Renault Master Van H2-TECH: Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování

Renault Master Van H2-TECH | foto: Renault ČR

HYVIA představuje prototyp: Renault Master Van H2-TECH o Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování. o Velký prostor pro přepravu zboží, objem 12 m3 a dojezd 500 km, dostupný od roku 2022. o 30 kW palivový článek, jehož montáž začne ve Francii koncem tohoto roku. o Vozidlo i motor se vyrábí ve Francii.

HYVIA odhalila prototyp hydrogenové nabíjecí stanice
o Nabídka praktického řešení tankování v místech, kde zatím není veřejná vodíková infrastruktura ”Jednoduché a bezpečné pro používání“.

o Výroba začne ve Francii koncem tohoto roku.

• Tyto prototypy jsou první konkrétní ilustrací kompletního a unikátního HYVIA ekosystému, který je zaměřen na produkci a distribuci zeleného vodíku s řadou užitkových vozidel, které pohání palivové články.

„Jsem hrdý na to, že můžeme odhalit naše první vodíkové prototypy. HYVIA je o řešení vodíkové mobility pro nabídku šitou na míru pro naše zákazníky, aby splnily výzvy vodíkové mobility. HYVIA bude schopna nasadit celý svůj ekosystém na území a profesionální flotily pro mobilitu bez uhlíku. HYVIA postupuje rychle a propojuje silné stránky a schopnosti dvou lídrů: Renault Group & Plug Power “.

David Holderbach, CEO HYVIA


Renault Master Van H2-TECH prototyp
o Master Van H2-TECH produkuje nulové emise CO2 má vyšší dojezd a rychlejší tankování.
o Spojuje potřeby byznys klientů, velkých firem či místních komunit. Vodíková mobilita má význam
právě pro LCV vozidla. Jsou ideální pro vysoké zátěže a intenzivní používání.
o Master Van H2-TECH je velká dodávka pro transport zboží či potravin, s objemem 12 m3 a dojezdem až 500 km, dostupný na vybraných trzích, pro nás zatím není jednoznačně řečeno kdy od roku 2022.
o Master Van H2-TECH je vybaven 30 kW palivovým článkem, 33 kWh baterií a nádrží, která obsahuje 6 kg vodíku (4 nádrže/1,5 kg).

o Vyroben ve Francii:
o Master Van se vyrábí v závodě Batilly.
o Elektrická a vodíková integrace se realizuje PVI, dceřinou společností Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers.
o Motor se vyrábí v závodě v Cleon.
o Palivový článek na konci roku začne montáž v Renault Flins závodě na konci tohoto roku.
o Vodíkové nádrže dodá Faurecia.

Prototyp vodíkové tankovací stanice

o Tankovací stanice společnosti HYVIA umožňuje rychlejší tankování: přibližně 5 minut, proces je tak jednoduchý jako termické tankování a maximalizuje dostupnost vozidla.

o Stanice funguje přibližně takto:

✓ Dodávaný vodík se bude vyrábět na místě pomocí vodní elektrolýzy nebo se bude hromadně dodávat pomocí plynových trubicových přívěsů.

✓ Systém stlačí H2, uschová jej a pak jej v případě potřeby vydá do vozidla.

o Všechno je to bezpečné, systém splňuje všechny potřebné předpisy.

o Vodíkové tankovací stanice budou k dispozici k pronájmu či zakoupení.

o Tankovací stanice společnosti HYVIA se začne vyrábět ve Francii, v závodě Renault Flins na koncit ohoto roku.

Kompletní a jedinečný ekosystém HYVIA

Tyto prototypy ilustrují kompletní HYVIA ekosystém, který zahrnuje zelenou vodíkovou produkci (elektrolýzu) a distribuci (Vodíkové tankovací stanice) pro řadu LCV vozidel, které pohánějí palivové články (Dodávka, podvozek a Citybus).

Renault Master Van H2-TECH | foto: Renault ČR

Další prototypy:

o Master Chassis Cab H2-TECH: velká dodávka s větším objemem (19 m3 ) a dojezdem 250 km.

o Master Citybus H2-TECH: městský minibus, který převeze 15 cestujících, ideální pro byznys či místní komunity, s dojezdem 300 km.

O společnosti HYVIA

„HY“ pro vodík, „VIA“ pro cestu: HYVIA otevírá nové cesty vpřed pro bezuhlíkovou mobilitu. Společnost HYVIA, založená v červnu 2021, je společným podnikem, který rovným dílem vlastní Skupina Renault, dominantním hráčem v automotiv průmyslu a společnost Plug Power, světový lídr v oblasti řešení vodíku a palivových článků na klíč. Společnost HYVIA se sídlem ve Francii nabízí kompletní a jedineční ekosystém, který zahrnuje lehké užitkové vozy s palivovými články, vodíkové čerpací stanice, dodávky bezuhlíkového vodíku, služby financování a údržby vozových parků. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy