Nová Škoda Kodiaq RS je připravena na světovou premiéru, která se uskuteční na autosalonu v Paříži v říjnu 2018. Škoda Auto zveřejnila dvě fotografie jako upoutávku na první SUV ve verzi RS s novým logem RS, které nyní ponesou všechny modely značky Škoda ve sportovně laděné verzi RS. Model KODIAQ RS pohání nejsilnější vznětový motor v historii značky Škoda. Pohonná jednotka dynamického SUV, které je rovněž v nabídce v 7místném provedení, dává výkon 176 kW (239 k).
Od roku 2000 se kombinací písmen RS označují mimořádně výkonné modely značky Škoda. Model Škoda Kodiaq RS je první SUV značky v této skupině vyvolených. Česká automobilka tak přináší už 117letou sportovní a soutěžní tradici do nového segmentu a tento krok zvýrazňujenovým, moderním logem RS, nově využívající červené prvky.
Tradice modelů RS od roku 1974
Označení RS znamená Rally Sport a poprvé bylo použito v roce 1974 u soutěžních prototypů Škoda 180 RS a 200 RS. Na jejich základě vyvinula Škoda v roce 1975 model 130 RS, a toto sportovní kupé, známé také jako „Porsche Východu“, dosáhlo v roce 1977 dvě vítězství ve své třídě v legendární Rallye Monte Carlo a rovněž vyhrálo Rallye Akropolis. V roce 2000 představila mladoboleslavská automobilka model Škoda Octavia RS - první sériový model s přívlastkem RS.
Škoda Kodiaq RS se v Paříži představí s novým logem RS, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Nové logo je na dynamickém SUV použito hned na několika místech, to nejviditelnější je na mřížce chladiče. Písmeno „V“ znamená vítězství (victory); červená symbolizuje sportovní charakter a sílu vozů rodiny RS. Nové provedení loga navíc zdůrazňuje dynamický charakter modelu Kodiaq RS.
Pohon všech kol a nejsilnější vznětový motor v historii značky ŠKODA
Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním a objemem 2,0 l dává nejvyšší výkon 176 kW (239 k) a maximální točivý moment 500 Nm. Je tak nejsilnějším vznětovým motorem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.