Každý řidič či majitel automobilu je zatížen obrovským množstvím nákladů či poplatků spojených s provozováním vozu. Málokoho by ale napadlo, že platíme i za obyčejné autorádio.
Nedávno uveřejněný článek na serveru EuroZprávy.cz, zabývající se tématem koncesionářských poplatků, přinesl zajímavou informaci, podle které těmto poplatkům podléhají i autorádia.
Ačkoliv měsíční poplatek za vlastnictví radiopřijímače představuje částku pouhých 45 korun, mohl by vás vyjít i dráž. Pokud totiž patříte mezi část populace, která nevlastní rádio a zažádala si o osvobození od poplatků, neměli byste mít rádio ani ve svém automobilu. V opačném případě vám totiž hrozí pokuta 5,000 Kč.
Ale to není vše. Módním trendem poslední doby je také zbavování se televizorů z domácnosti. Pokud jste se tedy televizoru zbavili a zažádali si o zrušení koncesionářských poplatků, neměli byste mít televizní přijímač ani ve svém vozidle. V opačném případě vám totiž hrozí pokuta 10,000 Kč a povinnost zaplatit nedoplatky.
Bohužel nevíme, zda Česká televize nebo Český rozhlas provádějí u lidí s odhlášenými koncesionářskými poplatky náhodné kontroly, nebo zda spoléhají na udání. Problémem neplatičů se ale poslední dobou zabývají stále intenzivněji a častěji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.