Mégane vděčí za svou popularitu a úspěch svým sportovním verzím. V roce 2019 Mégane R.S. oslavil patnáct let své existence. Od roku 2004 se postupně stával nejvýraznějším modelem sportovních hatchbacků s vysokým výkonem. Nový Mégane také zahrnuje dynamické a sportovní verze R.S. a R.S. TROPHY.
NOVÝ MÉGANE R.S.Vzor sportovního styluNový Mégane R.S. nyní nově spoléhá na podvozek Sport a jedinečný motor 1,8 l s přímým vstřikováním 300 k (220 kW) jako u verze TROPHY. Tento motor je výsledkem synergií Aliance. Najdeme ho také u Alpine A110. Točivý moment se zvyšuje na 420 Nm (+30 Nm). Toto zvýšení výkonu se projevuje v lepší akceleraci i při vysokých otáčkách, zatímco točivý moment – jeden z nejlepších v této kategorii – poskytuje ještě lepší potěšení z řízení a příjemnější jízdu.
Kromě toho výfukový systém získal u nového Mégane R.S. mechanickou klapku, která umožňuje změnit intenzitu zvukového projevu. Nechybí poznávací znaky Mégane R.S. Patří k nim podvozek 4CONTROL, který umožňuje maximální obratnost při zatáčení a stabilitu v rychlých zatáčkách, a nový R.S. Monitor (volitelně), který zobrazuje různé parametry vozidla v reálném čase: zrychlení, brzdění, úhel volantu, fungování systému 4CONTROL, teploty a tlaky apod.
Nový Mégane R.S. využívá také nové funkce této řady díky integraci nového displeje 9,3’’ a multimediálnímu systému Renault EASY LINK, jakož i nového digitálního 10,2’’ přístrojového štítu TFT.
Co se týče asistentů řízení nový Mégane R.S. je vybaven výstrahou při vyjetí z jízdní dráhy, adaptivním tempomatem a aktivním nouzovým brzděním, vhodným pro jízdu ve městě díky detekci přítomnosti chodců a cyklistů.
NOVÝ MÉGANE R.S TROPHYPro ještě ostřejší sportovní stylVzor vysoce výkonného hatchbacku nový Mégane R.S. TROPHY byl zamýšlen pro závodní trať. Vyznačuje se exkluzivním podvozkem Cup spojeným s motorem 1,8 l o výkonu 300 k.
Ve srovnání s podvozkem Sport nového Mégane R.S. se podvozek Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen® s omezenou svorností, který má výhodu vyšší trakce při vyjíždění ze zatáčky. Je vybaven tlumiči a pružinami, jejichž tuhost byla zvýšena o 25 respektive 30 %, a stabilizátor s vyšší tuhostí o 10 % ve srovnání s Mégane R.S.
Nový Mégane R.S. TROPHY si zachovává přední dvoumateriálové brzdové kotouče. Jsou lehčí, ale stejně účinné a lépe odvádějí teplo při intenzivním používání, čímž se optimalizuje trvanlivost. Červené třmeny Brembo® jsou stále přítomny a vizuálně odlišují tuto verzi, stejně jako nápis TROPHY na liště F1 v předním nárazníku a specifické disky 19 "Jerez (standard) a Fuji Light (volitelně).
Sportovní prostředí interiéru v provedení alcantara bylo modernizováno díky novému červenému a šedému prošívání. Sedadla Recaro jsou sportovnější a nabízejí se jako exkluzivní volitelný doplněk této verze TROPHY.
Mégane R.S. TROPHY-R : 3 rekordy v roce 2019 a četné ceny
V roce 2019 limitovaná série Mégane R.S. TROPHY-R překonala okruhový rekord na třech výjimečných okruzích: slavné Nordschleife, Spa-Francorchamps a Suzuka. Což je přesvědčivý důkaz velkého výkonu této nejradikálnější verze řady Mégane R.S.
Úspěch uznal i tisk. Megane R.S. TROPHY-R získal v roce 2019 3 prestižní ceny:- Performance Car of the Year – Top Gear- Sportovní vůz roku – Echappement- Sportovní vůz roku – Argus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?