu R je místo pro nové modely a jedním z prvních by mohlo být právě SUV. Zároveň ale Diess odmítl, že by Tiguan či jiní SUV mohlo dostat znak GTI, neboť sekce těchto vozidel byla uzavřena posledním přírůstkem v podobě Up GTI.
Nový Tiguan R by se svým výkonem měl dostat nad současný vrchol nabídky, který představuje dieslový 2.0 BiTDi model o výkonu 240 koní, schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Nový Tiguan R by stejný sprint měl zvládnout za cca 5 sekund.
Vzhled ani cena vozu nejsou jisté, ovšem podle odhadů webu Autocar by se vzhled neměl příliš lišit od současné "R-Line" edice. Novinkou by ale mohla být výrazná dvojice koncovek výfuku, přičemž dříve se spekulovalo dokonce o čtyřech koncovkách, po vzoru Golfu R. Co se ceny týče, ta je prozatím dohadována na cca 1,3 milionu korun.
Jak už jsme dříve psali, pod kapotou by se měl objevit 2.5 litrový pětiválec, který známe například z Audi RS3 nebo Audi TTRS, ovšem v případě Tiguanu by zřejmě došlo k omezení jeho výkonu na cca 300 koní - ovšem i to je dost.
První představení modelu Tiguan R se odhaduje až na příští ročník autosalonu v Ženevě, neboť na nejbližším autosalonu ve Frankfurtu by mělo dojít k představení SUV T-Roc.