BMW i3 Concept - vzešlý z projektu MegaCity

Jan Ševčík, 1. srpna 2011, 23:49 Google+

O BMW ve spojení s městským vozidlem označovaným MegaCity se toho už nemálo napsalo. Teď je tu před námi koncept i3 do kterého BMW transformovalo své představy o městském voze blízké budoucnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i3 Concept

i3 Concept | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncept i3 je předzvěstí sériové verze, ta by měla vyrazit k zákazníkům již v roce 2013. Stane se tak v rámci značky i, tu v bavorsku vyhradily elektromobilům. Jedná se o vůz jednoprostorové koncepce rozměry tíhnoucí spíše ke třídě MPV. Rozměry studie jsou 3845 mm na délku, šířka dosahuje 2011 mm a na výšku ukáže metr 1537 mm. Výčet rozměrů doplňuje rozvor náprav 2570 mm. i3 uveze čtyři cestující a 200 litrů zavazadel.

Konstrukce i3 využívá ve velkém množství hliníku a plastu zesíleného vlákny uhlíku. Zaujme i velkými prosklenými plochami což by ve městě mělo zajistit dobrý výhled. Prosklenými plochami se nešetřilo zejména v oblasti střechy a pátých dveří, v těch výhled zastiňují jen skupinové svítilny. Konceptu chybějí B sloupky, důvodem je systém dveří otevírajících se od sebe a umožňujících tak bezproblémový přístup do kabiny. Nezbytné akumulátory jsou uschovány v podlaze mezi nápravami.

Pro pohon konceptu byl zvolen elektromotor o výkonu 125 kW a s maximálním kroutícím momentem 250 N.m. Dojezd udává automobilka 160 km. Z běžné sítě i3 plně nabijete za 6 hodin, pomocí rychlonabíječky se dostanete na 80% kapacity akumulátorů po pouhé hodině nabíjení. Dynamické parametry se zdají býti pro městský provoz dostatečné - maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 7,9 sekundy. Pokud jde o pohon, ten se drží tradice značky a roztáčena jsou kola zadní nápravy. Elektromotor je spolu s převodovkou a diferenciálem uložen u zadní nápravy. V záloze je i verze s prodlouženým dojezdem pomocí spalovacího motoru.

Interiér se nese v jednoduchém funkcionalistickém designu, rozhodně však nebude postrádat moderní technologie. Navigační systém bude schopen vyhledávat dobíjecí stanice.

Současně s i3 ukázalo BMW i větší model i8.

zdroj: autoblog.com

Vytisknout

Diskuze: BMW i3 Concept - vzešlý z projektu MegaCity

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Panamera Turbo S

Porsche hlásí nárůst zisku o 59%

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud