Problém s ucpanými silnicemi a neprostupnými dopravními tepnami se v poslední době týká prakticky všech světových metropolí. A zatímco někde se obyvatelé musí potýkat ještě se zlovůlí radnice, která jim chaotickými opravami uzavře i zbytek města, jinde se objevují návrhy nových dopravních prostředků, které kombinují motorky s drony.
Vzpomínáte si na scénu z filmu Superman, kde udivení lidé volají „Je to pták? Je to letadlo?" Tak v tomto případě to není Superman, ale čínský vynálezce na svém létajícím skútru. Oblečen je sice v trochu komické kombinaci těsného sportovního úboru, motocyklových chráničů a letecké helmy, jeho vážnost to však v tomto případě nijak nesnižuje.
Čtyřicetiletý vynálezce Zhao Deli totiž 28. července úspěšně prezentoval před novináři svůj létající motocykl, se kterým se vznesl téměř osm metrů do výšky. Jeho působivá prezentace se konala ve městě Tangxia v jihočínské provincii Guangdong.
Jeho speciální dron je pojmenovaný Jin Dou Yun, neboli Kouzelný Mrak. Jedná se o narážku na čínského superhrdinu Opičího Krále (Monkey King) a jeho cestování na mraku označovaném jako Somersault Cloud. A značení mrak odpovídá svým způsobem i váha dronu. Jeho maximální vzletová hmotnost je totiž téměř 256 kg, přičemž nosnost je téměř 100 kg.
V současnosti se maximální rychlost dronu pohybuje okolo 71 km/h, maximální dosažitelná výška by měla být okolo 2987 metrů a baterie udrží dron ve vzduchu okolo 30 minut. Speciální ovladač, který je připevněn k rámu, umožňuje ovládání pouze pomocí palců. K pohonu slouží čtveřice motorů - každý s dvojicí vrtulí. Baterie jsou uloženy přímo pod sedlem převzatým z motocyklu a nohy si řidič odkládá na konstrukci, která slouží jako podvozek.
Poněkud divoká konstrukce navíc odpovídá skutečnosti, že Zhao postrádá vzdělání v oboru. O technologie dronů se začal zajímat krátce poté, co se objevily. Ke stavbě "Magického Mraku" ho pak inspiroval Kanaďan, který si postavil vznášející se surfboard. Zhao se tak pustil do naplnění svého snu, který ale vyšel pořádně draho. Aby se mohl vývoji naplno věnovat, opustil před dvěma lety práci, prodal dům a rozpůjčoval si peníze od přátel.
Projekt, do kterého zainvestoval již zhruba 145 000 dolarů - zhruba 3,25 milionu korun, ale konečně přináší výsledky. Z jeho testovací plochy je ale patrné, že vývoj nebyl procházkou růžovým sadem. Po okolí totiž prý byly viditelné kusy plastů a zbytky vrtulí, jak upozornil web RideApart.com.
Během prezentace novinářům však naštěstí k žádné krizi nedošlo. „Bylo to jako jet na motorce ve vzduchu", uvedl nadšený Zhao pro reportéra z Guangshou Daily. „Můj sen se stal po tomto 1560-tém testovacím letu skutečností. To je úžasné, ne?" dodal v euforii.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?