Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 15. října 2020, 17:02 Google+

Mégane vděčí za svou popularitu a úspěch svým sportovním verzím. V roce 2019 Mégane R.S. oslavil patnáct let své existence. Od roku 2004 se postupně stával nejvýraznějším modelem sportovních hatchbacků s vysokým výkonem. Nový Mégane také zahrnuje dynamické a sportovní verze R.S. a R.S. TROPHY.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Megane R. S.

Renault Megane R. S. | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

NOVÝ MÉGANE R.S.
Vzor sportovního stylu
Nový Mégane R.S. nyní nově spoléhá na podvozek Sport a jedinečný motor 1,8 l s přímým vstřikováním 300 k (220 kW) jako u verze TROPHY. Tento motor je výsledkem synergií Aliance. Najdeme ho také u Alpine A110. Točivý moment se zvyšuje na 420 Nm (+30 Nm). Toto zvýšení výkonu se projevuje v lepší akceleraci i při vysokých otáčkách, zatímco točivý moment – jeden z nejlepších v této kategorii – poskytuje ještě lepší potěšení z řízení a příjemnější jízdu.

Kromě toho výfukový systém získal u nového Mégane R.S. mechanickou klapku, která umožňuje změnit intenzitu zvukového projevu. Nechybí poznávací znaky Mégane R.S. Patří k nim podvozek 4CONTROL, který umožňuje maximální obratnost při zatáčení a stabilitu v rychlých zatáčkách, a nový R.S. Monitor (volitelně), který zobrazuje různé parametry vozidla v reálném čase: zrychlení, brzdění, úhel volantu, fungování systému 4CONTROL, teploty a tlaky apod.

Nový Mégane R.S. využívá také nové funkce této řady díky integraci nového displeje 9,3’’ a multimediálnímu systému Renault EASY LINK, jakož i nového digitálního 10,2’’ přístrojového štítu TFT.

Co se týče asistentů řízení nový Mégane R.S. je vybaven výstrahou při vyjetí z jízdní dráhy, adaptivním tempomatem a aktivním nouzovým brzděním, vhodným pro jízdu ve městě díky detekci přítomnosti chodců a cyklistů.

img-responsive

Renault Megane R. S. | foto: Renault ČR

NOVÝ MÉGANE R.S TROPHY
Pro ještě ostřejší sportovní styl
Vzor vysoce výkonného hatchbacku nový Mégane R.S. TROPHY byl zamýšlen pro závodní trať. Vyznačuje se exkluzivním podvozkem Cup spojeným s motorem 1,8 l o výkonu 300 k.

Ve srovnání s podvozkem Sport nového Mégane R.S. se podvozek Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen® s omezenou svorností, který má výhodu vyšší trakce při vyjíždění ze zatáčky. Je vybaven tlumiči a pružinami, jejichž tuhost byla zvýšena o 25 respektive 30 %, a stabilizátor s vyšší tuhostí o 10 % ve srovnání s Mégane R.S.

Nový Mégane R.S. TROPHY si zachovává přední dvoumateriálové brzdové kotouče. Jsou lehčí, ale stejně účinné a lépe odvádějí teplo při intenzivním používání, čímž se optimalizuje trvanlivost. Červené třmeny Brembo® jsou stále přítomny a vizuálně odlišují tuto verzi, stejně jako nápis TROPHY na liště F1 v předním nárazníku a specifické disky 19 "Jerez (standard) a Fuji Light (volitelně).

Sportovní prostředí interiéru v provedení alcantara bylo modernizováno díky novému červenému a šedému prošívání. Sedadla Recaro jsou sportovnější a nabízejí se jako exkluzivní volitelný doplněk této verze TROPHY.

img-responsive

Renault Megane R. S. | foto: Renault ČR

Mégane R.S. TROPHY-R : 3 rekordy v roce 2019 a četné ceny

V roce 2019 limitovaná série Mégane R.S. TROPHY-R překonala okruhový rekord na třech výjimečných okruzích: slavné Nordschleife, Spa-Francorchamps a Suzuka. Což je přesvědčivý důkaz velkého výkonu této nejradikálnější verze řady Mégane R.S.

Úspěch uznal i tisk. Megane R.S. TROPHY-R získal v roce 2019 3 prestižní ceny:
- Performance Car of the Year – Top Gear
- Sportovní vůz roku – Echappement
- Sportovní vůz roku – Argus

Vytisknout

Diskuze: Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud