Ford dodal Fiestě vyšší výkon a snížil spotřebu. Použil, co Japonci dlouho montují a lidé kupují

Forda Fiestu lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím
Forda Fiestu lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím, foto: Ford
AutoRoad.cz 12. června 2020 23:48
Sdílej:

Kompaktní hatchback Fiesta, který je nejprodávanějším modelem značky v Evropě, lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím.

Pohonné jednotky s obchodním označením Ford EcoBoost mild-hybrid přinášejí řidičům Fiesty nižší spotřebu paliva spolu s pohotovými reakcemi a lepším pružným zrychlením. Tyto atributy dále rozvíjejí vyhlášený řidičsky atraktivní charakter Fiesty. Současně se 48voltovou mild-hybridní technologií přichází do Fiesty adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go.

„Díky technologii EcoBoost mild-hybrid dostanou zákazníci Fiesty ještě vyšší výkon, a přitom na jednu nádrž dojedou dál,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Fiesta EcoBoost Hybrid umožní využívat přednosti elektrifikace ještě širšímu okruhu řidičů než dosud.“

Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě. Ke konci roku 2021 bude mít v portfoliu 18 takovýchto modelů.

Vylepšením prošly rovněž nehybridní motory pro Fiestu. V zájmu dalšího snížení spotřeby paliva a emisí CO2 dostal tento model nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost a novou sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku.

Standardní výbava Fiesty se již na podzim rozšířila o zabudovaný modem FordPass Connect, který v kombinaci s mobilní aplikací FordPass umožňuje využívat řadu atraktivních doplňkových funkcí.

Rozmanitou modelovou řadu Fiesta tvoří stylové varianty Fiesta Trend a Titanium, crossover Fiesta Active a sportovně stylizovaná Fiesta ST-Line. V roce 2019 si Fiesta připsala v Evropě 227 100 prodaných kusů.

Výkonný a úsporný EcoBoost mild-hybrid

Řidiči Fiesty mohou nyní těžit z vyspělé technologie EcoBoost Hybrid, kterou Ford poprvé představil koncem roku 2019 v SUV Ford Puma.

EcoBoost mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava je nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 a 114 kW (125 a 155 k). Na českém trhu se nabízí pouze v provedení 92 kW. Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor.Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru.

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Zároveň umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů. Například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku.

Jak mild-hybridní, tak konvenční varianty Fiesty nyní využívají nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost s vypínáním jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Motor 1.0 EcoBoost 92 kW lze ve Fiestě kombinovat s novou sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje plynulým řazením. Oproti dosavadní variantě 1.0 EcoBoost 74 kW se šestistupňovým „automatem“ je nová kombinace motoru a převodovky v cyklu NEDC o 15 procent úspornější, ačkoliv má o 25 procent vyšší výkon. Řidičům s vysokým ročním nájezdem Ford nabízí vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 63 kW (85 k) (na dotaz u autorizovaného prodejce Ford).

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.