Ikonický Fiat 500 slaví už 60 narozeniny, což si vyžaduje patřičnou oslavu. A protože Italové jsou na svůj Fiátek patřičně hrdí, rozhodli se v rámci oslav zvěčnit jeho podobu na poštovní známky i na stříbrné mince.
Za designem stříbrné mince v hodnotě 5 Euro, kterou dnes odhalilo italské Ministerstvo financí a obchodu, stojí designér Claudia Momon. Na zadní straně nalezneme podobu Fiatu 500 z roku 1957, podobu jeho současného následovníka a také nápis "Republica Italiana".
Na čelní straně pak nalezneme boční siluetu klasické pětistovky, zjednodušenou rytinu interiéru s volantem a přístrojovou deskou, letopočty 1957 a 2017, hodnotu mince 5 Euro, nepřehlédnutelný nápis FIAT 500 a také drobný podpis autora mince.
Ačkoliv mince nejspíš půjde použít jako standardní platidlo, nebude ražena nijak masově. Půjde o limitovanou edici 4.000 kusů, přičemž každá vyjde zájemce na 40 Euro, tedy cca 1025 korun. Pokud byste o minci měli zájem, můžete si ji objednat od "Istituto del Poligrafico e della Zecca".
Italové zkrátka 60. narozeniny Fiat 500 skutečně prožívají. Před několika měsíci dokonce italská pošta nechala natisknout omezenou sérii známek právě s tímto automobilem. V mezidobí pak sama automobilka Fiat vyrábí další speciální a limitované edice současné generace modelu 500. Tu by měl její nástupce nahradit zhruba až po roce 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?