Ikonický Fiat 500 slaví už 60 narozeniny, což si vyžaduje patřičnou oslavu. A protože Italové jsou na svůj Fiátek patřičně hrdí, rozhodli se v rámci oslav zvěčnit jeho podobu na poštovní známky i na stříbrné mince.
Za designem stříbrné mince v hodnotě 5 Euro, kterou dnes odhalilo italské Ministerstvo financí a obchodu, stojí designér Claudia Momon. Na zadní straně nalezneme podobu Fiatu 500 z roku 1957, podobu jeho současného následovníka a také nápis "Republica Italiana".
Na čelní straně pak nalezneme boční siluetu klasické pětistovky, zjednodušenou rytinu interiéru s volantem a přístrojovou deskou, letopočty 1957 a 2017, hodnotu mince 5 Euro, nepřehlédnutelný nápis FIAT 500 a také drobný podpis autora mince.
Ačkoliv mince nejspíš půjde použít jako standardní platidlo, nebude ražena nijak masově. Půjde o limitovanou edici 4.000 kusů, přičemž každá vyjde zájemce na 40 Euro, tedy cca 1025 korun. Pokud byste o minci měli zájem, můžete si ji objednat od "Istituto del Poligrafico e della Zecca".
Italové zkrátka 60. narozeniny Fiat 500 skutečně prožívají. Před několika měsíci dokonce italská pošta nechala natisknout omezenou sérii známek právě s tímto automobilem. V mezidobí pak sama automobilka Fiat vyrábí další speciální a limitované edice současné generace modelu 500. Tu by měl její nástupce nahradit zhruba až po roce 2019.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?