Zetor představil levný, jednoduchý a úsporný traktor. Proč ho neuvidíme u nás?

AutoRoad.cz, 1. června 2017, 07:34 Google+

Pozice Zetoru v Asii je historicky docela silná. Od začátku šedesátých do druhé poloviny osmdesátých let bylo například do Indie dovezeno na 21 tisíc traktorů a dalších 60 tisíc tam bylo vyrobeno. Do Myanmaru bylo za stejné dovezeno řádově několik tisíc strojů a vyrobeno dalších 15 tisíc vozidel. Proto se není co divit, že se brněnský výrobce na tyto trhy, a nejen tam, vrací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zetor Global Range je novou jednoduchou řadou pro Asii a Afriku.

Zetor Global Range je novou jednoduchou řadou pro Asii a Afriku. | foto: Zetor

Sdílejte článek

Ačkoliv to v minulosti Zetor neměl lehké, dokázal se z nejhoršího dostat a dnes působí úspěšně především v západní Evropě. Pod sebou má brněnský výrobce sedm dceřiných zahraničních společností, tu poslední přitom jeho zástupci otevřeli v Indii teprve nedávno. Jejím cílem je zajistit vstup značky na nové trhy v oblasti Asie a Afriky. „Zetor India hledá a oslovuje nové partnery a napomáhá rozvoji distribuční sítě do oblastí trhů s nižšími emisními předpisy,“ upřesnil cíle společnosti ředitel indické pobočky Robert Harman. „Aktuálně se nám podařilo například vstoupit do Myanmaru, kde jsme uzavřeli čtyřletý kontrakt se společností Green World Tractor. Do země dodáme několik stovek traktorů o výkonech od 50 do 110 koní. Pro klienty tam bude zajištěn také kompletní servis a dodávka náhradních dílů. O spolupráci jednáme i s dalšími státy,“ doplnil Harman. V plánu je příští rok prodat v Indii i Myanmaru několik stovek traktorů.

Naplnění vytyčených plánů je ale závislé na modelové nabídce. Proto se vedle i u nás známých řad Major, Proxima, Forterra a Crystal rozhodl představit řadu Global Range. Ta zahrnuje pět mechanicky jednoduchých typů traktorů (označení 1045, 1055, 1060, 1065 a 1075) s tří- a čtyřválcovými motory o výkonu od 37 kW (50 k) do 59 kW (80 k). Převodovky jsou částečně nebo plně synchronizované s počtem rychlostí 8/2 nebo 12/12, pohon zadních kol lze u typu 1075 vyměnit za čtyřkolku. Pro všechny typy je rovněž dodávána mechanicky polohovatelná hydraulika se silovou, plovoucí a smíšenou regulací. Maximální zvedací síla je 2600 kilogramů. Vedle mechanické jednoduchosti jsou velkou výhodou strojů také nízké provozní náklady, pořizovací cena a snadná údržba. Traktory jsou k dispozici v otevřeném provedení s dodatečně namontovanou stříškou, ve výbavě je též základní sada nářadí.

Výroba probíhá v Indii ve spolupráci s místním výrobcem traktorů, i proto tak splňují jen méně přísné místní emisní limity. Dovoz do Evropy nebo Severní Ameriky je tak nemyslitelný. Na druhou stranu právě v Asii a Africe by mohl být o podobně jednoduchý model velký zájem.

Vytisknout

Diskuze: Zetor představil levný, jednoduchý a úsporný traktor. Proč ho neuvidíme u nás?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Historické vozy Škoda se představí na zámku Loučeň

Chcete vidět tyhle nádherné Škodovky? Takovéto unikáty nikde jinde neuvidíte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud