Minulý rok přestavila společnost Hennessey Performance pořádně zběsilou úpravu Fordu Raptor, příznačně nazvanou VelociRaptor. Za pár týdnů ale proběhne odhalení ještě šílenější verze VelociRaptoru, která kromě neskutečného výkonu nabídne ještě jednu nápravu.
Při pohledu na tohle neskutečné monstrum je asi hned jasné, kde se lidé z Hennessey Performance nechali inspirovat. Jediným konkurentem tohohle výkonného ale extrémního stroje totiž může být pouze Mercedes-AMG G63 6x6, který je podobně šílenou kreací.
A stejně jako samotný VelociRaptor je šílená i jeho cena: 295000 dolarů totiž odpovídá zhruba 6,5 milionu korun. Výhodou ale je, že za tuto částku už dostanete hotový vůz, tedy: Ford F-150 Raptor, podvozek Fox, vysokopevnostní nárazníky, ochranný rám (Roll-bar), několik přídavných LED světlometů, 20"-palcová terénní kola a také pořádné off-roadové pneumatiky.
Pokud by vám ale základní balíček "dobrot" nestačil, můžete si ještě připlatit za drobnosti jako jsou brzdy Brembo, vícero přídavných LED reflektorů nebo za masivnější kola a pneumatiky. NA výběr také bude z celé řady úprav interiéru.
Takové monstrum ale vyžaduje i odpovídající stáj pod kapotou a zákazník si dokonce může vybrat hned ze dvou možností. Základem je standardní motor V6 EcoBoost o výkonu 335 kW (455 k) s točivým momentem 690 Nm, který by s touhle stodolou neměl mít problém.
Zákazníci toužící po vyšším výkonu pak mohou sáhnout po upraveném 3.5 litrovém a dvakrát přeplňovaném motoru V6 EcoBoost. Ten díky novým turbodmychadlům, upraveném výfuku, přepracované řídící jednotce a upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu nabízí výkon 447 kW (608 k).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?