Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

ar6, 14. listopadu 2016, 15:59 Google+

Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid - anotačné foto

Citroen C-Elysée prošel rozsáhlou omlazovací kúrou a šlape na paty Rapidu. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.

Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.

V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mladí řidiči často zneužívají auta svých rodičů a řídí nezodpovědně - anotačno foto

Mladí řidiči často zneužívají auta svých rodičů a řídí nezodpovědně

Škoda Superb s novou maskou? Takhle by mohl vypadat facelift - anotačno foto

Škoda Superb s novou maskou? Takhle by mohl vypadat facelift

Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení - anotačno foto

Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení

Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa - anotačno foto

Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

Číně se líbí ostrá Alfa Romeo. Její model se tam vyprodal v rekordním čase - anotačno foto

Číně se líbí ostrá Alfa Romeo. Její model se tam vyprodal v rekordním čase

Být zaměstnancem Porsche se vyplatí. V Německu dávají obří prémie - anotačno foto

Být zaměstnancem Porsche se vyplatí. V Německu dávají obří prémie

Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě - anotačno foto

Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

reklama
reklama

Doporučujeme

Mostecký autodrom se potýká s vážným problémem. Co bude dál?

Mostecký autodrom se potýká s vážným problémem. Co bude dál?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Můžete na letních pneumatikách jezdit po dálnici už v březnu?

  2. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  3. Na sportovní Felicii zapomeňte. Tohle je nejstupidnější limitovaný model

  4. Poškození laku? Zbavte se ho snadno a rychle!

  5. Opěrka hlavy v autě. Jak ji správně nastavit?

  6. Tankujete kvalitní palivo? Rady jak zjistit, co kupujete

reklama