Ford má nový cíl a stát bude obrovský balík

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid | foto: Ford

Společnost Ford Motor Company si dala za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku. Současně si stanovila ještě urgentnější průběžné cíle uhlíkové neutrality, například pro Evropu.

Společnost tyto ambice oznámila v souvislosti s vydáním své již 21. výroční Zprávy o udržitelnosti (Sustainability Report). Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel.

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů | foto: Ford

V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality.

Již dříve značka oznámila záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů. K těm se řadí vodní, geotermální, větrné nebo solární elektrárny.

Pojmem „uhlíková neutralita“ se popisuje dosažení nulové bilance skleníkových plynů jednak snižováním jejich emisí a jednak odstraňováním uhlíku z atmosféry, jímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.

Ford | foto: Ford Motor Company

„Můžeme vyvíjet a vyrábět skvělé automobily, udržet a rozvíjet silný byznys i chránit planetu – tyto ideály se ve skutečnosti vzájemně doplňují,“ řekl Bob Holycross, viceprezident Fordu a ředitel pro udržitelnost, životní prostředí a bezpečnost. „Zatím nemáme všechny odpovědi, ale jsme odhodláni spolupracovat se všemi globálními i regionálními partnery na tom, abychom těchto cílů dosáhli.“

Ford také pokračuje v rozpracovávání cílů schválených a definovaných v rámci iniciativy Vědecky stanovené cíle. Ty jsou rozděleny do tří tříd. Třída 1 zahrnuje přímé emise ze zdrojů, které společnost přímo vlastní nebo ovládá. Třída 2 se týká nepřímých emisí z nakupované elektřiny, páry, topení a chlazení spotřebovávaného Fordem. Ve třídě 3 jsou započítané emise z provozování automobilů, které Ford prodá, dodavatelského řetězce a dalších zdrojů.

Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy