Kolik stojí provoz luxusního vozu? Za údržbu mnohdy dáte miliony

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. června 2017, 11:05 Aktualizováno 30.6.2017, 12:57 Google+

Pokud jste náhodou vyhráli v loterii a už nevíte co s penězi, možná vás napadne pořídit si luxusní sportovní vůz. A pokud jste vyhráli opravdu hodně, možná vás napadne pořídit si Bugatti Veyron. Kolik však stojí údržba podobného vozu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Veyron

Bugatti Veyron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Pojďme ale začít od začátku. Pokud byste si opravdu chtěli pořídit Bugatti Veyron, budete muset začít hledat v zahraničí, protože v České republice byste jich příliš nenašli - natož nějaký na prodej. Pokud se ale podíváme na zahraniční server Mobile.de, situace je radostnější co se nabídky týče, cenově to však žádná sláva není. 

V době psaní tohoto článku je nejlevnějším Veyronem na evropském kontinentu tmavě modrý vůz vyrobený v květnu 2008 s nájezdem 23,207 kilometrů o výkonu 736 kW (1,001 k). Pokud byste si ale chtěli vůz prohlédnout, budete muset letět do anglického města Kingsley.  A cena? 1,199,995 liber odpovídá zhruba 35,8 milionu korun. Pořízením však vše jen začíná.

O tom se ostatně minulý rok rozpovídal pro web Road and Track i osmadvacetiletý Carl Hartley, který provozuje obchod s rychlými a exkluzivními vozy. Jednou z prvních věcí, do které musel zainvestovat, byly nové speciální pneumatiky Michelin.

Aby vůz mohl dosahovat vysokých rychlostí a zůstal bezpečným, musela pro něj společnost Michellin vyvinout zcela nový druh pneumatik, jejichž životnost je limitována dobou 5 let. Poté přestanou pneumatiky správně fungovat a je nutné je vyměnit. Cena? 32,000 liber odpovídá cca 995,000 korun.

Kdykoliv si ale kupujete nový automobil, je také důležité vzít ho na prohlídku v servisu, kde provedou základní údržbu včetně výměny oleje. Zatímco u normálních aut je to otázka pár tisíc, u Bugatti Veyron se pohybujeme okolo 41,000 dolarů - tedy cca 941,000 korun.

Když už tedy máme vůz zkontrolovaný a připravený vyjet na silnice, je potřeba ho ještě pojistit. Zde se samozřejmě dostáváme na tenký led, neboť v každé zemi se pojistky vypočítávají jinak. Osmadvacetiletý Carl nechtěl číslo říct, neboť v jeho případě proti němu jde i jeho nízký věk. Naznačil však, že za roční pojistné by si mohl každý rok koupit nový vůz.

A samozřejmě neopomenutelná otázka typického českého řidiče - kolik to žere? No, žere to hodně. Kombinoaná spotřeba se pohybuje okolo 24.2 l/100Km, ale věřte těmto údajům. Pokud se rozhodnete jet s Veyronem rychlostí 300 km/h, vycucne palivovou nádrž již za 12 minut.

Vytisknout

Diskuze: Kolik stojí provoz luxusního vozu? Za údržbu mnohdy dáte miliony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Aston Martin One-77 Q-Series

Nejdražší Aston Martin na trhu? Limitovaná edice One-77 Q Series

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud