DISKUZE K ČLÁNKU FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

FIA v Kanadě přistoupila k přísnějším testům ohebnosti křídel po obviněních, že některé týmy používají nelegální praktiky, kdy ve vysoké rychlosti dochází k nadměrné flexibilitě aerodynamických prvků. Na nic nekalého však nepřišla, proto pravidla měnit nehodlá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 17.06.2016 08:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2016 11:40
flexi křídla18! tak to tu dlouho nebylo 03»
» uzivatel001889 (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2016 13:00
Celkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje… »
» skejpa (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2016 13:19
1000N ? To jako když na kraj křídla daj dva pytle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Trochu mě mate nadpis článku a obsah textu, v nadpisu je uvedeno že FIA zpřísnila testy ohebnosti, ale v článku se píše že FIA žádnou změnu pravidel neudělala a ža se na to ani nechystá, což jsou dvě zjevně protichůdné informace.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      FIA v Kandě provedla přísnější (o 50 %) testy flexibility, pravidla ale měnit nehodlá, zůstanou tam standardní hodnoty, protože se na nic nepřišlo.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    1000N ? To jako když na kraj křídla daj dva pytle cementu (rozuměj cca 101Kg), tak se to neprohne ani o 1cm ? V tom případě nechápu, jak je možné, že ty křídla při přejíždění obrubníků tak strašně "mávaj" :)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Jj, 1000 N, tj. spíše 102 kg. Klidně se na kraj předního křídla můžete postavit a zaskákat si na něm - možná to zní neuvěřitelně, ale v pohodě to snese bez průhybů (při jízdě je zatěžováno mnohem více, klidně přes 200 kg na každé straně v plné rychlosti).

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Mě jen zaráží, že když je to takto pevné a na rovince, jak píšeš, to snese i 200Kg na každé straně, jak je možné, že při 100km/h se to při štrejchnutí o obrubník tak rozmává :-) To musí být klidně rozsah 5cm a nedovedu si představit, jakou zátěž to v tu chvíli musí přenést. Je to prostě mazec. Kór na takových "pidi sloupcích" u nosu :) Každopádně díky za info. P.S.: pod závodní diskuzí mám ještě jeden dotaz :D

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      195.144.97.XXX
      Já si třeba myslím, že je potřeba rozlišit co se děje kolem auta když jede přes 300km/h a co se kolem děje když auto stojí a někdo staticky zatlačí na konkrétní bod/body.
      Podobně - když ti dá někdo znenadání klacek mezi nohy, když stojíš, tak se nic neděje. Co se ale stane když ti někdo dá znenadání klacek mezi nohy když utíkáš? :)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001889

    uzivatel001889

    178.255.168.XXX
    Celkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje zátěž na zadním křídle. Z videa mi totiž přijde, že křídlo Ferrari se při zátěži sklápí směrem dozadu a zavěšené závaží na křídle by dle mého asi tento průhyb nebylo schopno odhalit

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      U té horní klapky v nejvyšší místě se 500N zatěž aplikuje 950 mm nad referenční rovinou na třech oddělených místech - jedno uprostřed vozu, další dva 190 mm od středu po stranách. Zátěž se vyvíjí směrem dozadu pomocí vhodného 25mm širokého adaptéru, který musí poskytnout daný tým, průhyb nesmí přesáhnout 5 mm.

      U hlavního profilu zadního křídla (730 mm a více nad referenční rovinou) se vyvíjí zátěž 200 N vertikálně dolů na odtokové hraně v libovolném místě, nesmí se prohnout o více než 2 mm.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    flexi křídla18!
    tak to tu dlouho nebylo 03
    naprostý souhlas se Smedleym - je-li to v limitu, je to O.K. a odvedli dobrou práci....

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      195.144.97.XXX
      Já si třeba osobně myslím, že není výhra pro samotný sport, když někdo přijde na to, jak obejít pravidla a přitom ještě ví, že mu to FIA nemůže dokázat, protože provádí bezzubý test. Tomuhle se nemůže říci, že je to v limitu, to je prostě špatně, jen FIA to neumí řádně prověřit.
      To stejné jsme právě viděli u RB na předním křídle. Při závodních rychlostech se prohýbalo a zvyšovalo přítlak, ale statickými testy prošlo. A ani tohle prostě nebylo správně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama