Doslova znovuzrozená britská značka TVR na dnešní akci Goodwood Revival představila svůj zcela nový sportovní model Griffith, který pod kapotou ukrývá motor V8 od Fordu a disponuje díky němu výkonem více než 500 koní!
Název Griffith není u TVR žádnou novinkou, poprvé automobilka představila vůz s tímto jménem již v roce 1991, zcela nový vůz s tímto názvem se pak veřejnosti představil dnes, před pár hodinami, na akci Goodwood Revival. Potvrzena už byla i produkce, která by měla začít koncem příštího roku a za první vozy z tzv. "Launch Edition" zaplatí zákazníci 90,000 liber, v přepočtu cca 2,5 milionu korun.
Současný šéf automobilky Les Edgar popsal nový Griffith jako "britský Muscle CarL, který nabídne na rozdíl od předchozích modelů značky nebývalou sofistikovanost, komfort i praktičnost. Mimo jiné také potvrdil, že značka TVR by se ráda vrátila i do závodů, kde si kdysi vybudovala skvělé jméno.
Pojďme si ale něco říct k technice nového modelu. Griffith měří 4.314 mm na délku, 1.850 mm na šířku a vysoký je pouze 1.239 mm. Jeho rozměry se tak blíží například Astonu Martin V8 Vantage, ovšem stále je kompaktnější než například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type. Za pozornost stojí i jeho váha, kterou se díky masivnímu využití karbonu podařilo udržet pod hranicí 1.250 kg.
Pod kapotou nalezneme úchvatný atmosferický motor V8 Cosworth o objemu 5.0 litru, který by měl řidiči nabídnout zhruba 500 koní na zadních kolech. Byla potvrzena maximální rychlost přesahující hranici 320 km/h, ovšem její přesné číslo neznáme, stejně tak jako nevíme čas zrychlení z 0 na 100 km/h. Radostnou informací ovšem je, že výkon bude na zadní kola putovat přes manuální šestistupňovou převodovku.
Ovladatelnost vozu by měla být vyloženě nadprůměrná, motor TVR je totiž uložen za přední nápravou, díky čemuž se podařilo dosáhnout ideálního vyvážení 50:50. Kromě toho disponuje nové TVR i velmi sofistikovaným podvozkem.
Místo výrazných nárazníků a masivních křídel vsadilo na ovlivnění aerodynamiky pomocí zcela rovné podlahy vozu, což by mělo pomoci s generováním přítlačné síly. K dobré agilitě by měla napomoci i 20" palcová kola na zadní nápravě a 19" palcová na přední. TVR se také pochlubilo inteligentní elektronikou, která by měla být schopna řidiči pomoci v mezních situacích.
Další oficiální informace ještě stále čekají na své odhalení, ovšem podle informací z Autoexpress by v první sérii vozů, tzv. Launch Edition, mělo být vyrobeno 500 kusů, přičemž některé jsou ještě stále "volné". Jejich interiér by měl být čalouněn kůží a chybět by neměl ani propracovaný infotainment.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?