 
            Nová Škoda Kodiaq RS je připravena na světovou premiéru, která se uskuteční na autosalonu v Paříži v říjnu 2018. Škoda Auto zveřejnila dvě fotografie jako upoutávku na první SUV ve verzi RS s novým logem RS, které nyní ponesou všechny modely značky Škoda ve sportovně laděné verzi RS. Model KODIAQ RS pohání nejsilnější vznětový motor v historii značky Škoda. Pohonná jednotka dynamického SUV, které je rovněž v nabídce v 7místném provedení, dává výkon 176 kW (239 k).
Od roku 2000 se kombinací písmen RS označují mimořádně výkonné modely značky Škoda. Model Škoda Kodiaq RS je první SUV značky v této skupině vyvolených. Česká automobilka tak přináší už 117letou sportovní a soutěžní tradici do nového segmentu a tento krok zvýrazňujenovým, moderním logem RS, nově využívající červené prvky.
Tradice modelů RS od roku 1974
Označení RS znamená Rally Sport a poprvé bylo použito v roce 1974 u soutěžních prototypů Škoda 180 RS a 200 RS. Na jejich základě vyvinula Škoda v roce 1975 model 130 RS, a toto sportovní kupé, známé také jako „Porsche Východu“, dosáhlo v roce 1977 dvě vítězství ve své třídě v legendární Rallye Monte Carlo a rovněž vyhrálo Rallye Akropolis. V roce 2000 představila mladoboleslavská automobilka model Škoda Octavia RS - první sériový model s přívlastkem RS.
Škoda Kodiaq RS se v Paříži představí s novým logem RS, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Nové logo je na dynamickém SUV použito hned na několika místech, to nejviditelnější je na mřížce chladiče. Písmeno „V“ znamená vítězství (victory); červená symbolizuje sportovní charakter a sílu vozů rodiny RS. Nové provedení loga navíc zdůrazňuje dynamický charakter modelu Kodiaq RS.
Pohon všech kol a nejsilnější vznětový motor v historii značky ŠKODA
Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním a objemem 2,0 l dává nejvyšší výkon 176 kW (239 k) a maximální točivý moment 500 Nm. Je tak nejsilnějším vznětovým motorem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?