Mégane vděčí za svou popularitu a úspěch svým sportovním verzím. V roce 2019 Mégane R.S. oslavil patnáct let své existence. Od roku 2004 se postupně stával nejvýraznějším modelem sportovních hatchbacků s vysokým výkonem. Nový Mégane také zahrnuje dynamické a sportovní verze R.S. a R.S. TROPHY.
NOVÝ MÉGANE R.S.Vzor sportovního styluNový Mégane R.S. nyní nově spoléhá na podvozek Sport a jedinečný motor 1,8 l s přímým vstřikováním 300 k (220 kW) jako u verze TROPHY. Tento motor je výsledkem synergií Aliance. Najdeme ho také u Alpine A110. Točivý moment se zvyšuje na 420 Nm (+30 Nm). Toto zvýšení výkonu se projevuje v lepší akceleraci i při vysokých otáčkách, zatímco točivý moment – jeden z nejlepších v této kategorii – poskytuje ještě lepší potěšení z řízení a příjemnější jízdu.
Kromě toho výfukový systém získal u nového Mégane R.S. mechanickou klapku, která umožňuje změnit intenzitu zvukového projevu. Nechybí poznávací znaky Mégane R.S. Patří k nim podvozek 4CONTROL, který umožňuje maximální obratnost při zatáčení a stabilitu v rychlých zatáčkách, a nový R.S. Monitor (volitelně), který zobrazuje různé parametry vozidla v reálném čase: zrychlení, brzdění, úhel volantu, fungování systému 4CONTROL, teploty a tlaky apod.
Nový Mégane R.S. využívá také nové funkce této řady díky integraci nového displeje 9,3’’ a multimediálnímu systému Renault EASY LINK, jakož i nového digitálního 10,2’’ přístrojového štítu TFT.
Co se týče asistentů řízení nový Mégane R.S. je vybaven výstrahou při vyjetí z jízdní dráhy, adaptivním tempomatem a aktivním nouzovým brzděním, vhodným pro jízdu ve městě díky detekci přítomnosti chodců a cyklistů.
NOVÝ MÉGANE R.S TROPHYPro ještě ostřejší sportovní stylVzor vysoce výkonného hatchbacku nový Mégane R.S. TROPHY byl zamýšlen pro závodní trať. Vyznačuje se exkluzivním podvozkem Cup spojeným s motorem 1,8 l o výkonu 300 k.
Ve srovnání s podvozkem Sport nového Mégane R.S. se podvozek Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen® s omezenou svorností, který má výhodu vyšší trakce při vyjíždění ze zatáčky. Je vybaven tlumiči a pružinami, jejichž tuhost byla zvýšena o 25 respektive 30 %, a stabilizátor s vyšší tuhostí o 10 % ve srovnání s Mégane R.S.
Nový Mégane R.S. TROPHY si zachovává přední dvoumateriálové brzdové kotouče. Jsou lehčí, ale stejně účinné a lépe odvádějí teplo při intenzivním používání, čímž se optimalizuje trvanlivost. Červené třmeny Brembo® jsou stále přítomny a vizuálně odlišují tuto verzi, stejně jako nápis TROPHY na liště F1 v předním nárazníku a specifické disky 19 "Jerez (standard) a Fuji Light (volitelně).
Sportovní prostředí interiéru v provedení alcantara bylo modernizováno díky novému červenému a šedému prošívání. Sedadla Recaro jsou sportovnější a nabízejí se jako exkluzivní volitelný doplněk této verze TROPHY.
Mégane R.S. TROPHY-R : 3 rekordy v roce 2019 a četné ceny
V roce 2019 limitovaná série Mégane R.S. TROPHY-R překonala okruhový rekord na třech výjimečných okruzích: slavné Nordschleife, Spa-Francorchamps a Suzuka. Což je přesvědčivý důkaz velkého výkonu této nejradikálnější verze řady Mégane R.S.
Úspěch uznal i tisk. Megane R.S. TROPHY-R získal v roce 2019 3 prestižní ceny:- Performance Car of the Year – Top Gear- Sportovní vůz roku – Echappement- Sportovní vůz roku – Argus
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.