Kolik stojí provoz luxusního vozu? Za údržbu mnohdy dáte miliony

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. června 2017, 11:05 Aktualizováno 30.6.2017, 12:57 Google+

Pokud jste náhodou vyhráli v loterii a už nevíte co s penězi, možná vás napadne pořídit si luxusní sportovní vůz. A pokud jste vyhráli opravdu hodně, možná vás napadne pořídit si Bugatti Veyron. Kolik však stojí údržba podobného vozu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Veyron

Bugatti Veyron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Pojďme ale začít od začátku. Pokud byste si opravdu chtěli pořídit Bugatti Veyron, budete muset začít hledat v zahraničí, protože v České republice byste jich příliš nenašli - natož nějaký na prodej. Pokud se ale podíváme na zahraniční server Mobile.de, situace je radostnější co se nabídky týče, cenově to však žádná sláva není. 

V době psaní tohoto článku je nejlevnějším Veyronem na evropském kontinentu tmavě modrý vůz vyrobený v květnu 2008 s nájezdem 23,207 kilometrů o výkonu 736 kW (1,001 k). Pokud byste si ale chtěli vůz prohlédnout, budete muset letět do anglického města Kingsley.  A cena? 1,199,995 liber odpovídá zhruba 35,8 milionu korun. Pořízením však vše jen začíná.

O tom se ostatně minulý rok rozpovídal pro web Road and Track i osmadvacetiletý Carl Hartley, který provozuje obchod s rychlými a exkluzivními vozy. Jednou z prvních věcí, do které musel zainvestovat, byly nové speciální pneumatiky Michelin.

Aby vůz mohl dosahovat vysokých rychlostí a zůstal bezpečným, musela pro něj společnost Michellin vyvinout zcela nový druh pneumatik, jejichž životnost je limitována dobou 5 let. Poté přestanou pneumatiky správně fungovat a je nutné je vyměnit. Cena? 32,000 liber odpovídá cca 995,000 korun.

Kdykoliv si ale kupujete nový automobil, je také důležité vzít ho na prohlídku v servisu, kde provedou základní údržbu včetně výměny oleje. Zatímco u normálních aut je to otázka pár tisíc, u Bugatti Veyron se pohybujeme okolo 41,000 dolarů - tedy cca 941,000 korun.

Když už tedy máme vůz zkontrolovaný a připravený vyjet na silnice, je potřeba ho ještě pojistit. Zde se samozřejmě dostáváme na tenký led, neboť v každé zemi se pojistky vypočítávají jinak. Osmadvacetiletý Carl nechtěl číslo říct, neboť v jeho případě proti němu jde i jeho nízký věk. Naznačil však, že za roční pojistné by si mohl každý rok koupit nový vůz.

A samozřejmě neopomenutelná otázka typického českého řidiče - kolik to žere? No, žere to hodně. Kombinoaná spotřeba se pohybuje okolo 24.2 l/100Km, ale věřte těmto údajům. Pokud se rozhodnete jet s Veyronem rychlostí 300 km/h, vycucne palivovou nádrž již za 12 minut.

Vytisknout

Diskuze: Kolik stojí provoz luxusního vozu? Za údržbu mnohdy dáte miliony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Aston Martin One-77 Q-Series

Nejdražší Aston Martin na trhu? Limitovaná edice One-77 Q Series

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud