Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC
Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 28. dubna 2021 12:10
Sdílej:

K redakčnímu testu nám byl svěřen malý crossover od francouzské značky Renault. Mezigenerační obměna Capturu prospěla a obzvláště ve vyšší výbavě se silným přeplňovaným benzínovým čtyřválcem se jedná o zajímavou alternativu ke Škodě Kamiq.

ExteriérRenault Captur na sebe strhává pozornost svým dynamickým designem. Oproti první první generaci z roku 2013, která vypadala jako roztomilý kulatý bonbónek, tak ta současná dost přitvrdila. Jak je u nových Renaultů typické, příď Capturu zdobí přední světlomety s technologií Full LED s obrysem ve tvaru písmene C.

Bok vozu s výraznými prolisy zdobí chromované lišty, kde ta nejvýraznější se táhne ve spodní části oken od A sloupku až po páté dveře. Nutno podotknout, že chrom v kombinaci s černě lakovanou karoserií vypadá opravdu dobře. Nejnápadnějším prvkem na zadní partii Capturu jsou stejně jako na přídi LED světla ve tvaru písmene C. Kromě nich zaujme velké logo automobilky a velkými písmeny napsané označení modelu.

InteriérInteriér testovaného Capturu působí na pohled i na dotek příjemně a hodnotně. Jediné, co mně osobně trochou kazilo dobrý dojem byl světle čalouněný strop. Jinak se mi malý crossover od Renaultu uvnitř velice líbil. Prim tu hraje dvojice displejů, kde ten první na sebe bere úlohu přístrojového štítu a ten druhý slouží pro ovládání infotaimentu. Digitální přístrojová deska svou grafiku mění dle zvoleného jízdního režimu. Například v režimu Sport je zde velký otáčkoměr zabírající téměř celou obrazovku.  Displej infotaimentu je zde nezvykle (u Renaultu nic neobvyklého) postaven na výšku, má průměr 9,3" a jeho pomocí se ovládá většina funkcí vozu. Ovládání klimatizace a topení naštěstí zůstalo po startu na otočných ovladačích, jež se nachází pod infotaimentem.

Rád bych se zmínil o šuplíku umístěním před spolujezdcem. Ano o šuplíku, nejedná se o překlep. Tam kde ostatní automobily mají kastlík, kam se kolikrát pořádně nic nevejde, má Captur velký výsuvný a tím pádem dobře přístupný šuplík. Šuplík má tedy za mě velké plus. Za co dávám velké mínus je absence stropní rukojeti u všech dveří, což pasažérům dosti znesnadňuje vystupování z vozu.

Pohonná jednotkaAč paří Renault Captur mezi crossovery, kde není pohon všech kol až zas tak výjimečný, musíme si u něj vystačit pouze s pohonem kol přední nápravy. Ty v našem případě pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1333 ccm, jenž motoráři od Renaultu naladili na výkon 103 kW (140 koní) při 5500 ot./min. a točivý moment vrcholí solidními 270 N.m. již při 1800 ot./min. Čtyřválec je spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.

JízdaMalý francouzský crossover v sobě téměř dokonale kombinuje komfort s takřka sportovními jízdními vlastnostmi. Z jedné strany jeho podvozek statečně filtruje i větší nerovnosti a při dálniční jízdě nijak neobtěžuje zvýšeným aerodynamickým hlukem na palubě. Přitom však zvládá projíždět i ostřejší zatáčky takovým tempem, že i řidič ostřejšího hatchbacku nebude chápat, že ho nějaká módní nákupní taška dokáže potrápit, ne-li předjet. Také k motoru 1,3 TCe nemám výhrady, se 7° automatickou převodovku si relativně rozumí a se 1400 Kg vážícím vozem nemá příliš práce. Slovo "takřka" u sportovních jízdních vlastností uvádím, jelikož řízení a potažmo celé ovládání Capturu jede tak zlehka, že o nějaké zpětné vazbě tady nemůže být ani řeč.

SpotřebaRenault Captur s benzínovým čtyřválcem konzumoval po městě v průměru 9,5 litrů na 100 km. Nutno podotknout, že drtivá většina těchto kilometrů proběhla v hustém provozu a za chladného počasí. Při jízdě po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h spadla spotřeba na průměrných 7,2 litrů na 100 km. Jak jinak, nejlepší spotřebu dosáhl Captur při jízdě po okresních silnicích, kde si vystačil se spotřebou 5,8 litrů na 100 km. Průměrná spotřeba během týdenního testu se nakonec ustálila na rovných 7 litrech na 100 ujetých kilometrů. Jsem předvědčený, že kdybych test absolvoval při teplotách, které panují nyní, zvládl by malý crossover jezdit v průměru téměř s o 1 litr lepší spotřebou, než jakou jsem naměřil během chladného testovacího týdne.

CenaRenault Captur startuje na ceně 410 000 Kč. Za své peníze dostanete vůz v základní výbavě ZEN, jehož přední kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky roztáčí přeplňovaný zážehový tříválec o obsahu 999 ccm s výkonem 67 kW (91 koní). Naopak nejdráž vyjde hybridní Captur s označením E-TECH Plug-in 160. Hybrid o celkovém výkonu 117 kW (160 koní) a s udávanou průměrnou spotřebu pouhých 1,4 litrů vyjde na 735 000 Kč. Námi testové provedení si pak dealer Renaultu cení na částku 547 500 Kč.

ZávěrAč není Renault Captur zcela bez chyby, jedná se o velmi povedený malý crossover. Díky moderní platformě CMF-B nabízí velké množství asistenčních systémů a motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW (140 koní) propůjčuje vozu více, než slušnou dynamiku. Také cena lehce přes půl milionu Kč mi vzhledem k nabízeným schopnostem nepřijde nikterak přehnaná.

Zda-li je Renault Captur zaslouženě nejprodávanější crossover ve svém segmentu nechám na posouzení každého z vás. Ve směs dělá vše dobře a jeho drobné nedostatky velká část potencionálních zákazníků ani nepocítí. Já osobně mám na roli ostřejšího crossoveru jiného favorita, který však v Evropě nedosahuje u zákazníků ani zdaleka takového zájmu.

Plusy:Výkonný a živý motorPosun v designu oproti předchůdciVelký šuplík před spolujezdcem

Mínusy:Nulová zpětná vazbaChybí rukojeti u stropu

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1333 ccm

Výkon:

103 kW (140 koní)

Točivý moment:

270 N.m.

Převodovka:

A7

Poháněná kola:

Přední

Délka:

4227 mm

Šířka:

1797 mm

Výška:

1576 mm

Rozvor:

2639 mm

Zavazadlový prostor:

404 - 536 litrů

Provozní hmotnost:

1400 kg

V-max:

202 km/h

0-100 km/h:

8,6 s

Spotřeba:

7,3 /4,8 /5,4 l/100 km

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?