Škoda Kodiaq RS: Pařížská premiéra odhalí nové logo i nejvýkonnější vznětový motor v historii automobilky

Dynamické ambice nového modelu Škoda Kodiaq RS zdůrazňuje nové logo RS a výrazné LED denní svícení
Dynamické ambice nového modelu Škoda Kodiaq RS zdůrazňuje nové logo RS a výrazné LED denní svícení, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. srpna 2018 09:19
Sdílej:

Nová Škoda Kodiaq RS je připravena na světovou premiéru, která se uskuteční na autosalonu v Paříži v říjnu 2018. Škoda Auto zveřejnila dvě fotografie jako upoutávku na první SUV ve verzi RS s novým logem RS, které nyní ponesou všechny modely značky Škoda ve sportovně laděné verzi RS. Model KODIAQ RS pohání nejsilnější vznětový motor v historii značky Škoda. Pohonná jednotka dynamického SUV, které je rovněž v nabídce v 7místném provedení, dává výkon 176 kW (239 k).

Od roku 2000 se kombinací písmen RS označují mimořádně výkonné modely značky Škoda. Model Škoda Kodiaq RS je první SUV značky v této skupině vyvolených. Česká automobilka tak přináší už 117letou sportovní a soutěžní tradici do nového segmentu a tento krok zvýrazňujenovým, moderním logem RS, nově využívající červené prvky.

Tradice modelů RS od roku 1974

Označení RS znamená Rally Sport a poprvé bylo použito v roce 1974 u soutěžních prototypů Škoda 180 RS a 200 RS. Na jejich základě vyvinula Škoda v roce 1975 model 130 RS, a toto sportovní kupé, známé také jako „Porsche Východu“, dosáhlo v roce 1977 dvě vítězství ve své třídě v legendární Rallye Monte Carlo a rovněž vyhrálo Rallye Akropolis. V roce 2000 představila mladoboleslavská automobilka model Škoda Octavia RS - první sériový model s přívlastkem RS.

Škoda Kodiaq RS se v Paříži představí s novým logem RS, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Nové logo je na dynamickém SUV použito hned na několika místech, to nejviditelnější je na mřížce chladiče. Písmeno „V“ znamená vítězství (victory); červená symbolizuje sportovní charakter a sílu vozů rodiny RS. Nové provedení loga navíc zdůrazňuje dynamický charakter modelu Kodiaq RS.

Pohon všech kol a nejsilnější vznětový motor v historii značky ŠKODA

Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním a objemem 2,0 l dává nejvyšší výkon 176 kW (239 k) a maximální točivý moment 500 Nm. Je tak nejsilnějším vznětovým motorem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.