Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Jan Matoušek, 24. listopadu 2016, 14:13 Google+

Před čtyřmi lety představil Citroën model C-Elysée, který se v posledních týdnech ukázal se zmodernizovanou tváří. Dvojitý šíp měl také bratříčka od Peugeotu s označením 301, je tedy nanejvýš logické, že facelift dostal i on. A oproti Citroënu jde o daleko výraznější a podle našeho názoru i povedenější omlazení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu - anotačné foto

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Úspěch sedanů na pomezí segmentů B a C je různě po světě naprosto odlišný. V Čechách se podobný autům úplně nedaří, v Rusku, Turecku nebo některých afrických státech ale mají podobná auta značný úspěch. Proto také vznikla dvojice Citroën C-Elysée a Peugeot 301. S nadcházejícím koncem roku prošly oba modely omlazovací kúrou. Tu u dvojitého šípu jsme již představili, nyní je tedy řada na lvíčkovi. A hned na úvod je nutné podotknout, že změn je více než se na první pohled zdá. Začít musíme přední částí, která nyní náleží do korporátního stylu Peugeotu. To znamená novou masku chladiče s výrazným logem uprostřed, vykrojená přední světla a nárazník s pásky LED diod pro denní svícení, mlhovkami a upravenými nasávacími otvory. Na opačném konci auta jsou reflektory se lvími drápy, nový nárazník a mírně přepracované víko kufru. Podběhy vyplňují mimo jiné nová 16palcová dvoubarevná litá kola, paletu barev doplnily odstíny šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep. Celkově je pak omlazené provedení 301 jedním z nejelegantnější automobilů svého segmentu a nezadá si ani s modely o třídu výše. Tady nezbývá než složit Francouzům poklonu.

V kabině je největší novinkou, stejně jako u Citroënu, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto i MirroLink. Infotainent dále „umí“ 3D navigaci, couvací kamerou a plnou konektivitu s chytrým telefonem. Středová konzole se ale na rozdíl od svého dvojčete nijak více nezměnila, zachováno zůstalo ovládání klimatizace, a to včetně výdechů. Nová je však přístrojová deska s bílými ciferníky. Rozvor náprav o délce 2652 milimetrů zajišťuje dostatečnou prostornost ve všech směrech, zavazdelník má základní objem 506 litrů. Aby byl výčet změn úplný, tak musíme zmínit textilní čalounění Cran Adamantium u stupně výbavy Allure, jenž je zaměnitelné za polokožené potahy.

Pod kapotou 301 k výrazným turbulencím nedojde. Základem zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 118 Nm, pohánějící přední kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Silnější 1.6 VTi o síle 85 kW (116 k) a 150 Nm může mít vedle manuálního pětikvaltu také šestistupňový automat Aisin poslední generace. Naftu potřebuje k jízdě 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 254 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Na vybraných trzích bude k dispozici také 1.6 HDi o výkonu 68 kW (92 k) s točivým momentem 230 Nm a rovněž v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Podvozek Peugeotu používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem, kotoučové brzdy vpředu doplňují bubny vzadu. Výroba vozu bude probíhat ve španělském Vigu, prodej začne v příštím roce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu? - anotačno foto

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu?

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild - anotačno foto

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály - anotačno foto

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu - anotačno foto

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité? - anotačno foto

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité?

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche - anotačno foto

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky - anotačno foto

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  4. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

  5. Pozor na dědictví. Povinné ručení nekončí úmrtím vlastníka automobilu

  6. Zapomenutá Škoda Popular jako první SUV. Znáte ji?

reklama