Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid

ar6, 10. ledna 2017, 18:59 Google+

Mezi dostupnými kompaktními sedany a liftbacky opět po nějaké době dochází k oživení. Po omlazovací kúře modelů C-Elysée a 301 sáhly francouzské automobilky Citroën a Peugeot, nyní je přitom dvojici možné objednávat i prostřednictvím tuzemských dealerů. A ve vztahu například ke Škodě Rapid mají oba sedany zajímavou cenovou politiku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazená dvojice francouzských sedanů přichází na český trh.

Omlazená dvojice francouzských sedanů přichází na český trh. | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 jsou v jádru dvě naprosto stejná auta, což prozrazují například použité motorizace, k nimž se ještě dostaneme. Určující je pro něj vnější design, kde si oba zachovávají identitu své značky. V rámci nedávné modernizace tak C-Elysée dostalo výraznější dvojitý šíp masky chladiče, elegantnější světlomety, nový přední nárazník s LED diodami pro denní svícení a trojdimenzionální optiku skupinových svítilen, 301 kontruje plastičtější maskou než doposud, vykrojenými předními světlomety a zadními lampami s optikou lvích drápů. Také on dostal LEDky pro denní svícení do předního nárazníku. Citroën i Peugeot pak doplnily nabídku kol a laků karosérie.

Uvnitř mají oba modely shodně nový přístrojový panel a příplatkový infotainment se sedmipalcovou obrazovkou a za další extra peníze také navigací. Citroën k tomu přidává i upravené ovládání klimatizace a ventilace. Pod kapotou k revoluci nedošlo. Základem zůstává tříválcový dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Čtyři válce dostala šestnáctistovka VTi o výkonu 85 kW (116 k) a rovněž pětistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek ale nabízí také šestistupňový automat EAT6. Jediným turbodieselem v tuzemské nabídce je šestnáctistovka BlueHDi o výkonu 73,5 kW (100 k) opět s manuální pětistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.2 PureTech 1.6 VTi 1.6 VTi 1.6 BlueHDi
Výkon: 60 kW 85 kW 85 kW 73,5 kW
Toč. moment: 117 Nm 150 Nm 150 Nm 254 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 6 AT 5 MT
Zrychlení: 12,9 s 9,4 s 11,1 s 10,8 s
Max. rychlost: 168 km/h 188 km/h 180 km/h 183 km/h
Spotřeba: 4,9 l 6,4 l 6,8 l 3,8 l
Rozměry: 4427 x 1748 x 1466 mm/4445 x 1748 x 1477 mm
Rozvor: 2652 mm
Kufr: 506 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Peugeotu 301.

Základní výbava se u Citroënu jmenuje Feel a obsahuje čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, klimatizaci, rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory, výškově stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, mlhovky, LED diody denního svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. U Peugeotu se základ jmenuje Active a nad rámec výbavy z C-Elysée nabízí další dva reproduktory a Bluetooth.

Ceník - Citroën C-Elysée/Peugeot 301

  Citroën C-Elysée Peugeot 301
  Feel Shine Active Allure
1.2 PureTech (60 kW) 259 900 Kč 279 900 Kč 280 000 Kč 295 000 Kč
1.6 VTi (85 kW) 279 900 Kč 304 900 Kč 310 000 Kč 325 000 Kč
1.6 VTi EAT6 (85 kW) ---------- 334 900 Kč ---------- 355 000 Kč
1.6 BlueHDi (73,5 kW) 304 900 Kč 334 900 Kč 340 000 Kč 355 000 Kč

Vyšší linie Shine přináší navíc elektrická zadní okna, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, kožený volant, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu, chromované doplňky exteriéru a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 má vyšší výbavu pojmenovanou Allure a nabízí oproti Citroënu elektronickou klimatizaci a rádio se sedmipalcovým displejem, MP3, Mirror Screen, Apple CarPlay, USB a ovládáním pod volantem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia Stinger ukazuje nejnovější čtyřdveřové kupé s pohonem zadních kol.

Ostrá facka pro BMW. Kia Stinger má pohon zadních kol a V6, ladil ji bývalý šéf divize M

Nové BMW M5 bude zábavné i s pohonem všech kol

Nové BMW M5 - z neposedné zadokolky krotkou čtyřkolkou? Nenechte se zmást

Mazda Mx-5 s motorem V8 nevydržela idiotské chování řidiče

Místo "pálení gum" si podpálil auto. Před plameny utekl na poslední chvíli

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Rolls-Royce Sweptail

Znáte nejdražší automobil na světě? Seznamte se, Rolls-Royce Sweptail

Škoda Superb dostala novou výbavu

Nová Škoda Superb vám zavolá pomoc a namasíruje záda

Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

reklama
reklama

Doporučujeme

Možná podoba vozu Mercedes-Benz CLE pro rok 2017

Mercedes-Benz chystá vzduch řezající novinku. Už se testuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

  2. Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

  3. Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenom cenou ale nezaujme

  4. Superb, co se vysměje i Audi RS4! Jeho výkon neuhodnete

  5. Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

  6. Nejšerednější auto posledních let? Původně praktickou mini-dodávku jsme potkali na D1

reklama