Volkswageny dostanou DSG se sedmi stupni

Marek Litzman, 4. ledna 2008, 07:05 Google+

Představa Fabie s automatem o sedmi stupních není už vůbec utopistická. Volkswagen nedávno představil to, o čem se již dlouho šuškalo. Nová DSG má právě sedm stupňů a je trochu překvapivě určena slabším motorům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Převodovka DSG

Převodovka DSG | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Převodovka typu DSG je technicky relativně zajímavá věc. Jde vlastně o dvě převodovky v jedné. Tyto dvě převodovky se v záběru střídají a to tak, že jedna je právě zapojena a přenáší sílu, druhá je sice také zapojena, ale sílu nepřenáší. Tyto dvě převodovky se v přenášení síly střídají skrze spojky a to tak, že mezitím, co se jedna převodovka rozpojuje, druhá se již spojuje. Využívá se zde prokluzů spojek. Jedna převodovka obsluhuje sudé převody, druhá zase liché.

Síla je proto přenášena bez cukání tolik typického pro automaty.

Tolik technický exkurs. Rozsáhlejší povídání o dvouspojkových převodovkách naleznete na našich stránkách zde.

Volkswagen již delší dobu používá šestistupňovou DSG, která přenáší jen 350 Nm točivého momentu. Dokázal však, že takovéto převodovky vydrží i mnohem více, když je použil v modelu Bugatti Veyron, která má točivý moment přes 1000 Nm. S DSG jezdí i Formule 1.

Nyní však představuje přesný protipól, na trh přichází s poměrně levnou převodovku se sedmi stupni. Její mechanika zvládne maximálně 250 Nm a tím pádem bude určena jen pro slabé motorizace. Rozdílem oproti starému DSG bude suchá spojka, která nahrazuje spojku s olejovou lázní. Toto řešení více eliminuje ztráty.

Počítá se s jejím nasazením s agregáty jako 1,4 TSI a 1,9 TDI. Popřípadě i s menšími a novými 1,2 TSI, které se budou vyrábět v závodech Škody.

Primární je zde využít maximální spektrum převodů, protože malé motory mívají spíše užší pásmo, ve kterém podávají dobré výkony. Toto užší pásmo tedy bude kompenzováno opravdu bohatou nadílkou stupňů.

Volkswagen nasadil poměrně příznivou cenovou politiku, automat totiž v Německu stojí v přepočtu necelých 45 tisíc korun, což by mělo být akceptovatelné i pro zájemce o menší auto „pro manželku“.

Použití má ještě jednu výhodu – poměrně razantně klesá spotřeba a to dle údajů výrobce i o více než půllitr na 100 km, což je v dnešní době honby za emisemi důležité.

Vytisknout

Diskuze: Volkswageny dostanou DSG se sedmi stupni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

GLK

Mercedes Benz GLK - již oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud