Noční můra řidičů? Tahle novinka udělala z parkování s přívěsem hračku

-mao / AutoRoad.cz, 8. dubna 2018, 13:00 Aktualizováno 8.4.2018, 14:35 Google+

Jízda s přívěsem je i pro zkušené řidiče výzvou. Především couvání se může rychle zkomplikovat a klade na řidiče velké nároky. Volkswagen proto vyvinul asistenční systém „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje manévrování, například při zaparkování přívěsu pro koně před správným boxem na jezdeckém turnaji nebo obytného přívěsu v kempu. Systém zajišťuje řízení, řidič přidává plyn a brzdí. Směr jízdy mění ovládacím prvkem pro nastavování vnějších zpětných zrcátek. Jednoduše, rychle a bezpečně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Trailer Assist

Volkswagen Trailer Assist | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Inovativní asistent „Trailer Assist“, dodávaný na přání, se aktivuje stisknutím tlačítka. I nezkušený řidič tak dokáže rychle a bezpečně couvat se soupravou. Ovládací prvek pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek může být nyní používán jako joystick k plynulé změně požadovaného směru jízdy soupravy. Na panelu sdružených přístrojů jsou zobrazovány aktuální a nastavené směry jízdy a zalomení soupravy. Systém má automaticky pod kontrolou řízení s elektromechanickým posilovačem, zatímco řidič ovládá už jen pedály plynu a brzdy.

Je-li přívěs natočen správným směrem, řidič ovládací prvek vnějších zpětných zrcátek jednoduše stiskne dozadu a vozidlo je zdánlivě taženo přívěsem v jedné linii. Díky tomu nemusí mít řidiči obavu ani před couváním s přívěsem v přímém směru na dlouhém úseku.

Rozhodující roli při manévrování hraje kamerová technika, integrovaná do vozidla. Jejím prostřednictvím zajišťuje „Trailer Assist“ automatické řízení soupravy v příčném směru. Základem jsou algoritmy pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení přívěsu. Z úhlu zalomení, zjištěného kamerou, se vypočte úhel natočení volantu – nezávisle na modelu přívěsu nebo typu oje.

Systém je dalším plodem průkopnické práce vývojářů značky Volkswagen, jejichž cílem je maximálně usnadňovat složité zaparkování vozidla či manévrování a zajistit bezpečnost v těchto situacích. Řidiči souprav tohoto malého pomocníka velmi oceňují, protože umožňuje precizní manévrování ve stísněných podmínkách při jízdě s přívěsem, ať se jedná o přepravu zahradního odpadu, motocyklu nebo obytný přívěs. Tím je zajištěno komfortní dojetí do cíle se vším, což je připojeno k tažnému zařízení – při práci, ve volném čase a zvláště pak v nejkrásnějších týdnech roku, na dovolené.

Stručný přehled – Vývoj asistenčních systémů pro parkování

  • 1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory
  • 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu
  • 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist)
  • 2008 – první použití systému Rear View
  • 2010 – první použití prostorového kamerového systému Area View
  • 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem)
  • 2010 – Park Assist 2.0
  • 2012 – OPS 360°
  • 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo
  • 2014 – asistent pro couvání z parkovacího místa
  • 2014 – asistent pro sledování mrtvého úhlu
  • 2014 – Area View, 2. generace
  • 2014 – zavedení systému Trailer Assist
  • 2015 – Park Assist 3.0
Google+ Vytisknout

Diskuze: Noční můra řidičů? Tahle novinka udělala z parkování s přívěsem hračku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen I.D. VIZZION

Auto bez volantu a pedálů už vyjelo na silnice, tohle se Volkswagenu skutečně povedlo

Mitsubishi Outlander PHEV

Elektromobil jako zdroj energie? Mitsubishi zkouší zajímavý experiment

Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini odkrylo karty, tahle budoucnost se nezavděčí všem

Prototyp Audi e-tron dostal několik zásahů bleskem

Hromosvod místo zásuvky? Audi vyzkoušela hodně netradiční experiment

Pražský Delahaye 135 M Cabriolet s karoserií Figoni & Falaschi

Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury

SUV s karosérií limuzíny? Nový Mercedes-Maybach šokuje svět

reklama
reklama

Doporučujeme

Zaměstnanci jihokorejské továrny GM při útoku na kancelář předsedy představenstva

Zaměstnanci automobilky přišli o prémie. Jejich reakce byla radikální

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  4. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  5. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud