Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

bohy / AutoRoad.cz, 28. dubna 2021, 12:10 Google+

K redakčnímu testu nám byl svěřen malý crossover od francouzské značky Renault. Mezigenerační obměna Capturu prospěla a obzvláště ve vyšší výbavě se silným přeplňovaným benzínovým čtyřválcem se jedná o zajímavou alternativu ke Škodě Kamiq.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Renault Captur na sebe strhává pozornost svým dynamickým designem. Oproti první první generaci z roku 2013, která vypadala jako roztomilý kulatý bonbónek, tak ta současná dost přitvrdila. Jak je u nových Renaultů typické, příď Capturu zdobí přední světlomety s technologií Full LED s obrysem ve tvaru písmene C.

Bok vozu s výraznými prolisy zdobí chromované lišty, kde ta nejvýraznější se táhne ve spodní části oken od A sloupku až po páté dveře. Nutno podotknout, že chrom v kombinaci s černě lakovanou karoserií vypadá opravdu dobře. Nejnápadnějším prvkem na zadní partii Capturu jsou stejně jako na přídi LED světla ve tvaru písmene C. Kromě nich zaujme velké logo automobilky a velkými písmeny napsané označení modelu.

img-responsive

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC | foto: Petr Boháč


Interiér
Interiér testovaného Capturu působí na pohled i na dotek příjemně a hodnotně. Jediné, co mně osobně trochou kazilo dobrý dojem byl světle čalouněný strop. Jinak se mi malý crossover od Renaultu uvnitř velice líbil. Prim tu hraje dvojice displejů, kde ten první na sebe bere úlohu přístrojového štítu a ten druhý slouží pro ovládání infotaimentu. Digitální přístrojová deska svou grafiku mění dle zvoleného jízdního režimu. Například v režimu Sport je zde velký otáčkoměr zabírající téměř celou obrazovku.  Displej infotaimentu je zde nezvykle (u Renaultu nic neobvyklého) postaven na výšku, má průměr 9,3" a jeho pomocí se ovládá většina funkcí vozu. Ovládání klimatizace a topení naštěstí zůstalo po startu na otočných ovladačích, jež se nachází pod infotaimentem.

Rád bych se zmínil o šuplíku umístěním před spolujezdcem. Ano o šuplíku, nejedná se o překlep. Tam kde ostatní automobily mají kastlík, kam se kolikrát pořádně nic nevejde, má Captur velký výsuvný a tím pádem dobře přístupný šuplík. Šuplík má tedy za mě velké plus. Za co dávám velké mínus je absence stropní rukojeti u všech dveří, což pasažérům dosti znesnadňuje vystupování z vozu.

img-responsive

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
Ač paří Renault Captur mezi crossovery, kde není pohon všech kol až zas tak výjimečný, musíme si u něj vystačit pouze s pohonem kol přední nápravy. Ty v našem případě pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1333 ccm, jenž motoráři od Renaultu naladili na výkon 113 kW (155 koní) při 5500 ot./min. a točivý moment vrcholí solidními 270 N.m. již při 1800 ot./min. Čtyřválec je spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.

Jízda
Malý francouzský crossover v sobě téměř dokonale kombinuje komfort s takřka sportovními jízdními vlastnostmi. Z jedné strany jeho podvozek statečně filtruje i větší nerovnosti a při dálniční jízdě nijak neobtěžuje zvýšeným aerodynamickým hlukem na palubě. Přitom však zvládá projíždět i ostřejší zatáčky takovým tempem, že i řidič ostřejšího hatchbacku nebude chápat, že ho nějaká módní nákupní taška dokáže potrápit, ne-li předjet. Také k motoru 1,3 TCe nemám výhrady, se 7° automatickou převodovku si relativně rozumí a se 1400 Kg vážícím vozem nemá příliš práce. Slovo "takřka" u sportovních jízdních vlastností uvádím, jelikož řízení a potažmo celé ovládání Capturu jede tak zlehka, že o nějaké zpětné vazbě tady nemůže být ani řeč.

Spotřeba
Renault Captur s benzínovým čtyřválcem konzumoval po městě v průměru 9,5 litrů na 100 km. Nutno podotknout, že drtivá většina těchto kilometrů proběhla v hustém provozu a za chladného počasí. Při jízdě po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h spadla spotřeba na průměrných 7,2 litrů na 100 km. Jak jinak, nejlepší spotřebu dosáhl Captur při jízdě po okresních silnicích, kde si vystačil se spotřebou 5,8 litrů na 100 km. Průměrná spotřeba během týdenního testu se nakonec ustálila na rovných 7 litrech na 100 ujetých kilometrů. Jsem předvědčený, že kdybych test absolvoval při teplotách, které panují nyní, zvládl by malý crossover jezdit v průměru téměř s o 1 litr lepší spotřebou, než jakou jsem naměřil během chladného testovacího týdne.

Cena
Renault Captur startuje na ceně 410 000 Kč. Za své peníze dostanete vůz v základní výbavě ZEN, jehož přední kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky roztočí přeplňovaný zážehový tříválec o obsahu 999 ccm s výkonem 67 kW (91 koní). Naopak nejdráž vyjde hybridní Captur s označením E-TECH Plug-in 160. Hybrid o celkovém výkonu 117 kW (160 koní) a s udávanou průměrnou spotřebu pouhých 1,4 litrů vyjde na 735 000 Kč. Námi testové provedení si pak dealer Renaultu cení na částku 547 500 Kč.

img-responsive

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC | foto: Petr Boháč


Závěr
Ač není Renault Captur zcela bez chyby, jedná se o velmi povedený malý crossover. Díky moderní platformě CMF-B nabízí velké množství asistenčních systémů a motor 1.3 TCe o výkonu 113 kW (155 koní) propůjčuje vozu více, než slušnou dynamiku. Také cena lehce přes půl milionu Kč mi vzhledem k nabízeným schopnostem nepřijde nikterak přehnaná.

Zda-li je Renault Captur zaslouženě nejprodávanější crossover ve svém segmentu nechám na posouzení každého z vás. Ve směs dělá vše dobře a jeho drobné nedostatky velká část potencionálních zákazníků ani nepocítí. Já osobně mám na roli ostřejšího crossoveru jiného favorita, který však v Evropě nedosahuje u zákazníků ani zdaleka takového zájmu.

Plusy:
Výkonný a živý motor
Posun v designu oproti předchůdci
Velký šuplík před spolujezdcem

Mínusy:
Nulová zpětná vazba
Chybí rukojeti u stropu

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1333 ccm

Výkon:

113 Kw (155 koní)

Točivý moment:

270 N.m.

Převodovka:

A7

Poháněná kola:

Přední

Délka:

4227 mm

Šířka:

1797 mm

Výška:

1576 mm

Rozvor:

2639 mm

Zavazadlový prostor:

404 - 536 litrů

Provozní hmotnost:

1400 kg

V-max:

202 km/h

0-100 km/h:

8,6 s

Spotřeba:

7,3 /4,8 /5,4 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol za volantem trápí české řidiče.

Průzkum: 8 z 10 lidí se na silnicích obává ostatních řidičů

Dacia

Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Toyota Yaris Hybrid

Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

Nový Volkswagen Golf Variant zaujme na první pohled mimořádně čistým a dynamickým designem

„Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

  2. „Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

  3. Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

  4. „Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

  5. Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

  6. Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud