TEST: Peugeot 301 1,6 EAT6 Allure: Když volíte rozumem

ar3, 27. října 2016, 14:00 Google+

Česká republika nikdy nepatřila a rozhodně nikdy nebude patřit mezi země, kde by se stály fronty na kompaktní, tříprostorové sedany. Přesto jich na našem trhu několik nalezneme. Ty se snaží zaujmout především motoristy, kteří hledají kvalitní vůz za co možná nejnižší cenu. To je i případ malého Peugeotu 301, který nedáno prošel naším redakčním testem. Jak si tento levný sedan vedl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 301

Peugeot 301 | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Při nákupu nového vozu se v nás vždy střetávají dva protichůdné názory. Jde o hlas rozumu a hlas srdce. Co se ale stane, pokud se člověk rozhodne hlas srdce zcela ignorovat a poslouchat pouze rozum? Pak se z vašich kritérií zcela vytratí design a podobně. Začnete se zaměřovat spíše na poměr cena/výkon. V té chvíli se rázem stávají malé a levné sedany atraktivní volbou. Na poli malých sedanů si velice slušně vede malý Francouz jménem Peugeot 301.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Design

Buďme upřímní. Peugeot 301 rozhodně nepatří mezi skvosty automobilového designu. Na druhou stranu jej nemůžeme ani nikterak odsoudit. „Třistajednička“ dokáže zaujmout netradičním designem přídě s poměrně nízko posazenými světlomety. Boční silueta nás zaujme svým podélným prolisem, jenž vůz opticky prodlužuje.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Dle mého osobního názoru, ale i dle komentářů přihlížejících je největší slabinou designu 301 zadní část. Lidové přísloví praví, že v jednoduchosti je krása, zadní část levného Francouze ale působí až příliš chudě. To dokládá i fakt, že na ní nenalezneme ani madlo pro otvírání zavazadlového prostoru. Pro přístup do zavazadelníku tak je nutné vždy využít tlačítka na klíči anebo tlačítka na palubní desce vozu, což není zrovna dvakrát praktické.

Interiér

S ohledem na zaměření Peugeotu 301 je logické, že v interiéru rozhodně nepotkáte žádný luxus. Na druhou stranu se nemusíte bát, že by vám tento kompaktní sedan nenabídl potřebnou dávku pohodlí pro denní cestování.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Základním kamenem kabiny jsou samozřejmě tvrdé a nepříliš vzhledné plasty a z dnešního pohledu zastaralé digitální obrazovky. Co ale vidí zájemce o Peugeot 301 je bytelný, snadno omyvatelný interiér s přehledně zobrazenými základními informacemi bez nepotřebných zbytečností. Co si ale Peugeot nedokáže obhájit je mnohdy naprosto nelogické rozmístění ovládacích prvků. Tím mám na mysli zejména umístění ovladačů stahování oken v prostoru řadící páky, které mi mnohdy přidělalo zbytečné vrásky na čele.

Jízdní vlastnosti a motorizace

Musím se přiznat, že jsem od Peugeotu 301 neočekával mnoho. A skutečně po prvních kilometrech za jeho volantem jsem se obával, že v průběhu redakčního testu se budu při jeho řízení jen a jen trápit. Opak se ale stal skutečností. Je třeba se ale s vozem sžít a začít uvažovat jinak než šťouravý motoristický novinář.

Podvozek je až překvapivě pohodlný. To jsem od levného sedanu rozhodně nečekal. Samozřejmě, vůz trpí typickými neduhy jako je nedotáčivost ve vyšších rychlostech nebo nestabilita při prudkém brzdění. Otázkou ale je, zda se typický řidič Peugeotu 301 někdy dostane na hranu, kdy už se projevuje nedotáčivost. Navíc, pokud se člověk s vozem více sžije, podaří se vám objevit jeho hravost a zábavnost.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Šestistupňová automatická převodovka, které spolupracuje s precizní šestnáctistovkou je skutečnou pýchou Peugeotu. Převodovka řadí přesně dle očekávání řidiče. Samotné změny rychlostních stupňů navíc probíhají nečekaně hladce. Jediným výraznějším negativem na řízení, je jeho necitlivost a nekomunikativnost.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Díky nízké hmotnosti poskytuje benzínová šestnáctistovka vozu poměrně slušnou dynamiku a rozhodně tak nejsou na místě obavy, že by řidič 301 kterak brzdil provoz. Při rychlejší jízdě, zejména po dálnici, se ovšem na plno ukazuje další neduh vozu a tím je nízká úroveň odhlučnění co se týče aerodynamického hluku tak i hluku od valících se kol. Nesmíme zapomenout zmínit ani spotřebu. Ta se v průbehu našeho redakčního testu pohybovala lehce nad hranicí sedmi litrů na sto kilometrů.

Závěr

Pokud bych chtěl být jízlivý, dalo by se Peugeotu 301 vytknout skutečně mnoho věcí. Proti všem jeho záporným vlastnostem ale stojí jeho obrovské pozitivum. Tím je samozřejmě nízká pořizovací cena. Za tu je člověk ochoten přehlédnout mnohé. Přesto se na Peugeotu 301 najde několik i drobných věcí, které vás po čase začnou otravovat. Tím mám na mysli rozložení ovládacích prvků nebo chybějící madlo kufru. Za cenu, za kterou Peugeot tento model nabízí (základ činí pouhých 269 tisíc Kč) se jedná skutečně o poctivý kus auta, splňující základní požadavky, které má na vůz průměrný občan.

Celkové hodnocení: 75%

Základní cena: 269 000 Kč
Cena testované verze: 344 000 Kč

KLADY:

+ nízká cena

+ slušné jízdní vlastnosti

+ vnitřní prostor

+ komfortní podvozek

ZÁPORY:

- hluk v interiéru

- rozmístění ovládacích prvků

- nekomuniktivní a přeposilované řízení

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1587 cm3
 Palivo:  benzín
 Nejvyšší výkon:  115 koní při 6 050 ot./min.
 Nejvyšší točivý moment:  150 Nm při 4 000 ot./min
Nejvyšší maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:  14,5 s
Spotřeba (kombinovaná):   6,6 l/100 km

Rozměry
Délka x šířka x výška: 4442x1748x1477 mm
 Rozvor:  2652 mm
 Objem kufru:  506 l
 Objem palivové nádrže:  50 l

 

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 301 1,6 EAT6 Allure: Když volíte rozumem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální edice záchranných vozidel značky Škoda

Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

Rolls Royce Phantom

Konzervativní Rolls-Royce v čele revoluce? Nemožné se stane skutečností

Čínský e-shop Alibaba rozjíždí prodej aut přes internet, místo autosalonů staví obrovské automaty

Známý e-shop rozjíždí prodej aut, místo autosalonů staví obří automaty s kočkou na střeše

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017)

Skutečně Američané nesnáší evropské hatchbacky? Víme, proč jich v USA moc nepotkáte

Velký sestřih celé druhé sezóny Grand Tour

VIDEO: Velký sestřih druhé sezóny Grand Tour, tady si vybere snad každý

Tekuté řetězy jsou jen opravdu nouzovým řešením

Tekuté řetězy: Mají vůbec smysl nebo jsou to vyhozené peníze?

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia připomíná po modernizaci starší Mercedes-Benz třídy E.

Škoda Octavia s faceliftem úplně změnila identitu. Stává se Mercedesem pro chudé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

  6. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

reklama

Zprávy odjinud