Společnost Tesla má speciální program, ve kterém odměňuje lidi, kteří doporučují její automobily novým zákazníkům. Za každého nového zákazníka kterému Teslu doporučíte a on si jí skutečně koupí, vám pak Tesla přiřkne nárok na odměnu, tedy alespoň pokud žijete v USA. Jeden YouTuber však doporučil automobilku tolika novým zákazníkům, že ho za odměnu čeká zcela nový model úplně zdarma.
Jak to celé funguje? Pokud jste majitelem Tesly, dostanete speciální kód, kterým můžete nabídnout svým přátelům nebo známým, díky čemuž bude Tesla vědět, že jste ji doporučili nového zákazníka a za to vás odmění. Systém odměn nabízel různé věci, od sportovního vybavení jako jsou bundy nebo sportovní tašky až po elektrický model Tesly pro vaše děti nebo domácí dobíjecí stanici
Tento systém byl však omezen na určitý počet doporučení čtvrtletně, nejdříve na 9 poté dokonce na 5. V srpnu však Tesla spustila nový "tajný" systém, do kterého se kvalifikovali lidé, kteří automobilce doporučili již více než 5 zákazníků. Pokud však doporučili více než 10 nových zákazníků, mohli získat slevu na novou generaci Tesla Roadsteru, který už byl víceméně potvrzen, nicméně zatím se neví kdy dorazí a jaký vůbec bude.
S každými pěti novými zákazníky, kteří při koupi své nové Tesly použijí váš kód, obdržíte na nákup nového Roadsteru 10% slevu. Počet vašich doporučení ovšem není limitován, takže pokud od vás Tesla získá 55 nových zákazníků, máte nárok na váš Tesla Roadster zcela zdarma!
A přesně to se poštěstilo Youtuberovi jménem Ben Sullins, který natáčí videa na kanál "Teslanomics by Ben Sullins". Ten ve svých videích upozorňuje na radosti i strasti spojené s vlastnictvím elektromobilů Tesla a mezi lidmi je poměrně oblíbený, což se potvrzuje právě díky tomu, kolikrát byl jeho referenční kód použit.
Ben je tak pravděpodobně prvním člověkem, s výjimkou Elona Muska, který už má svůj Tesla Roadster jistý - tedy pokud se automobilce podrží udržet nad vodou dostatečně dlouho. Podle všech informací totiž nový Roadster ještě neexistuje ani na papíře - a pokud ano, tak nejspíš pouze jako designové cvičení. Při potížích s nastartováním produkce Modelu 3 je navíc otázkou, jak dlouho si Ben bude muset na svůj roadster počkat.
tip: Viděli jste krásnější zápasnici? Wrestlerka C.J. Perry dokáže být neskutečně svůdná
Pokud se ale vrátíme k samotné odměně, tu si Ben rozhodně zaslouží. Vzhledem k tomu, že nabídka referenčních programů se nevztahuje na nejlevnější Model 3, oněch 55 nových zákazníků mohlo Tesle vydělat okolo 5 milionů dolarů (cca 110,2 milionu korun), jak upozorňuje web AutoEvolution. Příslib nového Roadsteru si tak Ben rozhodně zaslouží.
Po jeho úspěchu se ale také vkrádá otázka, zda nebude Tesla svůj tajný program nějakým způsobem opět limitovat. Průměrná cena Modelů S a X sice není nikterak nízká, ovšem když se povedlo Benovi získat Roadster zdarma, možná se o to aktivně začnou snažit i další YouTubeři atd. Vždyť to znáte. A Tesla nejspíš není v situaci, kdy by si mohla dovolit rozdávat nové Roadstery jak na běžícím pásu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?