„Jeden milion vyrobených vozů je pro nás v tomto roce důležitým milníkem,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus. „Toto jubileum dokládá výkonnost našich výrobních závodů a také kompetentnost našeho personálu. V tomto roce směřujeme opět k novému výrobnímu rekordu,“ pokračuje Oeljeklaus.
Škoda Auto společně se svými výrobními partnery již po čtvrté za sebou překonala počet jednoho milionu vyrobených vozů v jednom roce. Tradiční automobilka z Mladé Boleslavi dosáhla v roce 2017 tohoto milníku dříve než kdykoliv předtím. Kromě vysoké poptávky po bestselleru Škoda Octavia a modelových řadách Superb a Fabia přispělo rozhodujícím způsobem k navýšení výroby i úspěšné uvedení modelu Škoda Kodiaq. S uvedením velkého SUV na trh v únoru tohoto roku začala v rámci Strategie 2025 současně i SUV-ofenzíva. Nejmladším členem rodiny Škoda je kompaktní SUV Škoda Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.
Jeden milion vozů, vyrobený poprvé v historii společnosti již v říjnu, potvrzuje úspěšný příběh, který automobilka Škoda Auto napsala v uplynulém čtvrtstoletí, když se zařadila mezi zavedené velkoobjemové výrobce. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant.
Při svém růstovém kurzu společnost sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. Ve své domovské zemi v České republice má společnost kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí vozy Škoda z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.
Důsledné rozšiřování modelové nabídky, inovativní kultura značky i expandující výrobní kapacity jsou důležitou součástí Strategie 2025. Pomocí ní se automobilka připravuje na postupné a hluboké změny ve společnosti i automobilovém průmyslu. V této souvislosti bude společnost v nadcházejících letech opět výrazně posilovat své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace. Tímto způsobem chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích: Vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.