Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid

ar6, 10. ledna 2017, 18:59 Google+

Mezi dostupnými kompaktními sedany a liftbacky opět po nějaké době dochází k oživení. Po omlazovací kúře modelů C-Elysée a 301 sáhly francouzské automobilky Citroën a Peugeot, nyní je přitom dvojici možné objednávat i prostřednictvím tuzemských dealerů. A ve vztahu například ke Škodě Rapid mají oba sedany zajímavou cenovou politiku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid - anotačné foto

Omlazená dvojice francouzských sedanů přichází na český trh. | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 jsou v jádru dvě naprosto stejná auta, což prozrazují například použité motorizace, k nimž se ještě dostaneme. Určující je pro něj vnější design, kde si oba zachovávají identitu své značky. V rámci nedávné modernizace tak C-Elysée dostalo výraznější dvojitý šíp masky chladiče, elegantnější světlomety, nový přední nárazník s LED diodami pro denní svícení a trojdimenzionální optiku skupinových svítilen, 301 kontruje plastičtější maskou než doposud, vykrojenými předními světlomety a zadními lampami s optikou lvích drápů. Také on dostal LEDky pro denní svícení do předního nárazníku. Citroën i Peugeot pak doplnily nabídku kol a laků karosérie.

Uvnitř mají oba modely shodně nový přístrojový panel a příplatkový infotainment se sedmipalcovou obrazovkou a za další extra peníze také navigací. Citroën k tomu přidává i upravené ovládání klimatizace a ventilace. Pod kapotou k revoluci nedošlo. Základem zůstává tříválcový dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Čtyři válce dostala šestnáctistovka VTi o výkonu 85 kW (116 k) a rovněž pětistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek ale nabízí také šestistupňový automat EAT6. Jediným turbodieselem v tuzemské nabídce je šestnáctistovka BlueHDi o výkonu 73,5 kW (100 k) opět s manuální pětistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.2 PureTech 1.6 VTi 1.6 VTi 1.6 BlueHDi
Výkon: 60 kW 85 kW 85 kW 73,5 kW
Toč. moment: 117 Nm 150 Nm 150 Nm 254 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 6 AT 5 MT
Zrychlení: 12,9 s 9,4 s 11,1 s 10,8 s
Max. rychlost: 168 km/h 188 km/h 180 km/h 183 km/h
Spotřeba: 4,9 l 6,4 l 6,8 l 3,8 l
Rozměry: 4427 x 1748 x 1466 mm/4445 x 1748 x 1477 mm
Rozvor: 2652 mm
Kufr: 506 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Peugeotu 301.

Základní výbava se u Citroënu jmenuje Feel a obsahuje čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, klimatizaci, rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory, výškově stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, mlhovky, LED diody denního svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. U Peugeotu se základ jmenuje Active a nad rámec výbavy z C-Elysée nabízí další dva reproduktory a Bluetooth.

Ceník - Citroën C-Elysée/Peugeot 301

  Citroën C-Elysée Peugeot 301
  Feel Shine Active Allure
1.2 PureTech (60 kW) 259 900 Kč 279 900 Kč 280 000 Kč 295 000 Kč
1.6 VTi (85 kW) 279 900 Kč 304 900 Kč 310 000 Kč 325 000 Kč
1.6 VTi EAT6 (85 kW) ---------- 334 900 Kč ---------- 355 000 Kč
1.6 BlueHDi (73,5 kW) 304 900 Kč 334 900 Kč 340 000 Kč 355 000 Kč

Vyšší linie Shine přináší navíc elektrická zadní okna, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, kožený volant, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu, chromované doplňky exteriéru a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 má vyšší výbavu pojmenovanou Allure a nabízí oproti Citroënu elektronickou klimatizaci a rádio se sedmipalcovým displejem, MP3, Mirror Screen, Apple CarPlay, USB a ovládáním pod volantem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček - anotačno foto

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží" - anotačno foto

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží"

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi - anotačno foto

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq - anotačno foto

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody - anotačno foto

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné? - anotačno foto

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné?

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky! - anotačno foto

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

reklama
reklama

Doporučujeme

Další ocenění pro Alfu Brera

Další ocenění pro Alfu Brera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  2. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  3. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  4. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

  5. 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

  6. Legendární Škoda 966 Supersport: Opět v původní kráse

reklama