Konec naftových Subaru? První evropský trh už hlásí jejich vyřazení z nabídky

Nové Subaru Forester 2019 | foto: Subaru

O naftových motorech se toho v poslední době napsalo mnoho a řada odborníků jim předvídala rychlý konec. V očích zákazníků však mají moderní diesely stále co nabídnout, což se ostatně podepisuje i jejich stále slušných prodejích. Díky zavádění podstatně přísnějšího testování emisí podle WLTP se však zdá, že zákazníci brzy nebudou mtí z čeho vybírat.

Stále přísnější emisní normy a nové principy testování emisí podle protokolu WLTP nás připravily již o pěknou porci zajímavých motorů a podle všeho bude ještě hůř. Jak totiž upozornil web AutoCar, zastoupení automobilky Subaru již stáhlo všechny dieselové motory z nabídky. 

Zatím se bavíme pouze o Velké Británii, podobný krok se však dá brzy očekávat i ve zbytku Evropy. Dvoulitrový naftový boxer totiž nesplňuje přísnější požadavky, které požaduje nový a podstatně přísnější testovací protokol WLTP.

Britští zákazníci toužící po koupi nového Foresteru nebo Outbacku se vznětovým motorem tak nyní mají poslední šanci oběhat dealerství a doufat, že ještě najdou ideální vůz mezi skladovými zásobami. Z webu automobilky totiž zcela zmizely.

Pro automobilku Subaru se tak jedná o další výraznou ránu od emisemi posedlé Evropské unie. Ikonický model Subaru Impreza WRX STI a jeho třísetkoňový boxer již také není možné koupit jako nový, neboť splňoval emisní normu pouze 6b, která přestává platit 31. srpna tohoto roku.

Na testování podle protokolu WLTP ale doplácejí i benzínové motory z koncernu Volkswagen. Například faceliftovaný Golf R musel přijít o cca 10 koní. Stejně tak Seat Leon Cupra byl kvůli přísnějšímu testování osekán o pár koníků.

V nabídkách některých automobilek a jednotlivých modelů navíc nyní benzínové motory chybí, neboť musí procházet novými certifikacemi kvůli WLTP. Kolik se jich ale vrátí zpět do nabídky zatím není jisté.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy