Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

ar6, 24. listopadu 2016, 14:13 Google+

Před čtyřmi lety představil Citroën model C-Elysée, který se v posledních týdnech ukázal se zmodernizovanou tváří. Dvojitý šíp měl také bratříčka od Peugeotu s označením 301, je tedy nanejvýš logické, že facelift dostal i on. A oproti Citroënu jde o daleko výraznější a podle našeho názoru i povedenější omlazení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený.

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Úspěch sedanů na pomezí segmentů B a C je různě po světě naprosto odlišný. V Čechách se podobný autům úplně nedaří, v Rusku, Turecku nebo některých afrických státech ale mají podobná auta značný úspěch. Proto také vznikla dvojice Citroën C-Elysée a Peugeot 301. S nadcházejícím koncem roku prošly oba modely omlazovací kúrou. Tu u dvojitého šípu jsme již představili, nyní je tedy řada na lvíčkovi. A hned na úvod je nutné podotknout, že změn je více než se na první pohled zdá. Začít musíme přední částí, která nyní náleží do korporátního stylu Peugeotu. To znamená novou masku chladiče s výrazným logem uprostřed, vykrojená přední světla a nárazník s pásky LED diod pro denní svícení, mlhovkami a upravenými nasávacími otvory. Na opačném konci auta jsou reflektory se lvími drápy, nový nárazník a mírně přepracované víko kufru. Podběhy vyplňují mimo jiné nová 16palcová dvoubarevná litá kola, paletu barev doplnily odstíny šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep. Celkově je pak omlazené provedení 301 jedním z nejelegantnější automobilů svého segmentu a nezadá si ani s modely o třídu výše. Tady nezbývá než složit Francouzům poklonu.

V kabině je největší novinkou, stejně jako u Citroënu, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto i MirroLink. Infotainent dále „umí“ 3D navigaci, couvací kamerou a plnou konektivitu s chytrým telefonem. Středová konzole se ale na rozdíl od svého dvojčete nijak více nezměnila, zachováno zůstalo ovládání klimatizace, a to včetně výdechů. Nová je však přístrojová deska s bílými ciferníky. Rozvor náprav o délce 2652 milimetrů zajišťuje dostatečnou prostornost ve všech směrech, zavazdelník má základní objem 506 litrů. Aby byl výčet změn úplný, tak musíme zmínit textilní čalounění Cran Adamantium u stupně výbavy Allure, jenž je zaměnitelné za polokožené potahy.

Pod kapotou 301 k výrazným turbulencím nedojde. Základem zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 118 Nm, pohánějící přední kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Silnější 1.6 VTi o síle 85 kW (116 k) a 150 Nm může mít vedle manuálního pětikvaltu také šestistupňový automat Aisin poslední generace. Naftu potřebuje k jízdě 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 254 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Na vybraných trzích bude k dispozici také 1.6 HDi o výkonu 68 kW (92 k) s točivým momentem 230 Nm a rovněž v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Podvozek Peugeotu používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem, kotoučové brzdy vpředu doplňují bubny vzadu. Výroba vozu bude probíhat ve španělském Vigu, prodej začne v příštím roce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia Stinger ukazuje nejnovější čtyřdveřové kupé s pohonem zadních kol.

Ostrá facka pro BMW. Kia Stinger má pohon zadních kol a V6, ladil ji bývalý šéf divize M

Nové BMW M5 bude zábavné i s pohonem všech kol

Nové BMW M5 - z neposedné zadokolky krotkou čtyřkolkou? Nenechte se zmást

Mazda Mx-5 s motorem V8 nevydržela idiotské chování řidiče

Místo "pálení gum" si podpálil auto. Před plameny utekl na poslední chvíli

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Rolls-Royce Sweptail

Znáte nejdražší automobil na světě? Seznamte se, Rolls-Royce Sweptail

Škoda Superb dostala novou výbavu

Nová Škoda Superb vám zavolá pomoc a namasíruje záda

Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Grandland X (2017)

Opel pomaličku odkrývá své nové SUV. Tiguan a nový Yeti jsou v ohrožení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

  2. Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

  3. Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenom cenou ale nezaujme

  4. Superb, co se vysměje i Audi RS4! Jeho výkon neuhodnete

  5. Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

  6. Nejšerednější auto posledních let? Původně praktickou mini-dodávku jsme potkali na D1

reklama