Pickupy Ford s označením Raptor se staly naprostými legendami. Monstra kombinující praktičnost a velikost užitkových vozů s prostupností teréňáků a dynamikou rally speciálů dokáží potěšit každého řidiče. V Evropě jsme ale dlouho měli smůlu, neboť model Ranger tuto variantu dodnes postrádal. Čekání je ale konec.
Když Ford začátkem měsíce oznámil, že na herní akci Gamescon představí jeden ze svých výkonných modelů, řada zahraničních novinářů očekávala evropskou premiéru modelu Ranger Raptor. A dnes v německém Cologne skutečně došlo k představení této bestie.
Srdcem evropského Raptoru se stal čtyřválcový dvoulitr o výkonu 210 koní, který díky dvojici turbodmychadel nabídne točivý moment až 500 Nm. Stejný motor se stejným označením už přitom nějakou chvíli brázdí Austrálií, takže se rozhodně nejedná o žádnou nevyzkoušenou novinku. Motor navíc bude spojen s novým 10-stupňovým automatem, který využívá i F-150 Raptor.
Tradiční systém pro volbu jízdních režimů Terrain Management System byl rozšířen na celkových šest možností. Řidič si tak nyní může vybrat režimy Normal, Sport, tráva/štěrk/sníh, bláto/písek, kameny a Baja. Volbu navíc usnadňuje tlačítko umístěné přímo na volantu.
Pokud se ale stále divíte, proč se premiéra odehrála na herní akci Gamescon, máme věru jednoduchou odpověď. Tou je pokračování herní série Forza Horizon 4, ve které si nový výkonný pick-up také střihne roli. A zatímco hru si budete moci zahrát již od 2. září, Ranger Raptor dorazí k evropským břehům až v polovině příštího roku.
Otázky však stále panují ohledně nasazení Rangeru Raptor i na domácím trhu, kde by se stal vůbec nejmenším pick-upem. Podle některých patentových zápisů se však zdá, že už je to jen otázkou času. Stále však panují dohady ohledně jeho motorizace. Zatímco někteří sází na 2.3 litrový benzín, jiní sází na diesel.
Pravdu a cenu na domácím trhu ale ukáže až čas.Podle prvních ukázek už je ale jasné, že s Raptorem by mohla být sranda k nezaplacení.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?