Po ostrých vozech z kategorie hot-hatch začínají silnice pomalu ale jistě ovládat ostrá SUV, která se snaží kombinovat výkon, prostornost i lehkou terénní prostupnost. A dalším z řady těchto univerzálů se má zřejmě již brzy stát Tiguan R, který automobilka Volkswagen momentálně zkouší na Nürburgringu.
Ačkoliv Volkswagen o detailech zarytě mlčí, jeho šéf Herbert Diess již před časem během rozhovoru pro web AutoCar připustil, že v segmentu R je místo pro nové modely a jedním z prvních by mohlo být právě SUV. Zároveň ale Diess odmítl, že by Tiguan či jiní SUV mohlo dostat znak GTI, neboť sekce těchto vozidel byla uzavřena posledním přírůstkem v podobě Up GTI.
Nový Tiguan R by se svým výkonem měl dostat nad současný vrchol nabídky, který představuje dieslový 2.0 BiTDi model o výkonu 240 koní, schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Nový Tiguan R by stejný sprint měl zvládnout za cca 5 sekund.
Vzhled ani cena vozu nejsou jisté, ovšem podle odhadů webu Autocar by se vzhled neměl příliš lišit od současné "R-Line" edice. Novinkou by ale mohla být výrazná dvojice koncovek výfuku, přičemž dříve se spekulovalo dokonce o čtyřech koncovkách, po vzoru Golfu R. Co se ceny týče, ta je prozatím dohadována na cca 1,3 milionu korun.
Jak už jsme dříve psali, pod kapotou by se měl objevit 2.5 litrový pětiválec, který známe například z Audi RS3 nebo Audi TTRS, ovšem v případě Tiguanu by zřejmě došlo k omezení jeho výkonu na cca 300 koní - ovšem i to je dost.
První představení modelu Tiguan R se odhaduje až na příští ročník autosalonu v Ženevě, neboť na nejbližším autosalonu ve Frankfurtu by mělo dojít k představení SUV T-Roc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?