Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

ar6, 14. listopadu 2016, 15:59 Google+

Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroen C-Elysée prošel rozsáhlou omlazovací kúrou a šlape na paty Rapidu.

Citroen C-Elysée prošel rozsáhlou omlazovací kúrou a šlape na paty Rapidu. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.

Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.

V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Příprava na zimu

Vedra se blíží! Důležitá péče o auta při vysokých teplotách

pohonné hmoty, nafta

Konec dieselových motorů? Hlavní roli hraje ekologie

Volkswagen

Víte, kdo odstartoval skandál Dieselgate? My ano

Správně nahuštěné pneumatiky vám ušetří finance i starosti

Proč je důležité mít správně nahuštěné pneumatiky?

Zabavený McLaren 570S

Policie zabavila na dálnici tři luxusní sportovní vozy. Důvod? Takový jste ještě neslyšeli!

Omlazený Ford Mustang

Mustangu se daří. Je nejprodávanějším sporťákem na světě

V roce 2019 by se mohl objevit Mini v čistě elektrické verzi (ilustrační fotografie)

Mini chystá na rok 2019 elektrické překvapení

reklama
reklama

Doporučujeme

Zmenšené modely McLaren potěší i vás

McLaren myslí na Vánoce. Připravil si pro vás několik specialit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV značky Škoda z roku 1966? Jmenovalo se Trekka

  2. Kdy musíte nahlásit dopravní nehodu? Čtěte pořádně

  3. Škoda nebo Tatra Beta? Tohle byl rozvážkový sen

  4. Kde Tatra končí, Praga V3S začíná

  5. Traktor Zetor navržený Pininfarinou? Je tomu tak

  6. Tohle nepochopíte! Žigulík přestavěný na rat rod má dvě turba

reklama