Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

ar6, 24. listopadu 2016, 14:13 Google+

Před čtyřmi lety představil Citroën model C-Elysée, který se v posledních týdnech ukázal se zmodernizovanou tváří. Dvojitý šíp měl také bratříčka od Peugeotu s označením 301, je tedy nanejvýš logické, že facelift dostal i on. A oproti Citroënu jde o daleko výraznější a podle našeho názoru i povedenější omlazení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený.

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Úspěch sedanů na pomezí segmentů B a C je různě po světě naprosto odlišný. V Čechách se podobný autům úplně nedaří, v Rusku, Turecku nebo některých afrických státech ale mají podobná auta značný úspěch. Proto také vznikla dvojice Citroën C-Elysée a Peugeot 301. S nadcházejícím koncem roku prošly oba modely omlazovací kúrou. Tu u dvojitého šípu jsme již představili, nyní je tedy řada na lvíčkovi. A hned na úvod je nutné podotknout, že změn je více než se na první pohled zdá. Začít musíme přední částí, která nyní náleží do korporátního stylu Peugeotu. To znamená novou masku chladiče s výrazným logem uprostřed, vykrojená přední světla a nárazník s pásky LED diod pro denní svícení, mlhovkami a upravenými nasávacími otvory. Na opačném konci auta jsou reflektory se lvími drápy, nový nárazník a mírně přepracované víko kufru. Podběhy vyplňují mimo jiné nová 16palcová dvoubarevná litá kola, paletu barev doplnily odstíny šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep. Celkově je pak omlazené provedení 301 jedním z nejelegantnější automobilů svého segmentu a nezadá si ani s modely o třídu výše. Tady nezbývá než složit Francouzům poklonu.

V kabině je největší novinkou, stejně jako u Citroënu, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto i MirroLink. Infotainent dále „umí“ 3D navigaci, couvací kamerou a plnou konektivitu s chytrým telefonem. Středová konzole se ale na rozdíl od svého dvojčete nijak více nezměnila, zachováno zůstalo ovládání klimatizace, a to včetně výdechů. Nová je však přístrojová deska s bílými ciferníky. Rozvor náprav o délce 2652 milimetrů zajišťuje dostatečnou prostornost ve všech směrech, zavazdelník má základní objem 506 litrů. Aby byl výčet změn úplný, tak musíme zmínit textilní čalounění Cran Adamantium u stupně výbavy Allure, jenž je zaměnitelné za polokožené potahy.

Pod kapotou 301 k výrazným turbulencím nedojde. Základem zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 118 Nm, pohánějící přední kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Silnější 1.6 VTi o síle 85 kW (116 k) a 150 Nm může mít vedle manuálního pětikvaltu také šestistupňový automat Aisin poslední generace. Naftu potřebuje k jízdě 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 254 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Na vybraných trzích bude k dispozici také 1.6 HDi o výkonu 68 kW (92 k) s točivým momentem 230 Nm a rovněž v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Podvozek Peugeotu používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem, kotoučové brzdy vpředu doplňují bubny vzadu. Výroba vozu bude probíhat ve španělském Vigu, prodej začne v příštím roce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Příprava na zimu

Vedra se blíží! Důležitá péče o auta při vysokých teplotách

pohonné hmoty, nafta

Konec dieselových motorů? Hlavní roli hraje ekologie

Volkswagen

Víte, kdo odstartoval skandál Dieselgate? My ano

Správně nahuštěné pneumatiky vám ušetří finance i starosti

Proč je důležité mít správně nahuštěné pneumatiky?

Zabavený McLaren 570S

Policie zabavila na dálnici tři luxusní sportovní vozy. Důvod? Takový jste ještě neslyšeli!

Omlazený Ford Mustang

Mustangu se daří. Je nejprodávanějším sporťákem na světě

V roce 2019 by se mohl objevit Mini v čistě elektrické verzi (ilustrační fotografie)

Mini chystá na rok 2019 elektrické překvapení

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Grandland X (2017)

Opel pomaličku odkrývá své nové SUV. Tiguan a nový Yeti jsou v ohrožení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV značky Škoda z roku 1966? Jmenovalo se Trekka

  2. Kdy musíte nahlásit dopravní nehodu? Čtěte pořádně

  3. Škoda nebo Tatra Beta? Tohle byl rozvážkový sen

  4. Kde Tatra končí, Praga V3S začíná

  5. Traktor Zetor navržený Pininfarinou? Je tomu tak

  6. Tohle nepochopíte! Žigulík přestavěný na rat rod má dvě turba

reklama