Pojďme ale začít od začátku. Pokud byste si opravdu chtěli pořídit Bugatti Veyron, budete muset začít hledat v zahraničí, protože v České republice byste jich příliš nenašli - natož nějaký na prodej. Pokud se ale podíváme na zahraniční server Mobile.de, situace je radostnější co se nabídky týče, cenově to však žádná sláva není.
V době psaní tohoto článku je nejlevnějším Veyronem na evropském kontinentu tmavě modrý vůz vyrobený v květnu 2008 s nájezdem 23,207 kilometrů o výkonu 736 kW (1,001 k). Pokud byste si ale chtěli vůz prohlédnout, budete muset letět do anglického města Kingsley. A cena? 1,199,995 liber odpovídá zhruba 35,8 milionu korun. Pořízením však vše jen začíná.
Psali jsme
O tom se ostatně minulý rok rozpovídal pro web Road and Track i osmadvacetiletý Carl Hartley, který provozuje obchod s rychlými a exkluzivními vozy. Jednou z prvních věcí, do které musel zainvestovat, byly nové speciální pneumatiky Michelin.
Aby vůz mohl dosahovat vysokých rychlostí a zůstal bezpečným, musela pro něj společnost Michellin vyvinout zcela nový druh pneumatik, jejichž životnost je limitována dobou 5 let. Poté přestanou pneumatiky správně fungovat a je nutné je vyměnit. Cena? 32,000 liber odpovídá cca 995,000 korun.
Kdykoliv si ale kupujete nový automobil, je také důležité vzít ho na prohlídku v servisu, kde provedou základní údržbu včetně výměny oleje. Zatímco u normálních aut je to otázka pár tisíc, u Bugatti Veyron se pohybujeme okolo 41,000 dolarů - tedy cca 941,000 korun.
Když už tedy máme vůz zkontrolovaný a připravený vyjet na silnice, je potřeba ho ještě pojistit. Zde se samozřejmě dostáváme na tenký led, neboť v každé zemi se pojistky vypočítávají jinak. Osmadvacetiletý Carl nechtěl číslo říct, neboť v jeho případě proti němu jde i jeho nízký věk. Naznačil však, že za roční pojistné by si mohl každý rok koupit nový vůz.
A samozřejmě neopomenutelná otázka typického českého řidiče - kolik to žere? No, žere to hodně. Kombinoaná spotřeba se pohybuje okolo 24.2 l/100Km, ale věřte těmto údajům. Pokud se rozhodnete jet s Veyronem rychlostí 300 km/h, vycucne palivovou nádrž již za 12 minut.